Noodstop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom?struis schreef : ... omdat er in heel veel landen wettelijk voorgeschreven staat dat er groeven in de lengte richting moeten zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als je dus een nieuwe band zonder "langs"- groeven hebt, is tie vlgs meneer de amtenaar bij voorbaat afgekeurd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vraag me af of, waarom en wanneer de grip beter/veiliger zou worden door die lengtegroeven. Er zal toch wel een reden voor die regelgeving zijn?
In het Nederlandse voertuigreglement staat dit: "De profilering van de hoofdgroeven van de banden moet over de gehele omtrek van het loopvlak ten minste 1,6 mm bedragen, met uitzondering van slijtage-indicatoren."
Maar hoofdgroeven zijn niet hetzelfde als lengtegroeven, lijkt me.
Simpel, dan had de automobilist mogen bloeden, financieel gezien, behalve als deze kan aantonen dat de fietser echt fout was. (gelukkig getuige nu) Ik meen me zelfs te herrinneren dat het dan nog minimaal 50-50 is, maar weet het niet zeker.krots4 schreef : Maar wat gebeurt er nu als u er WEL tegenaan gereden was?
Een collega had eens, stilstaand voor het verkeerslicht, een fietser achter in de wagen. Heeft 'm 4 maanden getouwtrek gekost via de verzekering. Ook al sta je stil, de bewijslast ligt bij de automobilist. (want de zwakke deelnemer is vast niet zo stom...) Ik ben blij dat motorrijders leren dat je niets aan je gelijk/recht hebt als je in de rolstoel terecht komt.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- M.O.D. Bauer (GAST)
- Nieuw lid
-
Zelf ben ik ook wel eens zo'n snelle en ik begrijp het wel een beetje... als je zo hard fietst hoor je echt niets vanwege de wind, natuurlijk moet je dan juist beter kijken, maar soms vergeet je even dat je niets hoort.Ik rij wel eens op dijkweggetejes op zondag ochtend, dan rij ik midden op omdat het wegdek daar beter is en omdat er toch geen kip aankomt.Het gebeurt me dan wel eens dat ik "opeens" een auto achter me heb...Die automobilist denkt dan waarschijnlijk "heb je er weer een" maar ik hoor ze dan niet aankomen.krots4 schreef : Je ziet zoiets wel meer met fietsers, vooral de "snelle mannen". Uitkijken bestaat niet en de hele weg is voor hen.
-knip-
Ik begrijp er ieder geval niets van dat fietsers zulke fratsen uithalen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Op de fiets denk je meestal: "k*t automobilisten" en als je even later in de auto zit, denk je: "k*t fietsers". Dat je zelf ook zo bent als je op het andere voertuig zit, wil de mens nog wel eens vergeten. Een beetje rekening met elkaar(s gebreken) houden kan dan ook nooit kwaad. Net als overigens een beetje zelfreflectie.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Om een lang verhaal kort te maken; Voldoende getuigen, een rechtsbijstand verzekering en 29 jaar schadevrij rijden, maakte dat ik niet schuldig werd bevonden.
Het koste me 1/2 eigen risico, verder werd de schade volledig vergoed, koste me ook geen no-claim.
Nu heb ik er dus 32 jaar opzitten.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Marius940 schreef :
Zelf ben ik ook wel eens zo'n snelle en ik begrijp het wel een beetje... als je zo hard fietst hoor je echt niets vanwege de wind, natuurlijk moet je dan juist beter kijken, maar soms vergeet je even dat je niets hoort.Ik rij wel eens op dijkweggetejes op zondag ochtend, dan rij ik midden op omdat het wegdek daar beter is en omdat er toch geen kip aankomt.Het gebeurt me dan wel eens dat ik "opeens" een auto achter me heb...Die automobilist denkt dan waarschijnlijk "heb je er weer een" maar ik hoor ze dan niet aankomen.krots4 schreef : Je ziet zoiets wel meer met fietsers, vooral de "snelle mannen". Uitkijken bestaat niet en de hele weg is voor hen.
-knip-
Ik begrijp er ieder geval niets van dat fietsers zulke fratsen uithalen.
Als het maar half kan ga ik op zondagmorgen vroeg een stukje op de motor "stuffen", binnenwegen en dijkjes.
M'n vrouw kan me 3 Km verder horen gassen en schakelen, open Akrapovic pijp icm een 6,5 ééncilinder.
Maar die fietsers horen me niet, lijkt me sterk. Ze willen gewoon niet!!
En ik zie er toch nooit één met een S-H bordje op z'n achterspatbord.
- M.O.D. Bauer (GAST)
- Nieuw lid
-
o ben jij datstruis schreef : Als het maar half kan ga ik op zondagmorgen vroeg een stukje op de motor "stuffen", binnenwegen en dijkjes.
M'n vrouw kan me 3 Km verder horen gassen en schakelen, open Akrapovic pijp icm een 6,5 ééncilinder.
Maar die fietsers horen me niet, lijkt me sterk. Ze willen gewoon niet!!
En ik zie er toch nooit één met een S-H bordje op z'n achterspatbord.
- V700 register
- Nieuw lid
-