rekening leenauto (update) Opgelost!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 18:32 #1087858 door V700 register
rekening leenauto (update) Opgelost!!! is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Ik wil jullie het volgende voorleggen, op 15 juni is mijn auto opengebroken door het kleinde ruitje in de achterportier in te slaan. Ik ga verder niet op de details in. Er was gelukkig niets uit de auto verdwenen. Ik ben wel WA plus verzekerd met een eigen risico van 75 EURO
Omdat er een regenbui aan zat te komen heb ik deopening dichtgetaped en dezelfde dag nog de Volvodealer gebeld voor een reparatie afspraak. Er werd me verteld dat een nieuw ruitje is besteld en dat ik de auto 's avonds kon brengen voor de reparatie de volgende dag (de auto kon dan binnensstaan).Zo gezegd zo gedaan, op 16 juni zou de reparatie worden gedaan, omstreeks 16:00 uur gebeld met de vraag hoe ver de reparatie was gevorderd. Er bleek nog niets te zijn gebeurd omdat het ruitje niet op voorraad bleek te zijn.Omdat mijn vrouw de volgende dag de auto nodig zou hebben stelde ik de vraag; 'hoe gaan we dit oplossen' ? Met 15 minuten werd een auto geregeld, prima service denk je dan..... Enfin, de leen auto opgehaald, nergens voor getekend, en deze de volgende dag weer ingeleverd omdat mijn ruitje was gerepareerd, wederom nergens voor getekend. 75 Euro betaald en weer naar huis toe.
Vandaag kreeg ik een rekening van de dealer voor vervangend vervoer, nu gaat het niet om een wereldbedrag maar ik heb wel een beetje een vieze smaak in mijn mond gekregen van deze wijze van dienstverlenen.
Nu heb ik een beetje het gevoel van, ik en genept ben er in getuind met open ogen, ik ben boos hierover, te meer omdat de auto niet op het afgesproken tijdstip was gerepareerd en omdat ik  niet tijdig ben geinformeerd over het feit dat het onderdeel niet op tijd kon worden geleverd, ik moest er immers zelf voor bellen. Zij ddeden het voorkomen als; mijnheer we zijn te laat, we kunnen u een leenauto aanbieden.
Mijn vraag aan jullie is nu, kan ik deze rekening succesvol aanvechten, want ik ga deze rekening niet zonder slag of stoot betalen.
Als mijn denkwijze onterecht is hoor ik dat ook graag.
Groet, Rob

Update1Vandaag (1-7) gebeld met de dealer en een vriendelijk gesprek gevoerd. Om een lang verhaal kort te maken, ik zou nog worden teruggebeld omdat de chef werkplaats moest uitzoeken wat er precies is gebeurd. Wel kreeg ik de mededeling dat als de dealer zich niet aan de afspraak heeft gehouden zij voor de kosten van de leenauto moeten opdraaien. Bemoedigend. Ik ben nog niet terug gebeld. Even afwachten wat er nu verder gebeurt. Ik laat weer van me horen
Update 2 Opgelost!!Ik heb vandaag wederom gebeld met de dealer omdat ik nog steeds geen bericht terug had gekregen. Ik kreeg te horen dat de rekening was teruggedraaid en intern bij de dealer zou worden verrekend. Het spreekt voor zich dat ik hier erg blij mee ben. Dankzij de adviezen een vriendelijk gesprek aan te gaan is dit verhaal tot een voor mij bevredigend resultaat gekomen. Nogmaals dank voor alle raad en adviezen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-06-2011 18:37 #1321866 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic NIET AANVECHTEN
Maar beginnen met een vriendelijk gesprekje dat er kennelijk sprake is van een misverstand.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 18:50 #1321867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vriendelijkheid
maakt deuren open, ik ben het met wytse eens.
Je kan hem daarna altijd nog een trapje geven als het niet lukt.
Gr John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 19:32 #1321872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had een Ford Mondeo van
Ik had een Ford Mondeo van de zaak en als die auto voor onderhoud ging bij de dealer kreeg ik een leenauto mee, dat kostte EURO 25,00 ofzo. Ik heb er nooit zo van opgekeken omdat ze toch slijtage, onderhoud enz aan de leenauto hebben.
Wel vind ik dat ze het in jouw geval even van tevoren hadden moeten vertellen, had je in elk geval nog kunnen kiezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 19:37 #1321873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leenauto
Ik had een leenauto voor mijn klanten, die kregen ze gratis mee. Alleen ze moesten hem wel weer afleveren met volle tank. Ze kregen hem ook mee met een volle tank. Ik neem aan dat de rekening die jij hebt gekregen voor de brandstofkosten. Ik ben er nu mee gestopt omdat een aantal klanten de leenauto nooit aftankten. En ik ga niet steeds controleren om te zien of de leenauto wel afgetankt is. Maar ga er es heen en vraag het hun.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 20:18 #1321883 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic auto van de zaak...
Ging het nu om een léén- of húúrauto, dat maakt het verschil. Bij een leenauto mag je verwachten dat daar (achteraf) geen kosten tegenover staan, voorstelbaar is wel een bescheiden vergoeding voor gebruik, bijvoorbeeld vergoeding brandstof.
Ook hier geldt: vantevoren duidelijke afspraken maken, zwart op wit.
En natuurlijk ga je eerst even vriendelijk in gesprek met betrokken garagehouder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 20:20 #1321884 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vragen hoe het zit. Als het
Vragen hoe het zit. Als het brandstofkosten of km kosten zijn dan gewoon betalen.
Als het echt huur is kan je het misschien bij je verzekering claimen?
In ieder geval vriendelijk blijven en proberen uit te leggen dat het toch echt de verantwoording is van het bedrijf dat zij niet op tijd de auto klaar hadden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 21:12 #1321892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leergeld ?
En kom je er uiteindelijk toch niet uit, ben je in ieder geval voor wat betreft de toekomst wijzer geworden over deze dealer... Ik zat zelf ooit met een mazda waar ik het kapotte lampje niet van vervangen kreeg, en ging naar de plaatselijke garage hier. We moesten nog weg dus het licht moest het doen.  Zij kenden het 'trucje' bij deze auto en vijf minuten later was het gepiept. Ik blij en op de vraag wat het moest kosten werd geantwoord 25 gulden..... ( toen nog guldens ja, lampje was ook nog van mezelf ...) Heb dit netjes betaald en rijd sindsdien , al zo'n 12 jaar , voor elke beurt met twee auto's naar Nijmegen zo'n 12 kilometer verderop. Kost iets meer moeite, maar krijg daar een gratis leenauto, en ben nog nooit belazerd. Ben dus eigenlijk blij dat met de eerste kennismaking met het plaatselijke bedrijf duidelijk werd wat ik kon verwachten.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 21:54 #1321896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leen auto
Dank allen voor jullie reaties en zienswijzen.
Nog even het volgende voor alle duidelijkheid, de dealer heeft een auto geregeld waarvan het mij van te voren niet duidelijk was of het nu om een huur- of leenauto ging. Men had een auto geregeld bij een lokale autoverhuurder zonder dat ik dit wist. Omdat ik de auto zelf niet kon ophalen vanwege de korte tijdsspanne tussen aanbod van de auto en sluitingstijd van de dealer heeft mijn vrouw de auto toen opgehaald, zij is verder niet over de regels geinformeerd.Vervolgens heeft de verhuurmaatschappij een gespecificeerde rekening (huur, korting, verzekering, brandstof) naar de dealer gestuurd en deze is 1:1 aan mij doorgefactureerd.
Het punt is gewoon dat dit soort geintjes zoveel energie kosten die ik eigenlijk aan andere zaken wil besteden. Je moet toch weer tijd vrijmaken op een doordeweekse dag om er langs te gaan en dan maar zien of men je tegemoet wenst te komen. Uiteindelijk hebben we het over een bedrag van net geen € 115,- Economisch omgerekend peanuts, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar toch kan ik deze centjes goed gebruiken om iets anders mee te doen.
Ik zal in ieder geval een vriendelijk gesprek aangaan met de dealer over dit onderwerp, en inderdaad, de verzekering zou misschien ook nog kunnen helpen.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
Groet, Rob

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 22:41 #1321903 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic verzekering
Met wat geluk (en goede polisvoorwaarden) zal je verzekeringsmij. een deel van de kosten vergoeden, een deel, immers na aftrek van kosten, welke je normaal bij gebruik van je eigen auto ook gehad zou hebben: brandstof, (banden)slijtage, premie per dag etcetera. daarvoor hanteert men dan weer tabellen.
En natuurlijk moet je van een garagehouder wel verwachten, dat hij, ook zonder voorafgaande aankondiging, gerechtigd is (een deel van de) kosten in rekening te brengen ingeval je een vervangend voertuig meegegeven wordt, je hebt immers niet met een  te maken, tenzij vantevoren uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Moderators: Jerry Stam