Terwijl mijn 16V gestald en geschorst word: Een Volvo 480 1.7 ES! :D
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-03-2011 11:52 #1310204
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Pittig.
Inderdaad leuk rij-ijzers.
Ik heb dan nog een Ongeblazen 1700, maar trekken doet die echt wel.
Ik zou zo mijn 16V eruit trekken, any-day.
Verder ja, het blijven 4 series, het voelt wat 'goedkoper' aan.
Plastic voelt goedkoop aan, hier en daar kraakt en trilt er wat.
Bij starten danst het hele dashboard op en neer
Maar het blijft leuk rijden.
Heb hiervoor in verschillende 440'jes nog gereden (voordat ik aan een 7 serie begon) en die waren ook niet zo traag hoor, allemaal renault 1800'jes, en trekken als de beer, trok er met gemak een Golfje of een ander aso bak uit.
Burnoutjes bij stoplichten
Misschien dat er op het 1700 blokje ooit nog es een turbo en een chippie komt, lijkt me wel erg grappig
Groeten,Gerben
Ik heb dan nog een Ongeblazen 1700, maar trekken doet die echt wel.
Ik zou zo mijn 16V eruit trekken, any-day.
Verder ja, het blijven 4 series, het voelt wat 'goedkoper' aan.
Plastic voelt goedkoop aan, hier en daar kraakt en trilt er wat.
Bij starten danst het hele dashboard op en neer
Maar het blijft leuk rijden.
Heb hiervoor in verschillende 440'jes nog gereden (voordat ik aan een 7 serie begon) en die waren ook niet zo traag hoor, allemaal renault 1800'jes, en trekken als de beer, trok er met gemak een Golfje of een ander aso bak uit.
Burnoutjes bij stoplichten
Misschien dat er op het 1700 blokje ooit nog es een turbo en een chippie komt, lijkt me wel erg grappig
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 00:20 #1310624
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hard bezig.
Kreeg van onze Regiocoordinator Tom (TGTF) de tip dat er op de sloop van Gaos in Emmeloord nog enkele 480's met onderdeeltjes stonden.
Vanmiddag had ik gelukkig wat tijd over en dus met Tom naar Gaos gegaan.
Wat een gigantisch complex is dat zeg, heb het nog nooit zo groot gezien...alles was er en viel er te vinden
Stonden dus ook een paar leuke 480's waaronder ook een leuke zwarte 480 Turbo met Red lining.
Wat heb ik daar gevonden? en wat heb ik ondertussen kunnen fixen?
Cem computer vervangen.Info centre functioneert weer.Motor temp sensor bekabeling vervangen, info centre geeft nu ook weer de motor temperatuur weer
Linker electrische verstelbare buitenspiegel gefixt en netjes gemaakt.Rechter electrische verstelbare buitenspiegel gefixt en netjes gemaakt.Met behulp van een electrisch verstelbare 440 sloop spiegel voor de onderdeeltjes.
Op de sloop ook een passagiers electrisch raam mechanisme kunnen vinden, het raam gaat nu weer mooi omlaag en weer omhoog
Een infocentre schakelaar, werkt nu weer top.Een kachelfan schakelaar, werkt nu weer top, blijft in het dashboard zitten, en is zelfs verlicht!
Een electrische antenne!
2 perfecte voormistlampen.2 perfecte achtermistlampen.2 perfecte verstralers.2 perfecte koplampen inclusief omhuizing, en motortjes :)Een net stuurtje.Zo'n gordelhouder.
Wat ander klein spul.
Wagen word dus alweer steeds beter, en eigenlijk alle electronica functioneert weer naar behoren !
Wat ik niet heb kunnen vinden:Een nette linker knippercombinatie.Een setje nette achterlichten en een slotplaat.Een plafondlampje.
Trouwens nog Bedankt voor de tip en de hulp Tom!
(ik was trouwens al te laat thuis voor het eten koken dat ik doen moest, me broer was dus al aan het koken en ik had gezeik..hahah)
Groeten,Gerben
Vanmiddag had ik gelukkig wat tijd over en dus met Tom naar Gaos gegaan.
Wat een gigantisch complex is dat zeg, heb het nog nooit zo groot gezien...alles was er en viel er te vinden
Stonden dus ook een paar leuke 480's waaronder ook een leuke zwarte 480 Turbo met Red lining.
Wat heb ik daar gevonden? en wat heb ik ondertussen kunnen fixen?
Cem computer vervangen.Info centre functioneert weer.Motor temp sensor bekabeling vervangen, info centre geeft nu ook weer de motor temperatuur weer
Linker electrische verstelbare buitenspiegel gefixt en netjes gemaakt.Rechter electrische verstelbare buitenspiegel gefixt en netjes gemaakt.Met behulp van een electrisch verstelbare 440 sloop spiegel voor de onderdeeltjes.
Op de sloop ook een passagiers electrisch raam mechanisme kunnen vinden, het raam gaat nu weer mooi omlaag en weer omhoog
Een infocentre schakelaar, werkt nu weer top.Een kachelfan schakelaar, werkt nu weer top, blijft in het dashboard zitten, en is zelfs verlicht!
Een electrische antenne!
2 perfecte voormistlampen.2 perfecte achtermistlampen.2 perfecte verstralers.2 perfecte koplampen inclusief omhuizing, en motortjes :)Een net stuurtje.Zo'n gordelhouder.
Wat ander klein spul.
Wagen word dus alweer steeds beter, en eigenlijk alle electronica functioneert weer naar behoren !
Wat ik niet heb kunnen vinden:Een nette linker knippercombinatie.Een setje nette achterlichten en een slotplaat.Een plafondlampje.
Trouwens nog Bedankt voor de tip en de hulp Tom!
(ik was trouwens al te laat thuis voor het eten koken dat ik doen moest, me broer was dus al aan het koken en ik had gezeik..hahah)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 00:29 #1310629
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha
oeps dus de volgende keer iets minder lang neuzen hahaha, trouwens plafon lamp die zat nog in die ene waar we die grodelhouder en veel andere delen uitgehaald hebben, daar zat trouwens ook nog een knappe hemel in????
Dat we die er niet uitgehaald hebben als je die plafon dinges nog wilt gaat ik morgen nog ff langs BTW je bent je poetsmachine vergeten(ik ook hoor).
Tja groot is het zeker een Gaos is het ook maar er is vaak wel veel te vinden alleen jammer dat ik dat bruine relais voor Alexander niet heb kunnen vinden, maja kom er regelmatig dus houd het in de gaten.
Tom.
Dat we die er niet uitgehaald hebben als je die plafon dinges nog wilt gaat ik morgen nog ff langs BTW je bent je poetsmachine vergeten(ik ook hoor).
Tja groot is het zeker een Gaos is het ook maar er is vaak wel veel te vinden alleen jammer dat ik dat bruine relais voor Alexander niet heb kunnen vinden, maja kom er regelmatig dus houd het in de gaten.
Tom.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 00:40 #1310632
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Sgeit
Hey Tom,
Klopt, ik dacht er later nog aan "sgeit, dat plafondlampje..."
Als je die dus mee zou kunnen nemen ben ik daar erg blij mee!
Zou je misschien ook nog een passagiers raammechanisme mee kunnen nemen?...rara...ingebouwd..en werkend...paar keer op en neer.."KNAL!. staalkabel breekt uit zn plastic verankering in het motortje...
Heb de kabel weer vastgekregen met wat 'handig gedoe' en het werkt, maar perfect is het niet...
En inderdaad ook de poetsmachine vergeten...naja volgende keer ook maar.
Hemeltje is in mijn 480 nog wel netjes.
Zou je trouwens nog ff kunnen vragen wat ze voor dat 480 Turbo interieur willen vangen?
Bedankt.
Groeten,Gerben
Klopt, ik dacht er later nog aan "sgeit, dat plafondlampje..."
Als je die dus mee zou kunnen nemen ben ik daar erg blij mee!
Zou je misschien ook nog een passagiers raammechanisme mee kunnen nemen?...rara...ingebouwd..en werkend...paar keer op en neer.."KNAL!. staalkabel breekt uit zn plastic verankering in het motortje...
Heb de kabel weer vastgekregen met wat 'handig gedoe' en het werkt, maar perfect is het niet...
En inderdaad ook de poetsmachine vergeten...naja volgende keer ook maar.
Hemeltje is in mijn 480 nog wel netjes.
Zou je trouwens nog ff kunnen vragen wat ze voor dat 480 Turbo interieur willen vangen?
Bedankt.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 00:57 #1310638
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic best
Ik zal s ff kijken voor je maare als je je oude raam mechanisme op de een of andere manier hier kan krijgen ruil ik hem om want ze weet dat je die hebt mee genomen kost het je niets??
Interieur zal ik eens vragen en da lampie ding haalt ik nog ff op.
Tom.
Interieur zal ik eens vragen en da lampie ding haalt ik nog ff op.
Tom.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 00:59 #1310639
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Walhalla
Hallo Volvisti
Ik heb wel eens foto's gezien van dit walhalla dat door sommigen ook "Gaos" wordt genoemd. Jammer dat het zo ver weg is...
groetjes
Mathy
Ik heb wel eens foto's gezien van dit walhalla dat door sommigen ook "Gaos" wordt genoemd. Jammer dat het zo ver weg is...
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 01:00 #1310640
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Kan het ook combineren Mathy bakkie bij mij doen neuzen bij gaos daarna nog n bakkie en dan weer richting het zuiden?
Tom.
Tom.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 01:10 #1310645
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bedankt voor het aanbod, maar ...
Hallo Tom
Enkele reis van hier naar Gaos kost me 2,5 uur. Da's 5 uur pure reistijd. Gaat dus voorlopig niet gebeuren. Er ligt sowieso nog "een en ander" hier te wachten op in-, op- of aanbouw. (Een deel ervan wordt gemonteerd nadat de schade aan m'n achterspatbord gerepareerd is en er dus gespoten moet worden. En dat gaat voor de zomer gebeuren.)
groetjes
Mathy
Enkele reis van hier naar Gaos kost me 2,5 uur. Da's 5 uur pure reistijd. Gaat dus voorlopig niet gebeuren. Er ligt sowieso nog "een en ander" hier te wachten op in-, op- of aanbouw. (Een deel ervan wordt gemonteerd nadat de schade aan m'n achterspatbord gerepareerd is en er dus gespoten moet worden. En dat gaat voor de zomer gebeuren.)
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 09:30 #1310661
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Raammechaniek
Hey Tom,
Ik heb helaas geen mogelijkheid om dat ding naar je toe te krijgen, dat zal dan pas volgende week gaan worden.
Maar maakt niet uit, neem hem maar gewoon mee, zal misschien 2 tientjes worden denk ik, maakt niet, hou ik deze ook nog, heb ik altijd een reserve motortje
@Mathy, voor dit walhalla heb je echt wel 5 uurtjes rijden over hoor
Ik ben ook meerdere keren naar het 'walhalla' van Schmidt Gemert gereden
Groeten,Gerben
Ik heb helaas geen mogelijkheid om dat ding naar je toe te krijgen, dat zal dan pas volgende week gaan worden.
Maar maakt niet uit, neem hem maar gewoon mee, zal misschien 2 tientjes worden denk ik, maakt niet, hou ik deze ook nog, heb ik altijd een reserve motortje
@Mathy, voor dit walhalla heb je echt wel 5 uurtjes rijden over hoor
Ik ben ook meerdere keren naar het 'walhalla' van Schmidt Gemert gereden
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 16:33 #1310697
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Gerben
Ik heb je
Hallo Gerben
Ik heb je laatst verteld wat er allemaal nog in, op en aan de auto bevestigd gaat worden. Dus daar ga ik nu niet nog meer bij leggen. Op misschien een paar side-skirts na.
Daarna is "Gaos" misschien een keer aan de beurt. BTW hoe liggen die qua prijzen?
Voordeel van Schmidt Gemert is dat het er op een sleuteldag altijd erg gezellig is. Veel volk en ook nog wat te snuffelen. Plus koffee, broodjes, mandarijntjes, pepernoten, etc.
groetjes
Mathy (die nog niet naar buiten is geweest vandaag, maar het met open raam al aan de koude kant vind. Dus als er vandaag iets op de auto komt dat er gisteren nog niet zat, dan is dat waarschijnlijk het werk van een van onze gevederde "vriendjes". )
Ik heb je laatst verteld wat er allemaal nog in, op en aan de auto bevestigd gaat worden. Dus daar ga ik nu niet nog meer bij leggen. Op misschien een paar side-skirts na.
Daarna is "Gaos" misschien een keer aan de beurt. BTW hoe liggen die qua prijzen?
Voordeel van Schmidt Gemert is dat het er op een sleuteldag altijd erg gezellig is. Veel volk en ook nog wat te snuffelen. Plus koffee, broodjes, mandarijntjes, pepernoten, etc.
groetjes
Mathy (die nog niet naar buiten is geweest vandaag, maar het met open raam al aan de koude kant vind. Dus als er vandaag iets op de auto komt dat er gisteren nog niet zat, dan is dat waarschijnlijk het werk van een van onze gevederde "vriendjes". )
Moderators: Jerry Stam