Duits exportkenteken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2011 19:55 #1086688
door V700 register
Duits exportkenteken is gemaakt door V700 register
Ik zou graag een auto willen importeren uit Duitsland, en de auto met een exportkenteken naar Nederland rijden.
Inmiddels al diverse site's gelezen/bekeken met allerhande overzichten wat wel/niet te doen e.d.
Wat ik nodig heb is: Exportkenteken + tijdeleke (WA) verzekering.
Wat ik tot zover begrepen heb, zijn er 2 soorten "exportkentekens" in de brede zin van het woord.
D.w.z:
Het Ausfuhrkennzeichen: een exportkenteken wat 15 dagen geldig is.
Het Kurzzeitkennzeichen, dit is 5 dagen geldig, maar de een zegt dat het wel geldig is in Nederland, en de ander niet.
Tijdelijke verzekering zou hier geregeld kunnen worden: <a href=" deckungskarten.eu/shop/article_5/Importk...cid%3D5%26aid%3D5%26 "> deckungskarten.eu/shop/article_5/Importk...cid%3D5%26aid%3D5%26
Mijn vraag is nu, of er iemand praktijkervaring heeft met een Duits exportkenteken ?
Inmiddels al diverse site's gelezen/bekeken met allerhande overzichten wat wel/niet te doen e.d.
Wat ik nodig heb is: Exportkenteken + tijdeleke (WA) verzekering.
Wat ik tot zover begrepen heb, zijn er 2 soorten "exportkentekens" in de brede zin van het woord.
D.w.z:
Het Ausfuhrkennzeichen: een exportkenteken wat 15 dagen geldig is.
Het Kurzzeitkennzeichen, dit is 5 dagen geldig, maar de een zegt dat het wel geldig is in Nederland, en de ander niet.
Tijdelijke verzekering zou hier geregeld kunnen worden: <a href=" deckungskarten.eu/shop/article_5/Importk...cid%3D5%26aid%3D5%26 "> deckungskarten.eu/shop/article_5/Importk...cid%3D5%26aid%3D5%26
Mijn vraag is nu, of er iemand praktijkervaring heeft met een Duits exportkenteken ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2011 19:59 #1314289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zat ervaring hiermee,
Zat ervaring hiermee, officieel mag je met beide niet in NL rijden. Rijd zoveel mogelijk binnendoor. Doe veel busjes richting Ukraine en als de auto's geen APK hebben dan laten we een zogeheten Gele Duitse plaat komen (kurzkenteken) Als de heren hiermee gepakt worden is het einde oefening.
Dus probeer de snelwegen te mijden en neem een kleine grensovergang.
Succes!
Groet Paul
Dus probeer de snelwegen te mijden en neem een kleine grensovergang.
Succes!
Groet Paul
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
27-04-2011 20:05 #1314290
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic iets minder voorzichtig kan ook hoor.
Gewoon een export maandkenteken kopen om de hoek van het strassenverkehrsamt. tussen de 100 en 150 euro incl platen.
dan gewoon mee naar NL rijden over A12 bij Beek, of welke grote of kleine overgang, naar binnen rijden, no problem, en in die maand naar de RDW en douane.
Helemaal legaal.
Mogelijk kan je je aanmelden bij douane om temelden dat je bij ze langs komt om de wagen te registreren.
heb het vaak gedaan voor anderen maar ook voor mijzelf, en dat heeft nog nooit een probleem opgeleverd.
dan gewoon mee naar NL rijden over A12 bij Beek, of welke grote of kleine overgang, naar binnen rijden, no problem, en in die maand naar de RDW en douane.
Helemaal legaal.
Mogelijk kan je je aanmelden bij douane om temelden dat je bij ze langs komt om de wagen te registreren.
heb het vaak gedaan voor anderen maar ook voor mijzelf, en dat heeft nog nooit een probleem opgeleverd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2011 20:07 #1314292
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tnx voor de reacties.
Wat ik
Tnx voor de reacties.
Wat ik gelezen heb, is het "ausfuhrkennzeichen" gewoon geldig in Nederland, mits er Tuv en AU keuring is. Kan iemand me vertellen wat AU keuring betekent ?
Wat ik gelezen heb, is het "ausfuhrkennzeichen" gewoon geldig in Nederland, mits er Tuv en AU keuring is. Kan iemand me vertellen wat AU keuring betekent ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2011 20:13 #1314293
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Abgasuntersuchung
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2011 21:13 #1314297
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 dagskenteken
Ik heb voor vervoer naar de RDW met een buitenlandse Volvo een eendagskenteken aangevraagd bij de rdw , kosten 0.00 euro
En via eigen verz. mij voor een dag een wa verzkering afgelsoten voor 25.00 ,
nou weet ik alleen niet of de wa verz, ook geld voor buitenland en of het eendagskenteken ook geldt in duitsland
Of de verkoper de auto naar de grens laten rijden en jij verder naar huis rijden met eendagskenteken .
En via eigen verz. mij voor een dag een wa verzkering afgelsoten voor 25.00 ,
nou weet ik alleen niet of de wa verz, ook geld voor buitenland en of het eendagskenteken ook geldt in duitsland
Of de verkoper de auto naar de grens laten rijden en jij verder naar huis rijden met eendagskenteken .
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2011 21:23 #1314298
door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic Kurzzeitkentzeichen
Laats gesproken met iemand die het helemaal had uitgezocht: er zijn vijf situaties waarin NIET met een kurzzeitkenzeichen op de Nedelandse weg mag worden gereden:
NB: Dit staat los van BPM verplichtingen!
NB2: Een ééndagskenteken is alleen geldig van je woonadres naar het RDW keuringsstation en terug.
- Kenteken is verlopen
- Kenteken is niet ingevuld
- Kenteken niet op naam van een in Duitsland woonachtig persoon gesteld
- Kenteken is door een in Nederland actief bedrijf uitgeschreven
- De auto is niet uit Duitsland afkomstig (bv een Belgische auto).
NB: Dit staat los van BPM verplichtingen!
NB2: Een ééndagskenteken is alleen geldig van je woonadres naar het RDW keuringsstation en terug.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2011 00:44 #1314325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eendagskenteken heb ik
Eendagskenteken heb ik ervaring mee, werkt goed.
BPM-vrijstelling is hier aan te vragen:
<a href=" mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/bpm.do?...esTaal&locale=nl "> mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/bpm.do?...esTaal&locale=nl
BPM-vrijstelling is hier aan te vragen:
<a href=" mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/bpm.do?...esTaal&locale=nl "> mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/bpm.do?...esTaal&locale=nl
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-04-2011 01:01 #1314327
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Jongens maak het niet zo moeilijk
Je krijgt alleen een export kenteken als ie aan alle eisen voldoet zoals tuv en AU. En neem een export kenteken en geen uberfuhrungskennzeichnen want dan ben je niet verzekerd in NL.
Tuv+AU+Brief en je krijgt een duits export kenteken op jouw naam en daarmee mag je dus naar huis rijden en naar de RDW. Ik ben er mee aangehouden in het verleden en uitgebreid gecontroleerd. No problem.
Tuv+AU+Brief en je krijgt een duits export kenteken op jouw naam en daarmee mag je dus naar huis rijden en naar de RDW. Ik ben er mee aangehouden in het verleden en uitgebreid gecontroleerd. No problem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2011 11:43 #1314368
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb zelf met een kurz-kanteken een volvo teruggereden
vanuit Berlin. (platenmet een geel vakje, 5 dagen geldig)
Benodigd waren:
Een nog geldige TUV
Een bewijs van verzekering {afgesloten op internet, waarna je een nummer ontvangt) Je kan dat mogelijk ook terplekke kopen .
Een betaling.
Daarna kon ik op de zelfde plaats kentekenplaten kopen.
Compleet, legaal en rijden maar.
Het is een kenteken afgegevenin een lidstaat, dus geldig.
Daarna heb ik de resterende 4 dagen volgemaakt in NL.
Succes, Rolf
Benodigd waren:
Een nog geldige TUV
Een bewijs van verzekering {afgesloten op internet, waarna je een nummer ontvangt) Je kan dat mogelijk ook terplekke kopen .
Een betaling.
Daarna kon ik op de zelfde plaats kentekenplaten kopen.
Compleet, legaal en rijden maar.
Het is een kenteken afgegevenin een lidstaat, dus geldig.
Daarna heb ik de resterende 4 dagen volgemaakt in NL.
Succes, Rolf
Moderators: Jerry Stam