De Diesel doet het weer! :)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2011 17:02 #1316433
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervangen
Lager is te vervangen gerben alleen ja moet de hele boel bijna weer los, zou ik doen als je ook bezig gaat met de brandstof pomp(licht allemaal dan toch los,
klop in het blok zou kunnen komen door het lager van de nokken-as als je die al hoort zal er ook speling op kunnen zitten,
Welke leiding bedoel je precies met leiding 2, vermoeden gaat uit naar de diesel leidingen, zag wel dat de retour slangetjes wat aan de krappe kant waren gemaakt, even bij de AMH langs gaan en een meter halen van die slang kost iets van 4 euro ofzo, dan heb je al een groot deel van het lekken opgelost,
Olie rook uit kleppendeksel is normaal als de motor wat ouder word, maar als het een rook gordijn is, is er iets mis dan denk ik dat je te veel klep speling hebt, bij een diesel heb je al sneller wat Carter dampen dan bij een benzine.
Tom, Die als ie nog wat tijd vind vanavond even wat boeken gaat in scannen.
klop in het blok zou kunnen komen door het lager van de nokken-as als je die al hoort zal er ook speling op kunnen zitten,
Welke leiding bedoel je precies met leiding 2, vermoeden gaat uit naar de diesel leidingen, zag wel dat de retour slangetjes wat aan de krappe kant waren gemaakt, even bij de AMH langs gaan en een meter halen van die slang kost iets van 4 euro ofzo, dan heb je al een groot deel van het lekken opgelost,
Olie rook uit kleppendeksel is normaal als de motor wat ouder word, maar als het een rook gordijn is, is er iets mis dan denk ik dat je te veel klep speling hebt, bij een diesel heb je al sneller wat Carter dampen dan bij een benzine.
Tom, Die als ie nog wat tijd vind vanavond even wat boeken gaat in scannen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-05-2011 17:09 #1316434
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Diesel fuel for life.
Jup.
Even een lagertje ergens vandaan toveren
En een handig moment daarvoor is inderdaad als die andere pomp erop gaat.
Klop zou inderdaad opzich ook wel door het lager kunnen komen, klop is nu wel zachter, maar duidelijk aanwezig als je de olievuldop eraf haalt.
Mogelijk inderdaad ja dus toch een rot nokkenas lager.
Jup, De diesel leiding van nummer 2.
Die doet lekker lekken.
Leidinkjes waren inderdaad aardig krap, maar zaten er al op.Zal bij de AMH inderdaad even wat betere leiding fixen.
Opzich komt er uit het deksel niet een immens rookgordijn, maar meer dan bij een Benz is het zowiezo wel ja
maar tog raar vind ik de hoeveelheid die er toch uit komt, terwijl er een damp-afzuiging op zit...
Klepjes moeten inderdaad even gesteld worden, voor de zekerheid.
Ik ben heel bnieuwd naar die boekjes van je
Groeten,Gerben
Even een lagertje ergens vandaan toveren
En een handig moment daarvoor is inderdaad als die andere pomp erop gaat.
Klop zou inderdaad opzich ook wel door het lager kunnen komen, klop is nu wel zachter, maar duidelijk aanwezig als je de olievuldop eraf haalt.
Mogelijk inderdaad ja dus toch een rot nokkenas lager.
Jup, De diesel leiding van nummer 2.
Die doet lekker lekken.
Leidinkjes waren inderdaad aardig krap, maar zaten er al op.Zal bij de AMH inderdaad even wat betere leiding fixen.
Opzich komt er uit het deksel niet een immens rookgordijn, maar meer dan bij een Benz is het zowiezo wel ja
Klepjes moeten inderdaad even gesteld worden, voor de zekerheid.
Ik ben heel bnieuwd naar die boekjes van je
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2011 20:20 #1316466
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Gerben, mooi dat hij het
Hoi Gerben, mooi dat hij het weer doet. Ook klasse van Tom. Over dat nokkenaslager, dat is toch een geheel van de kop? Het bovenste lagerschaaltje kan je vernieuwen, maar de onderkant is vast aan de cilinderkop. Misschien is het je lager van de brandstofpomp?
Groetjes,
Mark
Groetjes,
Mark
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2011 22:27 #1316493
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar
Zeg je wat Mark, dat zou ook nog goed kunnen dat die niet goed meer is, pomp is al een twijfel geval, maar tijdens het stellen enzo heb ik niet gemerkt dat er speling op zat maja je hebt ook veel ruimte daar zeg maar gerust bar weinig, alsnog zou het dan dus een versleten lagerschaal kunnen zijn, zijn wel makkelijk te vervangen.
Tom.
Tom.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-05-2011 23:27 #1316515
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Update
Kleine update:
Met hulp van Henk Huisman en Bert N hebben we vanavond de krukaspoelie nog even wat strakker vastgezet, de diesel lekkage verholpen en naar het lager geluid geluisterd..
Wat bleek? het is niet het lager! maar de aandrijfriem van de pomp die loopt te gieren en een lagerig geluid maakt, met wat WD-40/olie op de riem is het geluid meteen verdwenen.
Mogelijk dat ie ook ietsjes te strak staat... Tom tog ook
Is dus een flut probleem en makkelijk oplosbaar! gelukkig, had al niet zo'n zin in lager problematiek.
Maar het "klonk" geluid kan nog steeds wel van een lager afkomstig zijn...
Pomp is inderdaad een twijfel geval en gaat vervangen worden.
Nou de Dynamo en pomp steun nog even goed vastsnoeren.
Groeten,Gerben
Met hulp van Henk Huisman en Bert N hebben we vanavond de krukaspoelie nog even wat strakker vastgezet, de diesel lekkage verholpen en naar het lager geluid geluisterd..
Wat bleek? het is niet het lager! maar de aandrijfriem van de pomp die loopt te gieren en een lagerig geluid maakt, met wat WD-40/olie op de riem is het geluid meteen verdwenen.
Mogelijk dat ie ook ietsjes te strak staat... Tom tog ook
Is dus een flut probleem en makkelijk oplosbaar! gelukkig, had al niet zo'n zin in lager problematiek.
Maar het "klonk" geluid kan nog steeds wel van een lager afkomstig zijn...
Pomp is inderdaad een twijfel geval en gaat vervangen worden.
Nou de Dynamo en pomp steun nog even goed vastsnoeren.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2011 23:37 #1316518
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pomp
volgens mij heefdt henk er nog èèn liggen van een 760 diesel (turbo)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 00:27 #1316525
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou
naar mijn idee stond hij heel erg mooi, nou ja gevoel dan want om de riem spanning te meten heb je zo,n heel mooi meet gevalletje maar die vertrouwde ik niet, kon hem bijna helemaal rond draaien de riem, dus dat meet ding kan ik de kliko want een halve slag draaien is het max aan speling wat de riem mag hebben, maar toch mooi dat het niet geen dure reparatie ging worden.
klop in het blok blijft verder wel vreemd, zal er mijn gedachte nog eens over laten denken, boekie's ben ik niet aan toe gekomen schoon ouders op bezoek gehad, dus dat houd je nog tegoed van mij.
Tom.
klop in het blok blijft verder wel vreemd, zal er mijn gedachte nog eens over laten denken, boekie's ben ik niet aan toe gekomen schoon ouders op bezoek gehad, dus dat houd je nog tegoed van mij.
Tom.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 07:45 #1316533
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Heb ik nog liggen
Heb nog een pomp liggen, Maar ik denk dat er niks mis mee is met die pomp.
Groeten Henk
Groeten Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 11:11 #1316549
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klonk bij zo'n diesel is
Klonk bij zo'n diesel is toch meestal een kantelende zuiger of de vacuumpomp voor je remmerij?
Moderators: Jerry Stam