twijfel 940 of 850
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2011 10:36 #1309851
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, rijgedrag is anders maar
Ja, rijgedrag is anders maar veel relaxter in de 9 serie, bij de 850 & V70 heb ik het gevoel dat de C stijl zo dicht bij me komt. Als je voor comfort gaat zou een 960 of V90 van de bouwjaren na '94 ook een optie zijn.
De automaatbakken kunnen aanmerkelijk langer mee als ze geflushed worden vanaf 80K km, zowel mijn 965 Oxford als S90 en 945 lpt hebben automaten die al bijn 3 ton, cq meer dan rie ton erop hebben zitten.
Qua model vind ik de 9 serie mooier en achterwiel aangedreven wagens gewoon lekkerder en voorspelbaarder rijden. Het onderhoud is gemakkelijk zelf te doen, dan wel met wat 'help ftom you friends' Nietwaar Dirk ?
De automaatbakken kunnen aanmerkelijk langer mee als ze geflushed worden vanaf 80K km, zowel mijn 965 Oxford als S90 en 945 lpt hebben automaten die al bijn 3 ton, cq meer dan rie ton erop hebben zitten.
Qua model vind ik de 9 serie mooier en achterwiel aangedreven wagens gewoon lekkerder en voorspelbaarder rijden. Het onderhoud is gemakkelijk zelf te doen, dan wel met wat 'help ftom you friends' Nietwaar Dirk ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2011 21:01 #1309912
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hahaha
Ik denk het wel / ben het met je eens dat een 700/900 wat vriendelijker om te sleutelen is als een 850. Maar dit heeft puur te maken met de plaatsing van de motor-bak combinatie.
Bij een achterwielaandrijver ligt alles mooi in lijn en heb je, in principe, ruimte zat om iets te doen. Bij een voorwielaandrijver ligt bijna hetzelfde blok EN bak dwars voorin en dan is het meteen al een heel ander verhaal. Beetje drukker dus daar
Bij een achterwielaandrijver ligt alles mooi in lijn en heb je, in principe, ruimte zat om iets te doen. Bij een voorwielaandrijver ligt bijna hetzelfde blok EN bak dwars voorin en dan is het meteen al een heel ander verhaal. Beetje drukker dus daar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 12:59 #1309956
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mwa...
Ik heb OOK een v70 classic, en je kunt een hele hoop zeggen van het ding maar niet dat je er gehaast in zit.
Totaal niet. Hij is wel af fabriek iets stugger afgeveerd ivm een 940.
Maar in de v70 is het een heel stuk rustiger in de auto op de snelweg.
Wat ik persoonlijk mis in de v70 is de korte draaicirkel van een RWD auto.
Wat betreft kwaliteit en onderhoud heb ik de afgelopen 25.000 km aan mijn V70 niets anders hoeven doen dan het 'normale' onderhoud (olie, filters, bougies etc.).
Ow jawel een antenne ring. Kostte €38 bij de dealert.
En alhoewel ik stiekem toch wel RWD die-hard ben, heb ik ook 940's gezien waar een godsvermogen aan geld in geduwd word en de auto nog niet goed is.
Neem nu als voorbeeld de 760 van ton, prachtauto, heeft een flinke duit gekost en nog moet er aan gesleuteld worden.
Zoals Dirk dat zo mooi zegt; 'het zijn allemaal oude hokken'.
Totaal niet. Hij is wel af fabriek iets stugger afgeveerd ivm een 940.
Maar in de v70 is het een heel stuk rustiger in de auto op de snelweg.
Wat ik persoonlijk mis in de v70 is de korte draaicirkel van een RWD auto.
Wat betreft kwaliteit en onderhoud heb ik de afgelopen 25.000 km aan mijn V70 niets anders hoeven doen dan het 'normale' onderhoud (olie, filters, bougies etc.).
Ow jawel een antenne ring. Kostte €38 bij de dealert.
En alhoewel ik stiekem toch wel RWD die-hard ben, heb ik ook 940's gezien waar een godsvermogen aan geld in geduwd word en de auto nog niet goed is.
Neem nu als voorbeeld de 760 van ton, prachtauto, heeft een flinke duit gekost en nog moet er aan gesleuteld worden.
Zoals Dirk dat zo mooi zegt; 'het zijn allemaal oude hokken'.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 15:13 #1309975
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic over smaak valt niet te twisten
Ik heb ook een V70 1e serie gehad en een 850, en rij nu een V70 2.4T uit 2002 maar geen van die vrienden haalt het bij het ongehaaste gedrag van de 945 en ik ervaar juist het tegendeel: de 945 is rustiger op de grote weg en meer de limo voor lange afstanden. Natuurlijk is het interieur van de 945 gedateerd maar dat is nu voor mij juist de bekoring.
Succes met de beslissing ; Als het maar een volvo is he
Succes met de beslissing ; Als het maar een volvo is he
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 19:30 #1310014
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoewel ik een T5 heb.....
volvorider.web-log.nl/volvorider/2009/05/volvo-850-t5-se.html
zou ik persoonlijk zeker voor een 940 gaan. Deze straalt bij uitstek het oude Volvo gevoel uit.
Het gevoel waar Volvo groot mee is geworden. Een solide baksteen, die rust uitstraalt en robuust is.
De 850 is meer een ADHD'er. Maar ja, onze T5 is voor de kids.
zou ik persoonlijk zeker voor een 940 gaan. Deze straalt bij uitstek het oude Volvo gevoel uit.
Het gevoel waar Volvo groot mee is geworden. Een solide baksteen, die rust uitstraalt en robuust is.
De 850 is meer een ADHD'er. Maar ja, onze T5 is voor de kids.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 20:43 #1310021
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De 1e serie V70
weet ik niet, maar onze 2e serie V70 van 2002 was gewoon mindere kwaliteit: duur onderhoud en veel geduvel met de electronica: portiersloten, binnenspiegel die niet meer dimt etc. + rare meldingen op de boordcomputer. Verder heeft de motor het bij stationnair draaien al erg druk en moet je aardig wat toeren maken wil er iets gebeuren. (En het was een 170 pk uitvoering.) Bovendien past er niet eens iets in de portiervakken en waar je een blikje zou moeten laten?? Voorbeeldje kwaliteit: een connector van een koplamp bestaat uit twee stekkertjes met een inferieur stukje plastic erom wat er meteen de eerste keer vanaf breekt. (Ik wordt wéér boos!)
Wij zijn al een tijd terug bij de 940, en als ik naar de kosten kijk van de 940 en de afschrijving + onderhoud van die V70 ben ik telkens weer gelukkig! (En we hebben aardig wat geld uitgegeven om de 940 helemaal goed te krijgen)
Het is wel waar dat de V70 stiller was bij 140-150, maar onze 940 is met z'n 0,6 Bar turboboost zeker niet langzamer, en hij stapt niet op elk richeltje opzij (op snelweg 31 in Duitsland bij 180 km/u!)
Wij zijn al een tijd terug bij de 940, en als ik naar de kosten kijk van de 940 en de afschrijving + onderhoud van die V70 ben ik telkens weer gelukkig! (En we hebben aardig wat geld uitgegeven om de 940 helemaal goed te krijgen)
Het is wel waar dat de V70 stiller was bij 140-150, maar onze 940 is met z'n 0,6 Bar turboboost zeker niet langzamer, en hij stapt niet op elk richeltje opzij (op snelweg 31 in Duitsland bij 180 km/u!)
Moderators: Jerry Stam