herinvoering belastingvrijstelling?

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 09:37 #1087848 door John Blummel
herinvoering belastingvrijstelling? is gemaakt door John Blummel
Al eerder en vaker heb ik het hier gepost: herinvoering belastingvrijstelling oldtimers (ouder dan 25 jaar). Reden temeer thans voortuigen aan te schaffen van ná 1986, die voor een habbekrats worden aangeboden. Bijkomend voordeel indien dit doorgaat: afgelopen met die verrotte fricadellen voor astronomisch hoge bedragen aangeschaft, en vaak achteraf een (om)kat in de zak!
Aldus: gezien, gehoord, gelezen: de PVV gaat serieus dit item bespreken met de staatssecretaris. pvv.publiek@tweedekamer.nl Ik adviseer eenieder die daar belang bij heeft (en wie is dat niet) op een of andere wijze kenbaar te maken (via hierbij weergegeven e-mailadres) dat men deze zaak van harte ondersteund. Uiteraard zal ook de Fehac zich inspannen. Laat deze kans niet voorbijgaan! Roert u zich!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 09:39 #1321820 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic herinvoering belastingvrijstelling
En een keurige ontvangstbevestiging zal u in elk geval ten deel vallen. Geachte heer/mevrouw, Hartelijk dank voor uw e-mail aan de PVV Tweede Kamerfractie. Uw bericht is in goede orde ontvangen en wordt door ons in behandeling genomen. Omdat wij erg veel e-mails ontvangen, kan de beantwoording even op zich laten wachten. Wij kunnen helaas niet alle e-mails uitgebreid beantwoorden en zullen er soms voor kiezen een bericht voor kennisgeving aan te nemen. Met vriendelijke groet,PVV Tweede Kamerfractie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 13:30 #1321821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bewaren
Vandaar dat ik de andere Volvo's nog compleet heb laten staan en nog niet gesloopt zijn of wat dan ook .
Je weet maar nooit .
Zie ook link waar John b het o.a over heeft
<a href=" www.autovandaag.nl/pvv-auto-s-van-25-jaa...-wegenbelastingvrij/ "> www.autovandaag.nl/pvv-auto-s-van-25-jaa...-wegenbelastingvrij/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 14:22 #1321840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben benieuwd
Ik ben niet zo van de roodzwarten, maar laat ik het zo zeggen: als de D'66 dit voorstel zou doen zou WNL ze elitaire luchtfietsers noemen..
En het is natuurlijk ook alleen nog maar een proefballonnetje van een partij waar 85% van de bevolking niet op gestemd heeft.
Ik wens ze echter veel succes

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 14:43 #1321842 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic pvv
Zolang het maar een Partij Voor Volvo is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 14:46 #1321843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afgifte datum
Leuke ontwikkeling.
Al had ik onlangs begrepen dat ze juist bezig waren om alles weer terug te gaan zetten op datum van kenteken.
Dus een jan 87 er welke door de fabriek in dec 1986 is gemaakt die dan nu belastingvrij zou zijn/worden dat straks toch niet meer is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 14:47 #1321844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koets

Jeroen schreef : als de D'66 dit voorstel zou doen

... kan Alexander Pechtold - belastingvrij !- zijn gouden koets terugkopen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 21:16 #1321893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fehac

Op de ALV van 2009 was een gastspreker van de Fehac, ik ben zijn naam echter vergeten.
Als ik het me correct kan herrinneren  vertelde hij  me toen dat de oldtimerleeftijd terugbrengen naar 30 jaar en ouder een gespreksonderwerp was waarmee de Fehac het eens was...
Ik ben dus benieuwd wat er uit komt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 21:37 #1321894 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind het nog steeds jammer
dat het rekeningrijden niet is ingevoerd. Het maakt mij niet uit of een auto 10, 20 of 30 jaar oud is, ik vind het gewoon eerlijker om het gebruik te belasten en niet het bezit. Het is ook cynisch dat je voor een 10 jaar oude volvo diesel een kapitaal aan mrb betaalt en voor een 25 jaar oude, die hetzelfde weegt en ten minste net zo vervuilend is, helemaal niets. Daarom zou het me niet verbazen als de regering om milieutechnische en belastingtechnische redenen niet zozeer het bezit van klassiekers gaat belasten maar wel het gebruik. Daar staat namelijk niets over in de eerdere afspraken. Bijvoorbeeld een heffing als je de auto meer dan 5000 km per jaar gebruikt. Ik verzin maar wat. Tegen zo'n maategel zal de Fehac ook geen bezwaar maken lijkt me.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 22:01 #1321900 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verbruik wordt al lang en zwaar belast
Belasten op verbruik dat noemt men accijns...
Zit er al lang en heel erg dik op, oude auto's betalen over het algemeen ook véél meer accijns dan nieuwe auto's. Want meer verbruik (duh).

Ik vind het vooral erg kinderachtig dat de 25j regel ooit geschrapt is.
Ja mensen kunnen oude rammelkarren uit het buitenland halen en er een jaar of twee mee rondrijden.
Wil je echter een betrouwbare auto zonder al te veel kopzorgen dan kost juist een 25+ er heel erg veel. Dat sommigen hier zelf graag aan werken en daarmee kosten besparen maakt voor het grote plaatje niet uit.
Zodra auto's de 10 jaar gepasseerd zijn moet je er altijd meer mee klooien dan met 'iets nieuws'. Zodra een auto de 25j passeert moet je flink afdragen aan een garage om hem echt net en betrouwbaar te houden of het moet hobby zijn.

Uitzonderingen daargelaten gebeurt dit mijns inziens ook. Zelfs bij nieuwere auto's in steeds mindere mate. Een paar Volvo's uit de jaren '90 zullen nog overleven, een V50 of aanverwante machine wil nooit iemand in zijn garage koesteren. Niet voor 40 jaar. Die auto's zijn ook amper meer 'traditioneel' te repareren. De onderdelen zijn op tijd en belasting gemaakt, gaan stuk en daarna is de auto 'afgeschreven'.

Er gaat veel meer in het verhaal om dan ik zo op kan schrijven. Bottomline is: de angst van politici inkomsten mis te lopen omdat te veel mensen een oud barrel zouden hebben is ongegrond. De echte barrels sterven vanzelf uit en hoe nieuwer de auto hoe minder interessant om te onderhouden en op te hobby-en. Vanwege de vele hopeloze computersystemen maar ook vanwege de steeds strengere APK regels op bouwjaar, de dommere en zwakkere constructie van belangrijke technische delen en de knappere rekenkunsten van fabrikanten. Zij gaan een auto anno 2011 echt niet meer 'overdimensioneren'. Liefhebbers en hobbyisten maken verder wel dankbaar gebruik van de oldtimer regeling, welke met de 86-regel flink genaaid blijken.

En nu in afwachting van de wetswijzinging nog maar eens een 1988'er Ferrari F40 opsnorren

Moderators: Jerry Stam