Volvojehova in de parkeergarage!
- John Blummel
- Nieuw lid
-
En "een Jehova" bestaat derhalve niet, wel een persoon (m/v) die getuigenis aflegt, predikt, zo u wilt, vanuit zijn geloof i.c. in Jehova, Jahweh, God en vul maar in.
De titel van de topicstarter letterlijk volgend levert "Volvo-god" op, en daar kan ík in elk geval wel mee leven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zegt nog niets over het feit of ik het met de werkwijze eens ben.
@Folderaar: Goed bezig. Kom je in Heerlen een donkergrijze 940 LS-**-** tegen: Folder mag wel maar is niet nodig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Meestal vragen ze vriendelijk of ze je iets mogen vertellen of een foldertje in de bus mogen doen (bij ons in ieder geval). Dan zeg ik vriendelijk dat ik geen interesse heb en wens ze verder een prettige dag. Ze gaan dan gewoon, zonder verdere discussie, verder naar de volgende.Als je niet wilt dat mensen die je niet kent (die energiefiguren bijvoorbeeld) aanbellen moet je je deurbel weghalen.....Tomaat schreef : dus mensen die mij ongevraagd aan m'n eigen deur lastig vallen moet ik respecteren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb toen gezegd willen jullie een kop koffie, maar alleen op 1 voorwaarde.
Er wordt niet over het geloof gepraat.
Het was heel gezellig en van af die dag komjen ze( als ze komen ) alleen nog maar gezellig koffie drinken.
Het blijken gewone mensen te zijn die alleen maar gerespecteerd willen worden.
john
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als u bij een volgend bezoek aangeeft dat men beter uw deur voorbij kan gaan, zal men niet meer bij u aanbellen. Geloof me, het werkt echt. Maar heel soms komen ze terug om te vragen of de echtgenoot het daar ook mee eens is ... Je moet maar durven.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Werkt inderdaad. Een tijdje, daarna staan ze weer aan je deur. Ik heb zelfs gehoord, dat ze op plekken aanbellen, waar een sticker op de deur geplakt is, waarop aangegeven staat dat ze ongewenst zijn. Want misschien ben je wel van mening veranderd.
Hier in de buurt ligt een "koninkrijkszaal" van de JG's. Misschien moest ik daar eens aanbellen als het hun niet uit komt.
Een paar jaar geleden werkte ik op een kinderboerderij. Daar werk(t)en ook geestelijk gehandicapten. De ouders van één van hen waren ook JG's (sorry, Jan-Geert). De meid (rond de 30 jaar qua chronologische leeftijd, maar geestelijk nog een kind) mocht geen cadeautjes aannemen met Sinterklaas of Kerst, als de rest van de gehandicapten wel wat kregen. Een "gewoon" kind beseft na een paar jaar hoe de vork in de steel zit. Maar deze mensen blijven kinderen. Blijven misschien wel 60 jaar lang geloven in Sinterklaas. En al die tijd krijgen anderen wel cadeautjes van Sinterklaas of de Kerstman en zij niet. Leg dat maar eens iemand uit die geestelijk een jaar of 6 á 7 oud is.
groetjes
Mathy (die hier kwaad en verdrietig van wordt)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dan weet ik ook welke Henk jij bent volgens mij. Ik miste je rode 945 al op de Sourethweg.Henk-vg schreef : @Folderaar: Goed bezig. Kom je in Heerlen een donkergrijze 940 LS-**-** tegen: Folder mag wel maar is niet nodig
Als atheist respecteer ik iedereen zolang ik van mening ben dat ie dat verdient.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Wel leuk even een discussie te voeren.
Even vanuit een ander oogpunt:
Is liegen tegen kleine kinderen en de betreffende gehandicapten dat ze cadeau'tjes krijgen van een niet bestaande sinterklaas en kerstman dan niet erg?
Dat is ze in een sprookjeswaan houden, en dat is iets waar ik kwaad en verdrietig van wordt.
Cadeau'tjes oke mee eens, maar dan niet gaan zeggen tegen een gehandicapte dat het van sinterklaas afkomstig is, maar gewoon van de " leiding " of iets dergelijks.
Ze hebben een voorbeeldfunctie, wat voor "shock" moet het wel niet zijn als ze ergens horen of te weten komen dat het "fake" is, dan is gelijk ook alle vertrouwen in de "leiding" weg.
Verder heb ik veel JG in de familie en respecteer ik hun en ieders keuze, kan ook altijd leuk en interesante discussies met ze voeren
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-