rekening leenauto (update) Opgelost!!!

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 22:56 #1321905 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic stroop en vliegen
het is inderdaad zo dat je met stroop meer vliegen vangt. Ik zou zelf eerst vriendelijk in overleg gaan met de vraag dat ik het niet zo prettig vond om zonder overleg een rekening te krijgen van €115,-.Een goed gesprek kan verhelderend werken, iedereen kan er een keer naast zitten.
Ik vind het nogal wat namelijk, €115,- vind ik een forse meerprijs om zomaar op je brood te krijgen zonder enige vorm van mededeling of overleg. €25,- tot max €50,- vind ik normaal tarief voor een leenauto, een en ander is ook afhankelijk van het tarief wat je bij de garage betaalt. Immers, bij een werkplaatstarief van €70,- verwacht ik meer service dan bij een tarief van €45,- p/uur.
Bij mezelf afgemeten, als ik dus een duur tarief betaald had en ze komen me met dit niet minimaal een stukje tegemoet dan ging ik flink van leer trekken. Dan waren ze nog niet klaar met me. (ben ook inkoper van beroep) In ieder geval zouden ze me de volgende keer het heen en weer krijgen.
Hopelijk kun je wat met alle reacties.
groeten. Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 22:59 #1321906 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic stroop
en vliegen. Zou kunnen werken, ware het niet dat er ook vliegen zijn die een afkeer van stroop en een voorkeur voor strnt hebben, maar dat wijst zichzelf.

Suc6.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 23:40 #1321909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EURO 115,00 vind ik toch wel
EURO 115,00 vind ik toch wel een aanzienlijk bedrag zeg...daar is het servicegerichte inderdaad wel vanaf....

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-06-2011 23:42 #1321910 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Misschien zat er wel 40 euro benzine in de factuur
En 400 km over kilometers
en afkoop eigenrisico in de hoogste categorie
Haal en brengkosten.
Dan is het niet zo duur.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 23:51 #1321912 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic klacht niet terecht
DWZ de garage heeft je probleem opgelost, je vrouw moest de andere dag een auto hebben, die had je.
Je eigen auto rijdt immers ook niet voor niets.
Als ze gezegd hadden; Meneer wat denkt U wel voor zo'n Kl*te ruitje, voor zo'n ouwe bak, nog een gratis leen auto ook...........

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 02:10 #1321923 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dealer
Hallo Rob
Als het even kan, niet betalen.  En ook de verzekering niet laten betalen.  De dealer heeft met jou de afspraak gemaakt dat ie het ruitje zou bestellen en vervangen.  Dat het niet op voorraad was of niet geleverd is, had ie eerder kunnen weten.  En eerder aan jou door moeten geven.  Doordat ie dat niet heeft gedaan, ligt de schuld in mijn ogen bij de dealer.  En zijn de kosten dus voor zijn rekening.
groetjes
Mathy  (géén jurist)
PS locale VW dealer: Belt niet, heeft twee weken nodig voor een carterpan en een beurt moet je vijf weken van te voren afspreken.  Locale Ford dealer: tien minuten voor sluitingstijd van de receptie (werkplaats al 20 minuten dicht) op vrijdag een Transit met plotseling optredend schurend geluid op het terrein neergezet (nadat ie een half uur eerder is gebeld), maandagmorgen weten ze al wat het is, dinsdagmiddag is de Transit klaar.  Belt als er wat is, ook met de Leasemaatschappij.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 02:34 #1321925 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kunstmatig druk....
Dealers hebben het altijd kunstmatig druk.
Wachttijd is altijd minimaal één week.
Spreek je echtgenotes van de monteurs, "mijn man is deze week vrij" (op verzoek van de baas).
Spreek ik de eigenaar erop aan; mooie winkel heb jij, mot ik een week wachten om een lampie te resetten.....
Druk druk druk, ja je tante, je loopt aan een lei-band van de importeur, nep ondernemer!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 08:16 #1321932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk,

volvo-henk schreef : Ik had een leenauto voor mijn klanten, die kregen ze gratis mee. Alleen ze moesten hem wel weer afleveren met volle tank. Ze kregen hem ook mee met een volle tank. Ik neem aan dat de rekening die jij hebt gekregen voor de brandstofkosten. Ik ben er nu mee gestopt omdat een aantal klanten de leenauto nooit aftankten. En ik ga niet steeds controleren om te zien of de leenauto wel afgetankt is. Maar ga er es heen en vraag het hun.

je moet zo'n leenauto ook altijd met een lege tank neerzetten, heb je nooit geouwehoer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 11:31 #1321942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic service is nooit kosteloos
Denkmaar aan de "service beurt"

En de auto werd niet aangeboden,Hij is op verzoek van de klant geleverd. Hij was dus de opdrachtgever.

Deze heeft daarop geaccepteerd zonder voorwaarden.

Het door reparatie geen vervoer hebben is niet de verantwoording van de reparateur, tenzij anders overeengekomen.

Misverstand door miscommunicatie is geen strafbaar feit.
Bent u het er niet mee eens ?, valt onder het priverecht..
Het griffierecht kost al meer dan de vactuur.

Alleen de zon komt gratis op..

Tja, Rolf

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 16:03 #1321969 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic nooit kosteloos?

rolfroderick schreef : Denkmaar aan de "service beurt"  Bent u het er niet mee eens ?, valt onder het priverecht..  Rolf

"service" heeft verschillende betekenissen, in combinatie met andere woorden, zoals "beurt" kan dat oorspronkelijke verschil in betekenis(sen) allengs toenemen. Nemen we de door Rolf genoemde combinatie "service-beurt", dan zou dat ook in verband met tennis gebracht kunnen worden, maar gelet op de context weer onwaarschijnlijk.
In elk geval hoeven aan "service" binnen deze context niet te persé kosten verbonden te worden, integendeel zou ik zeggen. Vaak wordt in de (auto)branche "service" verwisseld met "coulance", behalve dan weer in combinatie met "service-beurt", en zo kunnen we doorgaan.
Overigens, ik neem aan dat je "privaatrecht" bedoeld?

Moderators: Jerry Stam