965 Diesel nu met foto's

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 10:03 #1314136 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Brandstofleidingen
Deze heb ik doorgesneden en anders buiten het extra stuk tank om gelegd stukken die ik nog had liggen. Die zouden inderdaad klem komen te zitten op de oude manier.
Groetjes Bouke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2011 18:05 #1315653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk
Leuk project !!
Gaat er nog gekieteld worden???  

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2011 10:42 #1316160 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Diesel en de achteras
@ Scaniar164: Ik heb er de gemodificeerde pomp van de 940 op de 960 gezet. Ik heb hem wel iets teruggeschroefd en de turbodruk is nu gewoon 1 bar.
Hiermee kom ik wel op het volgende verhaal: De Diesel-automaat en de achteras. Ik heb er nu een 3.54 achteras onder de auto zitten ipv de standaard 3.73 achteras. Verder heeft de motor iets meer vermogen en koppel dan standaard.
Inmiddels heb ik een kilometer of 1000 met deze setup gereden en ik wordt er echt wel vrolijk van. In de standaard setup vindt ik de diesels toch ietwat veel toeren maken. Zeker boven de 120 kmh. Nu scheelt het met de nieuwe setup maar een paar honderd toeren, maar ik vindt het aanmerkelijk rustiger rijden.
100 kmh: ongeveer 2500 toeren (turbo komt er nu in)
120 kmh: Ongeveer 2900 toeren (turbo blaast lekker mee)
140 kmh: Ongeveer 3500 toeren (en er is nog vermogen om lekker naar de 160 door te gaan)
De afgifte van het vermogen is veel meer lineair. Hij trekt minder hard en lomp op, maar hij blijft strak doorlopen naar de 150. Daarna wordt het wat minder (heeft ook te maken dat de pomp wat is dichtgeschroefd). Al met al vindt ik de auto een stuk comfortabeler en vlotter rijden dan de standaard diesel met automaat. Dus wat dat betreft een aanrader. Ik ben benieuwt wat de auto gaat doen als ik het gereviseerde blok erin hang. Dit blok is niet helemaal naar mijn zin.
Groetjes Bouke

Moderators: Jerry Stam