2 koloms brug

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2011 08:26 #1312886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V snaren
Mijn brug werkt met 2 wormwielen, dus de motor drijft de 2 'draadeinden' (kan even niet op het juiste woord komen) aan en zo gaat de brug omhoog.

Bij een hydraulische brug opletten dat er geen lekkages zijn en de pomp goed werkt.

Koni is natuurlijk ook een hele goede maar zullen iets prijziger zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2011 12:21 #1312906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hetzelfde
dan zijn de bruggen die Jelmar en Ruspek bedoelen hetzelfde op details na misschien. Dat betekent dat deze bruggen dus ook geen vergrendeling hebben?
@Mathy:
als je met scharnierbrug een zgn poetsbrug of stallingsbrug bedoelt (zoals eerder geopperd) dan is het antwoord nee. Deze hebben net als een 4-kolommer oprijplaten en of ondersteuningsbalken van enige lengte en die kan ik nu juist niet gebruiken. Het is trouwens niet toegestaan op of aan deze bruggen te sleutelen en/of zware onderdelen te vervangen waardoor de balans verstoord wordt. (nadrukkelijke waarschuwing in de gebruiksaanwijzing)
@TinusH:
Bedankt! hele bruikbare tip, ik had een Zippo op mijn lijstje staan voor 500 euries, met de nadruk op HAD...;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2011 15:04 #1312912 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Mijn brug heeft geen vergrendeling, maar heb soms wel eens wat erop staan, en dat blijft zonder moeite hangen hoor.

Hij zakt niet, niks.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2011 15:26 #1312916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarschijnlijk
Worm overbrengingen zijn vaak/altijd "zelfremmend". Die zelfremmendheid zit in het ontwerp van de brug en werkt als vergrendeling. De brug kan niet zakken zonder dat het wormwiel gaat draaien, en het gewicht dat op de brug rust kan dat niet veroorzaken. Zonder hulp of aandrijving van buitenaf kan de brug dus niet zakken, tenzij een spindel breekt oid (maar dat is erg onwaarschijnlijk). De kans dat de druk bij een hydraulische brug wegvalt lijkt me groter.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2011 15:58 #1312920 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Prettig werken

Mathy schreef : Hallo Boy
Heb je al eens aan een scharnierbrug gedacht?  Geen idee wat ze kosten, maar ik vind ze prettiger dan een tweekolomsbrug.
groetjes
Mathy

Wat repareer je dan also op zo´n brug?
Ik vind het vervelende dingen omdat er een compleet frame van de zijkant voorzit.<a href="/node/32705"></a>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2011 22:52 #1312946 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Alles
Hallo Timen
Ik ben ooit een blauwe maandag automonteur geweest en daar gebruikten we een scharnierbrug.  Een echte brug dus en geen poetsbrug o.i.d.
En net als bij Carlo Schmidt zakt die helemaal in de grond.
Bij een scharnierbrug is instappen gemakkelijker dan bij een twee-kolomsbrug, maar "oprijden" gaat dan weer net zo gemakkelijk als bij een twee-kolomsbrug.  Terwijl je dan weer niet zo hoeft te emmeren om de armen van de brug op de juiste plek en lengte te krijgen.
Op de plek waar de rijbanen zitten, zit onder de auto over het algemeen niet zo heel veel.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 23:02 #1313667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zippo

Boy Bakhuys schreef :  
@TinusH:
Bedankt! hele bruikbare tip, ik had een Zippo op mijn lijstje staan voor 500 euries, met de nadruk op HAD...;-)

Kijk er inderdaad mee uit. Het zal niet de eerste zijn die gereviseerd aangeboden word, maar dat niet is. Dat de teflon draadbussen kunnen klappen is geen geruststellend gevoel. Zippo had een heel goede naam maar daar ik niks meer van over na deze affaire. Het ergste is dat ze niks actiefs hebben gedaan om de betreffende bruggen te repareren.
VOLVO 744 GL (B230F) 1990
&gt;&gt; 4 Raeder sangen mit, das Lied der Autobahn &lt;&lt;
Lidnummer 1103

Moderators: Jerry Stam