Nieuwe bolide: Volvo 760 Turbo Estate
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2011 16:26 #1312279
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met
Met die vermogenstoename zit je wel goed, maar mag je zomaar een blok met één cilinder minder (en andere inhoud) gaan rijden ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Vincent van der Spek
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-04-2011 17:06 #1312283
door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic meer
Misschien is minder zo niet erg, maar er komt er nu ééntje bij.
groeten
Vincent
groeten
Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2011 17:23 #1312284
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic scherp
Scherp opgemerkt. Slagvolume en vermogen zijn aan de buitenkant (onder kap) niet zo gemakkelijk te zien, het aantal cilinders wel.
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-04-2011 18:01 #1312287
door G. Los
Tegenwoordig gaat het iets makkelijker dan vroeger gelukkig.
Beantwoord door G. Los in topic Ben van..
Wat betreft de APK is een extra cylinder geen probleem.(vroeger wel) Maar ik ben van plan om alles zowiezo te laten keuren door de RDW. Maar ik wil niet boven de 40% vermogenstoename komen, omdat de RDW dan strenger zal zijn schat ik. Weggedragtesten, remproeven, etc zijn dure grapjes op de testcircuit in Lelystad. Dus dat wil mijn portemonnee zien te voorkomen. En keuren lijkt mij ook zeer verstandig ivm de verzekering. De RDW wil weten uit welke auto de nieuwe bak en motor komt en ze kijken of alles deugdelijk in elkaar gezet is. En misschien willen ze ook nog tekeningen en sterkte berekeningen hebben van de nieuwe motorsteunen (weet niet zeker).henk 940LPT schreef : Scherp opgemerkt. Slagvolume en vermogen zijn aan de buitenkant (onder kap) niet zo gemakkelijk te zien, het aantal cilinders wel.
Tegenwoordig gaat het iets makkelijker dan vroeger gelukkig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2011 20:35 #1312306
door V700 register
Een 6e injector is tegenwoordig niet meer nodig omdat Vialle injectoren levert die een hogere opbrengst hebben. Voorheen moest je uitgaan van 50pk per injector, nu is dat geloof ik 80pk.
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Nou, daarover zijn de meningen érg verdeeld hoor. Ik ken (via het volvo850forum.nl) enkele gevallen waar toch wel wat problemen waren ontstaan in combinatie met dampgasinjectie. Vialle LPi werkt daarentegen feilloos! Advies is om de installatie bij Mesman in Son te laten inbouwen, dat zijn de experts waar het gaat om de 5 cylinder turbo motoren (nee, ik heb er geen aandelen maar wel 2 auto's door hen laten voorzien van een LPi installatie).Gydomatra schreef : En de 5-cylinder motor loopt goed op lpg-dampgasinjectie in combinatie met een 6e lpg-injector als dat nodig is.
Een 6e injector is tegenwoordig niet meer nodig omdat Vialle injectoren levert die een hogere opbrengst hebben. Voorheen moest je uitgaan van 50pk per injector, nu is dat geloof ik 80pk.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2011 19:19 #1312420
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 40 procent
Als je nu nog denkt dat die 40% uitmaakt, ken je de nieuwe regels voor ombouwen nog niet. Die grens WAS ooit de grens voor een handlings-proef, maar die is al bijna anderhalf jaar vervallen. De huidige regels zijn op bepaalde punten wat soepeler geworden.
Als je gaat denken aan motor-ombouwen, dan moet je je terdege orienteren: er zijn allerlei regels die het mogelijk of onmogelijk maken om een ombouw goedgekeurd te krijgen. Zo mag er bijvoorbeeld tegenwoordig wel aan dragende delen gelast worden, maar wordt er weer heel nauwkeurig gekeken als dat aluminium betreft. Dat zou weleens problemen kunnen opleveren als je met een subframe van een 960 wilt gaan werken (dat overigens niet zonder meer past onder een normale 700/900 koets, er zijn een paar montagepunten echt anders).
De vijfpitter past zonder grote problemen in een 740, kan gekoppeld worden aan een whiteblock-M90 of automaat, dus dat is allemaal geen grote puzzel.
Als je gaat denken aan motor-ombouwen, dan moet je je terdege orienteren: er zijn allerlei regels die het mogelijk of onmogelijk maken om een ombouw goedgekeurd te krijgen. Zo mag er bijvoorbeeld tegenwoordig wel aan dragende delen gelast worden, maar wordt er weer heel nauwkeurig gekeken als dat aluminium betreft. Dat zou weleens problemen kunnen opleveren als je met een subframe van een 960 wilt gaan werken (dat overigens niet zonder meer past onder een normale 700/900 koets, er zijn een paar montagepunten echt anders).
De vijfpitter past zonder grote problemen in een 740, kan gekoppeld worden aan een whiteblock-M90 of automaat, dus dat is allemaal geen grote puzzel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2011 21:27 #1313267
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi dat je toch gaat
Mooi dat je toch gaat proberen om het stuur om te bouwen, dat getuigt van gezond doorzettingsvermogen.
Het zal inderdaad niet "even" werk zijn, maar alles is mogelijk uiteraard.
Veel succes met je project, en hou ons op de hoogte met wat foto's e.d.
Het zal inderdaad niet "even" werk zijn, maar alles is mogelijk uiteraard.
Veel succes met je project, en hou ons op de hoogte met wat foto's e.d.
Moderators: Jerry Stam