Terugblik sleuteldag Carlo Schmidt, 9 april 2011

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2011 00:21 #1312681 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic op

Mathy schreef : Hallo Mede-Gemertgangers
Bij Carlo stond een S90 Executive op het terrein (voor het gebouw, niet ernaast).  Hij was wel verlengd, maar had gewoon een bank, geen koelkast en geen speciale console.  Het stuur zat rechts en de lak was behoorlijk mishandeld.  Net als overigens de hele auto.
Weet iemand of die auto voor de verkoop of de sloop is?
groetjes
Mathy

Op marktplaats staat-ie te koop voor onderdelen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2011 00:24 #1312683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk sloop
link.marktplaats.nl/438317447
[edit: zoals mvloo zei dus ]

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2011 00:26 #1312684 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gevonden
Hallo Mark
Ik heb hem gevonden.  Grmmbl.  Waarom heb ik hier zaterdag niet aan gedacht?
Bedankt.  Binnenkort maar even bellen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2011 01:31 #1312688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank jullie wel
was leuk om in gemert te zijn geweest :eerst dacht ik ik ben net remi alleen met mijn volvo gekte en je komt daar blijkt er nog een volks stam ervan te bestaan
heb veel gebabbeld en geen jota gedaan was leuk om julie te ontmoeten en te zien dat je elkaar echt helpt :}
groeten will
ps nog bedankt voor het rondje in de turbo ik ga zaterdag naar belgie rijden en als de 230 ft mooi loopt is ie zaterdag thuis

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2011 08:03 #1312696 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Dank!
Vorige week de klepdekselpakking vervangen maar de olie lekkage was niet over.Met de hulp van Hein, waarvoor nogmaals mijn dank, de voorste nokkenas en krukas keerringen vervangen en ben op plekken geweest waarvan ik niet wist dat ze bestonden! Veel geleerd (dat ik die ouwe meuk uit china moet vervangen voor een echte doppenset) maar ook hoe je met veel geduld een papieren pakking van een alu behuizing moet scrapen en met beleid een keerring erin tikt. Daarna alle poulies en riemen terug na de onderbak grondig te hebben gereinigd van olieresten. Prima dag en goed geregeld door de mensen van Carlo en uw regiocoordinator Bas en fantastische hulp van Hein. Hulde!
PS* zondagavond check: olievrij en schoon! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2011 09:34 #1312699 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic olieleiding

Petervanluijk_740-1992 schreef : ... ze lekt olie aan de achterzijde van het blok, wat de koelslangen bij het oliefilter lijkt aan te tasten.

Met een beetje geluk is dat niets ernstigs, maar hetzelfde euvel als bij Willem. Bij mij kwam de olie die aan de slang van de oliekoeler zat in elk geval ook daar vandaan:

Willem V. schreef : ... geconstateerd dat er olie lekte langs de buis die zit gemonteerd tussen de turbo en  het blok, wat ik me heb laten vertellen de olieretourleiding is....Boutjes los van de flens en dan moest de leiding met een simpele draai uitkunnen. Hier toch Hans maar weer bijgehaald, want die "draai" lukte niet helemaal. 

Ik heb hier laatst ook mee zitten worstelen, zonder aanwezigheid van iemand die het al eens eerder gedaan had. Durfde geen kracht te zetten, dus ik heb de WGA even van de turbo geschroefd. Met het WGA stangetje uit de weg is de slag die je met de pijp kunt maken veel groter en trek je hem zonder moeite uit het blok.

Moderators: Jerry Stam