Duits exportkenteken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2011 11:52 #1314369
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Maar, stond het kenteken toen nog op naam van een Duitser ???Volgens mij zit het illegale erin dat het niet toegestaan is om als Nederlander in een auto met buitenlands kenteken te rijden. Tenzij je op weg bent van/naar de grens, en huren is geloof ik ook toegestaan. Zie ook de post van "Ili".Dat een Duitse instantie daar niet op let lijkt mij niet vreemd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2011 12:05 #1314372
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het opstellen van het kurz-kenteken
is uiteraard op mijn naam gebeurt.
Het probleem van een buitenlands kenteken hebben in NL is :
De wegenbalasting.. Daarom gaat alleen de belastingdienst niet akkoord indien je als nederlander op de weg gaat onder andere platen.
Je bent als het ware belasting aan het verduisteren.
Maar je bent wel legaal en verzekerd volgens de verkeerswetten.
In mijn ogen, Rolf
Het probleem van een buitenlands kenteken hebben in NL is :
De wegenbalasting.. Daarom gaat alleen de belastingdienst niet akkoord indien je als nederlander op de weg gaat onder andere platen.
Je bent als het ware belasting aan het verduisteren.
Maar je bent wel legaal en verzekerd volgens de verkeerswetten.
In mijn ogen, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2011 12:28 #1314375
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kenteken perikelen bij auto uit duitsland halen
ik heb wel eens gehoord van iemand die een auto in Wiesbaden ging kopen en van een kennis voor een dag zijn Nederlandse platen en kenteken van eenzelfde auto leende om de auto terug te rijden.
Als merk, type en kleur kloppen (zoals in dit geval) moet het al gek gaan wil je tegen de lamp loppen. Zelfs bij een aanhouding kijkt toch geen politieman of het chassinummer wel klopt?
Aangezien er zoveel 740's in de club zijn moet deze truc een fluitje van een cent zijn, toch?
Het is uiteraard volstrekt verboden, illegaal en wat dies meer zij....maar het werkte dus prima.
Lo Bouwens
Als merk, type en kleur kloppen (zoals in dit geval) moet het al gek gaan wil je tegen de lamp loppen. Zelfs bij een aanhouding kijkt toch geen politieman of het chassinummer wel klopt?
Aangezien er zoveel 740's in de club zijn moet deze truc een fluitje van een cent zijn, toch?
Het is uiteraard volstrekt verboden, illegaal en wat dies meer zij....maar het werkte dus prima.
Lo Bouwens
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2011 13:18 #1314381
door V700 register
Als het allemaal zo ingewikkeld wordt, waarom geen vervoer regelen, zoals een ambulance... (waarover je een transportverzekering van een paar tientjes kunt afsluiten)
Beantwoord door V700 register in topic lamp en ongeluk
Tegen de lamp lopen en de juridische gevolgen van een ongeluk zijn twee uiteenlopende kwestiesLo.Bouwens schreef : Als merk, type en kleur kloppen (zoals in dit geval) moet het al gek gaan wil je tegen de lamp loppen.
Als het allemaal zo ingewikkeld wordt, waarom geen vervoer regelen, zoals een ambulance... (waarover je een transportverzekering van een paar tientjes kunt afsluiten)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2011 16:55 #1314393
door V700 register

Echt, niet doen, zet hem op een ambulance, die auto, of regele de zaken, ook met de belastingdienst goed, voordat je gaat rijden.
Beantwoord door V700 register in topic hmm....
Kan best werken, maar heb je er ook aan gedacht, of je huis na verkoop wel genoeg opbrengt, als je geacht wordt te betalen nadat je iemand levenslang invalide gereden hebt?Daarnaast zal je als uitlener van de platen, ook medeplichtig zijn, neem ik aan, dus de mijne leen ik niet vrijwillig uit...Lo.Bouwens schreef : Het is uiteraard volstrekt verboden, illegaal en wat dies meer zij....maar het werkte dus prima.
Echt, niet doen, zet hem op een ambulance, die auto, of regele de zaken, ook met de belastingdienst goed, voordat je gaat rijden.
Moderators: Jerry Stam