Officieuze presentielijst sleuteldag Sallabas te Oud-Gastel, 25 juni 2011 - Inschrijving gesloten, planning in de maak.

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-06-2011 20:55 #1319129 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Als ik tijd heb kom ik ook
Als ik tijd heb kom ik ook effe een bakkie doen, en misschien nog een handje toesteken.

Met vriendelijke groet, Ziko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 21:03 #1319131 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verstuurd
formulier is verstuurd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 22:41 #1319140 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vast

Baseman schreef : Maar die schokdemper, heb je die al wel dan?En wat was het probleem met vervangen?Die borgmoer bovenop? Nee toch?Volgens mij is er zat volk wat je kan helpen hierbij en ik wil best overleggen met Sallabas of ze het bezwaarlijk vinden, dat ik een backup poot in de kofferbak leg, zodat je in ieder geval naar huis kan.

Hoi Bas, neen de schokdemper heb ik nog niet, tja stom he had ik eigenlijk meteen ook moeten vervangen, maar ja waarschuwingen in de wind geslagen he ...
Ik heb nu gemerkt dat ie toch een beetje vreemd bochtgedrag heeft bij bochten naar rechts, dan wil ie wel heel erg graag rechtdoor. Ik had het niet verwacht, RV was slecht, vervangen dus en LV was gewoon goed( zelfs niet een beetje slecht). Ik begrijp dus ook niet waar deze verandering door komt. Met de slechte schokbreker had ie de neiging niet!
Nadat bleek dat bij Nordicar niet de juiste veerpoot voorhanden was ( minimale verschillen met 850 en 960 veerpoten) is Hein begonnen met demontage van de schokbreker...
En ja ,het was de borgmoer, die was al niet zo best. Nadat Hein al even met diverse hulpmiddelen bezig was geweest en het advies kreeg van "misschien even voorzichtig verwarmen" heeft hij, met wat volgens mij alles wat hij aan kracht én gewicht kon produceren, nog een poging gedaan en toen kwam deze los!
Ik zal eens het onderdeelnummer opzoeken wat ze bij Nordicar geleverd hebben, RV zit nu een nieuwe sachs en ik wil dus uiteraard hetzelfde type LV...
Uiteraard is alle hulp meer dan welkom danwel broodnodig en rijd ik bij voorkeur met mijn eigen ( passende) veerpoot terug!
gRoet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 23:04 #1319146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moordenaar.

rudiger schreef : En ja ,het was de borgmoer, die was al niet zo best. Nadat Hein al even met diverse hulpmiddelen bezig was geweest en het advies kreeg van "misschien even voorzichtig verwarmen" heeft hij, met wat volgens mij alles wat hij aan kracht én gewicht kon produceren, nog een poging gedaan en toen kwam deze los!

Ik heb nog een moordenaar van een meter liggen, daar kwam de andere bij mijn Sedan ook mee los.....Zal ik hem maar in de kofferbak gooien...;-) ??

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 23:41 #1319153 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Uitlijnen!
Rudiger,
Dat gedrag kan komen omdat de veerpoot er helemaal onderuit geweest is waardoor je uitlijning niet helemaal fris meer is.  Ik neem aan dat jullie bij het verwijderen van de veerpot niet e.e.a. gemerkt hebben. De grote schotel (die met de twee draadeinden) heeft wat speling in de "toren" en dat beïnvloed je uitlijning.
Jullie hebben 'm toch wel op de juiste manier gemonteerd , hij kan namelijk op twee manieren gemonteerd worden. En als links en rechts ander gemonteerd zitten, dan zal dat wel rare effecten kunnen hebben. (Aan de andere kant, Chris heeft je geholpen en die kan ook aardig klussen dus zal de veerpoot wel goed zitten)

Ennehh.... Als nou ook een monteur zegt: schokdempers altijd links én rechts tegelijk vervangen, dan is dat vaak een hele sterke hint dat dat misschien een goed idee is

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 03:58 #1319163 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is toch niet slecht
Beter te veel sleuteldagen dan teveel kroegavonden.
Stel dat maar eens voor.......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 10:12 #1319171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kom ook ff langs
Ha Bas,

Ik heb niet echt een klus om te doen, maar ik kom toch wel even langs. Altijd leuk zo'n sleuteldag om een paar andere forumleden te zien en te spreken. En mischien toch nog wel een klusje..........
Groeten,

Steef

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 14:21 #1319181 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jaa!

Baseman schreef : Ik heb nog een moordenaar van een meter liggen, daar kwam de andere bij mijn Sedan ook mee los.....Zal ik hem maar in de kofferbak gooien...;-) ??

Goed idee Bas,
Ik heb in ieder geval het onderdeelnummer, het sleutelen daar staat of valt met het verkrijgen van de juiste schokbreker natuurlijk. Het lijkt me "and correct me if iam wrong"dat je wel 2 dezelfde moet hebben?
Sachs super touring met nummer 274040-B  Indien ik/jij deze daar kan bestellen vul ik het formulier in en kom ik natuurlijk langs...( prijs bij Nordicar circa 90 euro ex..)
<a href=" www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...amp;products_id=1221 " target="_blank" onclick="window.open('/ www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...amp;products_id=1221 ','','');return false;">ZO ziet ie er uit ...

@ Hein ---&gt; Ja Hein, je hebt natuurlijk helemaal gelijk  en dat uitlijnen, dat kreeg ik vanochtend bij de bandenboer( Profile tyrecenter) ook te horen.
Groeten Rudiger (die hoopt dat het gaat lukken)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 14:50 #1319183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is...
mijn vaste garage, maar nogmaals, de jongens zullen alles behalve moeilijk die dag, als iemand toevallig wel juiste spul bij heeft. Ook zij kunnen de universele spullen eventueel indien op voorraad tot 5 uur bestellen. Dus eventuele oliefilters etc. kunnen de hele dag door geleverd worden. Bovendien zijn het ""echte turken"", dus met een kromme schroeven draaier en stukje ijzerdraad weten ze de auto's rijdend te houden. Waty overigens niet negatief bedoeld is, want Rustem is beste monteur van Nederland geweest en 3de van Europa, en heeft ook in Japan gezeten, en zijn broer is de absolute banden expert in Roosendaal en omgeving, en wekrt voor de meetse grote dealers bij ons in het rayon.
Zijn hele gemakkelijke gasten, en we zijn er zeer welkom.Nu genoeg reclame gemaakt!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 12:16 #1319314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alle ruimte
Vanmorgen nog even samen met Ton Lagerweij bij de mannen van Sallabas langsgeweest.
Zij hebben er zin in en hebben al het reguliere werk voor die zaterdag afgezegd.
Jullie laten dat toch niet voor niets zijn.
Laten we er met z'n allen een nieuw en leuk en hopelijk ook blijvend sleuteladres van maken in zuid-west Nederland.
Dus als je nog een klus hebt te doen, meld je aan.

Moderators: Jerry Stam