Volvojehova in de parkeergarage!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2011 09:31 #1086561
door V700 register
Volvojehova in de parkeergarage! is gemaakt door V700 register
Ik heb me rot gelachen toen onder mijn ruitenwisser in een parkeergarage in Heerlen een folder voor deze club lag! Herinnert me er aan dat ik die raamstickers eens moet gaan opplakken. Wie het ook gedaan heeft: goede actie om zo de club onder de aandacht te brengen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-04-2011 09:55 #1313595
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ongepast
Leuk dat je een folder onder je wisser vondt en je bij de V700 club gevoegd hebt. Welkom dus ook!
Maar de titel van je "topic" is wel erg fout....
In de site regelementen staat ook dat religieus getinte topics een no no zijn.
Verder heb ik veel JG in de familie en stoor ik me wat aan je topicstitel.
Een warm welkom maar dit vindt ik een beetje jammer
Groeten,
Gerben
Maar de titel van je "topic" is wel erg fout....
In de site regelementen staat ook dat religieus getinte topics een no no zijn.
Verder heb ik veel JG in de familie en stoor ik me wat aan je topicstitel.
Een warm welkom maar dit vindt ik een beetje jammer
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2011 11:36 #1313600
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al veranderd
Ik weet niet of de topictitel al aangepast is, maar ik zie de foutheid in de titel niet echt...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2011 14:38 #1313610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handeling
Ah, dit is interessant!
Volgens mij is de vergelijking van Nop gebaseerd op een handeling, namelijk het onder de ruitenwisser steken van een flyer.
In de Wikipedia wordt de handelswijze van Jehova's Getuigen als volgt omschreven: "Jehova's getuigen staan bekend om hun deur-aan-deur predikingen, waarbij de leden van de beweging hun boodschap, aan de hand van de Bijbel en publicaties van het Wachttorengenootschap, trachten te verspreiden."
Het uiteindelijke doel is om iemand anders ervan te overtuigen dat iets een goede/terechte/boeiende zaak is. Als je het zo bekijkt, dan klopt de vergelijking. Een ander vergelijk zou kunnen, maar zal - historisch gezien - lang niet zo tot de verbeelding spreken dan de inspanningen van Jehova's Getuigen.
Ik zie de vergelijking daarom niet als een afzeiker, maar als een teken van toewijding.
Joost
Volgens mij is de vergelijking van Nop gebaseerd op een handeling, namelijk het onder de ruitenwisser steken van een flyer.
In de Wikipedia wordt de handelswijze van Jehova's Getuigen als volgt omschreven: "Jehova's getuigen staan bekend om hun deur-aan-deur predikingen, waarbij de leden van de beweging hun boodschap, aan de hand van de Bijbel en publicaties van het Wachttorengenootschap, trachten te verspreiden."
Het uiteindelijke doel is om iemand anders ervan te overtuigen dat iets een goede/terechte/boeiende zaak is. Als je het zo bekijkt, dan klopt de vergelijking. Een ander vergelijk zou kunnen, maar zal - historisch gezien - lang niet zo tot de verbeelding spreken dan de inspanningen van Jehova's Getuigen.
Ik zie de vergelijking daarom niet als een afzeiker, maar als een teken van toewijding.
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2011 14:55 #1313612
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handeling
Doe ik ook regelmatig als ik weer een baksteen zie waar geen forum stickers ofzo opzitten, nog niet mee gemaakt dat iemand zij van daar en daar kreeg ik een folder of zat die onder de ruitenwisser,
2 weken terug in zwolle naast een ingevoerde baksteen gezet en een folder onder de raam heb hem niet meer gezien toen ik terug kwam.Maar ze raken inmiddels wel op die folders heb er nog 2 in de auto liggen hahaha.
Deze keer was ik het niet die er een folder onder gedaan heeft, "bij de weg"
Tom.
2 weken terug in zwolle naast een ingevoerde baksteen gezet en een folder onder de raam heb hem niet meer gezien toen ik terug kwam.Maar ze raken inmiddels wel op die folders heb er nog 2 in de auto liggen hahaha.
Deze keer was ik het niet die er een folder onder gedaan heeft, "bij de weg"
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2011 15:23 #1313613
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic die
Die vergelijking met Jehova's is niet ongepast, maar juist gepast. Ook zij staan vooral bekend om het actief overhalen van mensen tot hun eigen clubje. Dat gebeurt hier ook. Aan die vergelijking is niets religieus. Enneuh...dat zendingsmateriaal voor de V700-vereniging, waar kan ik die krijgen?
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2011 15:33 #1313614
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Bij de secretaris
Een mailtje naar <a href="mailto:secretaris@volvo700vereniging.nl">secretaris@volvo700vereniging.nl is voldoende.
De flyer is het trouwens niet door mij onder de wisser geschoven, ook al was het in mijn geboortestad, maar het zou best wel eens een redelijk prominent lid die er woont kunnen zijn geweest, waarvoor dank .
De flyer is het trouwens niet door mij onder de wisser geschoven, ook al was het in mijn geboortestad, maar het zou best wel eens een redelijk prominent lid die er woont kunnen zijn geweest, waarvoor dank .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2011 19:08 #1313624
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Jehova's doe ik na een paar sec. de deur weer dichtMODBREAKWe spreken hier met respect over elkaar en/of anderen. Respectloze opmerking verwijderd.END MODBREAK
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2011 19:22 #1313627
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stonden ooit een tweetal
stonden ooit een tweetal mensen voor de deur op moment dat ik opa en oma verwachtte.
Toen ik de deur opende met de tekst: 'een warm welkom' waren de jehova's wel enigszins verbouwereerd.
Deze ontvangst viel hun niet vaak ten deel.
Toen ik de deur opende met de tekst: 'een warm welkom' waren de jehova's wel enigszins verbouwereerd.
Deze ontvangst viel hun niet vaak ten deel.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2011 19:57 #1313633
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Glazen bol
Hallo nop
Momentje ...... (wrijf, wrijf, wrijf) ..... ik kijk even in m'n glazen bol. Ik zie vier 900 estates in een parkeergarage. Een grijze, twee groene en een blauwe. Ik zie een datum ... donderdag 14 april. Ik zie een schouwburg. Ik zie een kenteken ... LJ-xx-xx ... met de neus richting muur ... in de buurt van een enkele betaalautomaat.
groetjes
Mathy (die overigens liever niet voor Jehova uitgemaakt wordt)
Momentje ...... (wrijf, wrijf, wrijf) ..... ik kijk even in m'n glazen bol. Ik zie vier 900 estates in een parkeergarage. Een grijze, twee groene en een blauwe. Ik zie een datum ... donderdag 14 april. Ik zie een schouwburg. Ik zie een kenteken ... LJ-xx-xx ... met de neus richting muur ... in de buurt van een enkele betaalautomaat.
groetjes
Mathy (die overigens liever niet voor Jehova uitgemaakt wordt)
Moderators: Jerry Stam