Nieuw in de Familie Nu met Foto!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2011 23:55 #1317729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hahaha
Even een Update,

Heb vanmiddag Gerben nog gebeld of hij vanavond nog wat te doen had, nou nog niet zij hij dus die heeft geholpen hij is net weg Dank voor de hulp nog, we zijn een heel eind verder zeg maar 3 stappen vooruit maar uiteindelijk toch weer 2 terug.

Motor loopt heel netjes, de pomp nog gewoon grof afgesteld maar tikkie en lopen maar, na olie bij gevuld te hebben want waar al die olie is gebleven geen idee maar er zat nog maar bar weinig in, maar das een zorg voor wat later.
We zijn een stukkie gaan rijden met Mr Blue, en hij wilde wel heel graag zeg gas pedaal lichtjes indrukken en gaan als een speer, als je een stukje zelfde snelheid had gereden en je gaf wat gas bij schakelde hij terug en ging als een kanon voorruit dus die kickdown kabel mag wel afgesteld worden.en toen in een keer een tok! wij keken elkaar aan was dat nou hmm motor bleef normaal lopen temp zag er goed uit, naja gedraaid en terug gereden naar huis.wilde ik nog n rondje doen met vriendin lief in de auto keek ik voor de auto en daar lag een heel spoor Hmmmmmm neeeeee ging mn gedachte, motor meteen uitgedaan en even "proeven" wat het was, blijkt dus koelvloeistof te zijn, hé dus ik kijk onder de auto ja hoor radiator naar zijn grootje,nou ja weten we dat dus ook weer.
Toen het gereedschap weer uitgezocht en wat van Gerben was weer terug gegeven, en daar pakte ik mijn ratel beet en daar miste ik iets, Mijn Dop 27 voor het Tornen van de motor, áhá dat was dus die TOK die we hoorden, want die had ik dus niet van de poelie gehaald, Altijd haal ik die er meteen vanaf als ik klaar ben naja eens moet de eerste keer zijn toch dat je een domme fout maakt en gelukkig bij mn eigen auto.
Maar die Dop is de van de poelie afgeschoten tegen de straat aan en toen vervolgens tegen de Radiator waardoor hij nu lek is.

De ratel die in het blok zou zitten zit er nog maar we weten wel waar het vandaan komt, De vacuumpomp maakt deze herrie want boven de +/-1800 RPM is het weg en als ik de rem in trap wordt het geluid ook minder, dus die moet ook vervangen worden.

En om nu uit te sluiten dat de motor geen druk opbouwt wil ik een 2 de hands radiator er in hangen om te kijken of hij dus niet te veel druk op gaat bouwen, als dit niet het geval is komt er een nieuwe voor in de plek alleen dan wel een volledig stalen variant, en een goeie vacuum pomp zoeken.

Dus tot zover de stappen voor uit en weer terug maar we weten wel weer meer.

Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-05-2011 00:48 #1317741 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Reserve radiator hiero.
Hey Tom,
Geen dank voor de hulp :) allang blij dat ie weer loopt, ook al stonden er meerdere riempjes naast tijd. :)
Heb weer veel geleerd over het afstellen van de pomp..en dat is nog best een klus kan ik zeggen..sjonge.
En mooi liep ie zeker, en een tering herrie dat ie maakte tijd voor een ander pompje denk ik zo :)
En hij trok echt flink hard, hij had er behoorlijk zin in na al die tijd stil staan.
Alleen wel flink balen dat we die dop van de krukaspoelie-bout zijn vergeten af te halen....waardoor we dus een leuke "TOK!" kregen te horen en er een gat in je radiator zat...
Oeps!
Maaar...ik besefte me later...helemaal vergeten..ik heb hier nog een reserve radiator liggen! uit de 760 van Freddie, met automaat aansluitingen!
We kunnen hem er wel even bij jou in proppen en kijken hoe en of wat, maar dit is wel mijn backup radiator..dus ik hou hem wel graag heel! (dus goed checkken of we geen doppies zijn vergeten :) )(freddies wagen had ook Airco, moet dus passen)
Hunter had wel TD radiators, ZONDER automaat aansluiting weet ik toevallig nog...maarja..dan moet je een losse automaat koeler erbij plukken.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 00:55 #1317747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah,
Tja maar als ik dus toch ook druk opbouw in het blok heb en jou radiator klapt er uit heb jij een kapotte, moet alsnog eentje betalen dan en een nieuwe halen hmmmm tja wat is weisheid(ja geen doppies vergeten) .
Is idd een leuk klusje die pomp afstellen en daar ben je wel even mee bezig.

Tom.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-05-2011 00:59 #1317750 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Veiliger

TGTF schreef : Tja maar als ik dus toch ook druk opbouw in het blok heb en jou radiator klapt er uit heb jij een kapotte, moet alsnog eentje betalen dan en een nieuwe halen hmmmm tja wat is weisheid(ja geen doppies vergeten)

.
Is idd een leuk klusje die pomp afstellen en daar ben je wel even mee bezig.

Tom.

Tja..dan moet je er een halen voor jezelf..en ene voor mij..hahaha
Je mag het van mij gerust uitproberen...uitklappen zal opzich wel meevallen, we schroeven er wel ff een 75 KPA dop op..dan is het een stuk veiliger.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2011 02:47 #1317753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plan
Dat lijkt me wel een heel goed plan ja, kunnen we dingen veiliger vast stellen zonder dat we met al te grote problemen komen te staan gezien de ervaring van het blok,
en die kickdown kabel even ietsje losser zetten want hij gaat echt te hard. waarschijnlijk is dat ook een oorzaak van het wat hogere toerental.

Tom.

Moderators: Jerry Stam