Opoffering
- V700 register
- Nieuw lid
-
gerryberrie schreef : Hallo Wimpi,
Dat valt nog best mee hoor!
de 740's en 940's zijn zelfs in deze moderne tijd nog best stevig, en zullen het vaker overleven dan enig andere model.
Ook veel vaker dan enig ander model uit dezelfde tijd.
Groeten,Gerben
Klopt onze volvo,s waren in hun tijd de meest veilige auto,s. Jammer dat er geen airbags zitten in de meeste want die dingen reden levens en zonder kan het je leven kosten.
Een auto zonder airbags kun je helaas niet echt veilig meer noemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Genoeg ongelukken met airbags gebeurd met als resultaat zwaar gewond zijn.
Nekletsel, gebroken armen en benen, omdat de airbag in hun gezicht klapte. (soms zelfs ging de airbag volledig onnodig af..)
Ik rij liever een wagen zonder airbag...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Maar word niet graag ter dood gebracht door een plofzak
Wat ook leuk is, een ongeluk krijgen, en dat je plofzak helemaal niet eens afgaat
Is mn vader gebeurd in een peugeot 306 die zijwaarts werd gebeukt op de snelweg door een vrachtwagen, paar rondjes getold, van voor en achteren wagen plat, maar plofzak niet afgegaan.
Wel zonder schrammetje uitgestapt!
In een wat 'oudere' wagen zonder techno hoogstandjes en plofzakken rij je trouwens ook wel veel bewuster (en plezieriger!)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze klap met een volvo zonder airbags maar met serieuze kooi leverde me veel minder schade als m'n ongeluk van 8 jaar geleden.
Ben toen op een boom geklapt met een jonge BMW 5 serie vol aibags waarvan er niet 1 af ging.
Resultaat was 2 wkn coma en half verlamd wakker worden omdat het dak invouwde en m'n kop er hard raakte.
Ben gelukkig volledig hersteld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Volgens mij heeft de veiligheid van een auto meer te maken met de manier waarop de constructie met de botsingsenergie om gaat... Het fenomeen 'mens' is eigenlijk helemaal niet geschikt om zich sneller dan met pakweg 10-20km/h voort te bewegen: heeft ook te maken met onze bouw. Veel van de oude, door Saab en Volvo bedachte veiligheidssystemen zijn nog steeds effectief (gordels met voorspanners, kooiconstructies, kreukelzones, SIPS, etc.)wimpi schreef : Leuk om te lezen dat mensen nog steeds geloofen dat hun volvo,s van 20 jaar en ouder lekker veilig zijn en dat ook nog zonder airbags.
Wakker worden, wil je een veilige auto moet je helaas een nieuwe kopen.
En dan dit: is het niet vreemd dat EuroNCAP geen test heeft voor achterop komende botsingen? Daar blijkt een auto juist heel kwetsbaar. Kijk maar eens naar moderne auto's waarvan de plastic bumperkappen weg zijn: griezelig weinig materiaal blijft er over! Dan ben ik maar wat blij met die dikke stalen balken voor en achter...
Ik wil moderne veiligheidssystemen niet bagatelliseren, maar verwacht er ook geen wonderen van.
- V700 register
- Nieuw lid
-