Oranje , remmen, voorbij de verkeerslichten, in z'n achteruit, over de door het rood licht rijden flitspaalsensoren. Geflitst?

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 14:06 #1309440 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic aanvechten?
Helaas valt er weinig te vechten, hooguit dien je in eerste aanleg een bezwaar in, binnen de gestelde termijn, bij de OvJ. Op dat moment wordt de verplichting tot betaling opgeschort, m.u.v. de € 6,-- administratie-kosten.
Mocht de Officier in je nadeel beschikken, dan staat beroep open bij de Kantonrechter, en ook daar wordt niets "aangevochten", echter het komt er op aan de edelachtbare (middels bewijzen) te overtuigen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 15:00 #1309443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik stop niet... ;-)

john b schreef : Stoplichten zijn altijd rood, en niet oranje of groen of paars of blauw of welke kleur van de regenboog dan ook.
(Een driekleurig verkeerslicht, waarvan het bovenste licht rood licht uitstraalt, dat is hét stoplicht). Bij spoorwegovergangen: rood=stop. Bij rood is aldus de verplichting om te stoppen.
En nu stop ik ermee.

Ikke nie..
Oke, een oranje verkeerslicht kan dus stoppen beteken doch ook doorrijden, e.e.a gerelateerd aan de afstand tussen auto en verkeerslicht.
Als ik bv  nog op 100 meter van het verkeerslicht verwijderd ben dat op oranje springt  terwijl ik circa 50 km p/uur rijd  ben ik verplicht te stoppen voor het oranje licht. op dat moment is het oranje licht voor een stoplicht! Het gebied mij te stoppen
Maar goed, wat onderschrijft de koningin:
BESLUIT van 26 juli 1990, houdende vaststelling van een nieuw Reglement verkeersregels en verkeerstekens WIJ BEATRIX, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.
Uit het reglement verkeersregels en verkeerstekens:
§ 3. Verkeerslichten
Artikel 681.Bij driekleurige verkeerslichten betekent:
a. groen licht: doorgaan;
b. geel licht: stop; voor bestuurders die het teken zo dicht genaderd zijn dat stoppen redelijkerwijs niet meer mogelijk is: doorgaan;
c. rood licht: stop.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 19:48 #1309451 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic oranje
wat wil je, met een prinses van "Oranje"...
Evenwel is en blijft het géén stoplicht in de zin der Wet. (Sla de jurisprudentie er ook maar eens op na).
Overigens wordt met stoplicht ook wel remlicht bedoeld, en de kleur dáárvan is... 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2011 00:21 #1309514 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Oranje????
Deze kleur noemen ze "Amber" in de verkeers techniek

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2011 00:39 #1309519 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lees ALLES
Hallo Volvisti
Als je post krijgt van het CJIB, waarin je gesommeerd wordt een onvrijwillige donatie aan de staatskas te maken, lees dan vooral iedere letter die er op papier staat.  Ook op de achterkant.  Soms moet je eerst betalen, voordat je protest in kunt dienen.  Maar soms mag je absoluut niet betalen, als je nog wilt protesteren.  Betalen betekent vaak instemmen met de uitnodiging tot betaling.  In dat geval is protesteren niet meer mogelijk.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2011 09:04 #1314344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmmm

6 weken verder... ik ben ontsnapt aan de struikrovers lijkt het wel ...

Moderators: Jerry Stam