Opoffering

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 23:30 #1308639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airbags

gerryberrie schreef : Hallo Wimpi,
Dat valt nog best mee hoor!
de 740's en 940's zijn zelfs in deze moderne tijd nog best stevig, en zullen het vaker overleven dan enig andere model.
Ook veel vaker dan enig ander model uit dezelfde tijd.
Groeten,Gerben

Klopt onze volvo,s waren in hun tijd de meest veilige auto,s. Jammer dat er geen airbags zitten in de meeste want die dingen reden levens en zonder kan het je leven kosten.      
Een auto zonder airbags kun je helaas niet echt veilig meer noemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2011 23:32 #1308641 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ow echt wel
Maar auto's met airbags kan je ook niet echt veilig noemen.
Genoeg ongelukken met airbags gebeurd met als resultaat zwaar gewond zijn.
Nekletsel, gebroken armen en benen, omdat de airbag in hun gezicht klapte. (soms zelfs ging de airbag volledig onnodig af..)
Ik rij liever een wagen zonder airbag...
:)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 23:42 #1308642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rij zelf ook rond in een 740
Rij zelf ook rond in een 740 zonder plofzakken  maar hou er gewoon rekening mee. Wel  meer verhalen gehoord over letsel door airbags maar liever gewond dan dood lijkt mij.
wimpi   

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2011 23:46 #1308643 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dood by plofzak?
Liever gewond dan dood, ben ik absoluut met je eens.
Maar word niet graag ter dood gebracht door een plofzak
Wat ook leuk is, een ongeluk krijgen, en dat je plofzak helemaal niet eens afgaat
Is mn vader gebeurd in een peugeot 306 die zijwaarts werd gebeukt op de snelweg door een vrachtwagen, paar rondjes getold, van voor en achteren wagen plat, maar plofzak niet afgegaan.
Wel zonder schrammetje uitgestapt!
In een wat 'oudere' wagen zonder techno hoogstandjes en plofzakken rij je trouwens ook wel veel bewuster (en plezieriger!) :)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 23:57 #1308644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb genoeg moderne auto,s

Heb genoeg moderne auto,s gereden maar hier zitten weer een hoop andere nadelen aan dus ik blijf mooi bij mijn 740 turbo en een 16 jaar oude T-5R met vier plofzakken voor de lange afstanden.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2011 07:30 #1308666 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
hoop alleen maar dat je er later ook geen last van gaat ondervinden Johan!! Ik bedoel dat je niet na een paar weken in eens last krijgt van pijn aan je nek of zo. Gelukkig zat je in één van de veiligste wagens betreffende achterop rijden!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2011 10:29 #1308681 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Letsel achteraf
We zijn nu een jaar verder en heb er eigenlijk behalve de eerste 3 dagen toen nooit last van gehad.
Deze klap met een volvo zonder airbags maar met serieuze kooi leverde me veel minder schade als m'n ongeluk van 8 jaar geleden.
Ben toen op een boom geklapt met een jonge BMW 5 serie vol aibags waarvan er niet 1 af ging.
Resultaat was 2 wkn coma en half verlamd wakker worden omdat het dak invouwde en m'n kop er hard raakte.
Ben gelukkig volledig hersteld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2011 20:14 #1308734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aah
even niet goed gelezen, het was al een jaar geleden.

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2011 22:56 #1308760 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Passieve veiligheid

wimpi schreef : Leuk om te lezen dat mensen nog steeds geloofen dat hun volvo,s van 20 jaar en ouder lekker veilig zijn en dat ook nog zonder airbags.
Wakker worden, wil je een veilige auto moet je helaas een nieuwe kopen.

Volgens mij heeft de veiligheid van een auto meer te maken met de manier waarop de constructie met de botsingsenergie om gaat... Het fenomeen 'mens' is eigenlijk helemaal niet geschikt om zich sneller dan met pakweg 10-20km/h voort te bewegen: heeft ook te maken met onze bouw. Veel van de oude, door Saab en Volvo bedachte veiligheidssystemen zijn nog steeds effectief (gordels met voorspanners, kooiconstructies, kreukelzones, SIPS, etc.)
En dan dit: is het niet vreemd dat EuroNCAP geen test heeft voor achterop komende botsingen? Daar blijkt een auto juist heel kwetsbaar. Kijk maar eens naar moderne auto's waarvan de plastic bumperkappen weg zijn: griezelig weinig materiaal blijft er over! Dan ben ik maar wat blij met die dikke stalen balken voor en achter...
Ik wil moderne veiligheidssystemen niet bagatelliseren, maar verwacht er ook geen wonderen van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2011 23:27 #1308764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zeer hoofd

Het gemis van airbags in een 740 is hier goed te zien, kost gewoon hersenletsel of je leven heel simpel en daar veranderd een goede kooiconstructie ook niks meer aan. Het blijft een zwakke schakel in onze volvo,s.            
<a href="
">

Moderators: Jerry Stam