Ratel-ringsleutelset [Update: set is binnen]

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2011 20:16 #1306737 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Germany
Het klinkt Duits, dat kan betekenen dat het dan ook degelijk spul is.........
Waarschijnlijk komt het uit een Lage-lonen-land, waar jonge kinderen geeneens tijd hebben om naar school te gaan, omdat de orders voor oa gereedschap maar binnen blijven rollen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2011 22:30 #1306773 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja ik heb goede ervaring met
Ja ik heb goede ervaring met die TBS winkel zoals Mathy aangeeft, zijn niet duur en hebben veel.
Ik heb de Gedore variant van deze ratel-ringsleutelset en die bevalt erg goed.
Goedkoop gereedschap, duur gereedschap, ik heb beide. Zolang het goedkope maar goedkoop is is er geen probleem denk ik, soms zie je helaas een matige set met een stickertje er op voor te veel geld. Ik heb een 55 euro doppenset met van alles en nogwat er in, doet het best. Voor het veelvuldige gebruik in de garage heb ik een mix van Proxxon, Gedore, Hazet, Knipex, Bahco etc en het betere goedkope spul. Alles zn toepassing.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2011 22:56 #1306780 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dezelfde
Hallo JW

JW schreef : Ik heb de Gedore variant van deze ratel-ringsleutelset en die bevalt erg goed.

Die set heb ik ook.  Op advies van jou of je broer.  Bevalt ook hier prima.
groetjes
Mathy

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2011 08:25 #1307456 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Alleen vandaag 28-02-2011
Voor de geïnteresseerden:
<a href=" www.avao.nl/?cb_email=hein.wolda@xs4all....l+marketing+software ">link

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2011 20:45 #1307523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het Setje in de eerste post,
Het Setje in de eerste post, die van Carolus, kan ik aanraden. Heb er zelf een paar van. De meest voorkomende maten zeg maar.
Ze ratelen lekker scherp (Beetje komisch omschreven ) en het gewricht kan aardig wat hebben.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2011 01:07 #1307549 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ooohw!
Hallo Hein
Mooie site.  Maar om de een of andere reden verbaast het me niet, dat uitgerekend jij met zo'n link komt. 
groetjes
Mathy

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2011 14:43 #1307583 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Ach, gereedschap....
Ik wordt altijd blij van mooi gereedschap.  Ik heb ook een hele garage vol met gereedschap dat ik weinig gebruik maar elke keer dat ik het in m'n handen heb verschijnt er een glimlach.
Geef me een Festool cirkelzaag (of elk ander gereedschap van Festool), een Fein Supercut of een Lamellofrees in handen en ik wil meteen "iets" gaan maken. Laat me het geluid horen van m'n Hazet luchtsleutel en ik denk dat het weer eens tijd wordt om de zomerbanden er even op te zetten als de zon schijnt, met als finishing touch het droge klikje van de momentsleutel.
Vooral gereedschap dat superfunctioneel is vind ik mooi. (Dat kan dan dus ook een krukaspoeli-tegenhouder van Timen of een pneumatische beitel zijn).
Om even terug te komen bij de start van het draadje, de ringratelsleutels, dat is precies zo'n stuk gereedschap.  Elke keer dat je bezig bent denk je "hè lekkerrr".  Kees kwam natuurlijk niet zomaar op het idee van aanschaf, hij heeft bij Schaap mijn sleutelsetje gezien (mooi glimmende Kraftwerksleutels in een geil doosje) én gebruikt. Dan ben je verkocht.
Die dagaanbiedingen zijn dus wel gevaarlijk, er komt regelmatig iets langs waarvan je denkt " hmm, dat zou ik de komende tijd weleens kunnen gebruiken". Voor je het weet belt er een paar dagen later een postbode met een pakje en is het alweer Sinterklaas.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2011 17:47 #1307593 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Mooi spul he
Helemaal juist verwoord Hein, ik heb het zelfde met mooi gereedschap en met name met de bescheiden draaibank die ik mee 'gekregen' heb van mijn eerste job bij de Optische Industrie de Oude Delft. Zo goed en met liefde onderhouden dat het apparaat vandaag de dag echt minimale afwijkingen geeft op ingestelde waardes. Maar ook een ratelset in oude blauwe blikken doos uit Hongkong die nog steeds (sinds 1979 in bezit) geen slijtage vertoont en nog dapper dienst doet. Maar er was een sleutel die jij bij vd Wulp in Spijkenisse gebruikte die echt mijn bewondering stal.... een enorm formaat. Wat was dat nou?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2011 18:02 #1307597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De inspiratie kwam inderdaad
De inspiratie kwam inderdaad van jouw setje Hein, echt handig, moest het direct hebben!
Heb de set en een paar extra maten inmiddels besteld, ben erg benieuwd.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
02-03-2011 07:43 #1307691 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic Helemaal...

Hein Wolda schreef : Ik wordt altijd blij van mooi gereedschap.  Ik heb ook een hele garage vol met gereedschap dat ik weinig gebruik maar elke keer dat ik het in m'n handen heb verschijnt er een glimlach.

heb ik ook altijd zelf als ex filliaalhouder van een HILTI lokatie alijd.
zo ben ik afgelopen tijd bij een kameraad bezig geweest met de verbouwing van zijn garage.
en als ik dan zo'n rood koffertje open doe begint het meteen te kriebellen.
en de verwondering van andere is dan een aangename bijkomst.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam