Dilemma ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2011 01:27 #1087366 door V700 register
Dilemma ? is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
Alhoewel ik er mij van bewust ben dat ik de knoop toch zelf zal moeten doorhakken, hebben jullie misschien nog wat goede suggesties. Ik rijd zelf al 4 jaar in een Volvo 940 2.3 i.c. lpi uit '96 km stand ong. 480.000. Ik kwam bij een volvo 940 terecht omdat ik o.a zocht naar een degelijke, betrouwbare auto die goed een paardetrailer zou kunnen trekken.
Het rijden in een volvo 940 bevalt mij ook zo goed, dat ik zolang ze er nog zijn, ik niet meer in een andere auto wil rijden.
Het laatste half jaar toch wat problemen in korte tijd gehad. Maar ja wat wil je ook na die km. stand. Het betrof o.a. een versleten stuurkogel, een brandstofpomp die vastliep (in de tank, inmiddels door mijzelf vervangen, met dank aan Timen voor de adviezen), een zwabberende krukaspoelie (oorzaak lag bij de garage die de distributieriem heeft vervangen, zie mijn verhaal elders), een defecte accu, dat een loszittende massakabel van de dynamo bleek te zijn, plotseling op 3 cilinders lopen (wat een lekkende pakking bij het inlaatspruitstuk bleek te zijn) Na het vervangen van die pakking deed ie het plotseling niet meer op gas. Waarschijnlijk was de oorzaak hiervan een relais dat geen goed contact meer maakte, want nadat ik dit een paar keer in en uit z'n contsstekker had geschoven, deed ie het plotseling wel weer en tot nu toe (afkloppen ) zonder problemen (hierdoor kon ik de afspraak bij het autogasbedrijf weer afzeggen). Verder hadden eerder het brandstofpomprelais en het knipperlichtrelais het al begeven.