Ratel-ringsleutelset [Update: set is binnen]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 19:27 #1085517 door V700 register
Ratel-ringsleutelset [Update: set is binnen] is gemaakt door V700 register
Na het zien van een zeer handig setje ratel-ringsleutels op de sleuteldag van afgelopen zaterdag ben ik eens op zoek gegaan naar een setje. Zag dat er al een eerder een topic hierover was, maar kon er weinig uit wijs worden.
Heb een hele hoop sets gevonden, maar diegene hieronder leek me het handigst:

TBS-Aachen schreef : Carolus 1720.008 Maul-Gelenk-Ringratschenschlüssel-Satz 8-tlg. 8-19 mm
79,95 EUR

• SW 8 9 10 11 13 14 17 19 mm
  • Mit 180° schwenkbarem Kopf
  • Chrom Vanadium Stahl
  • Verchromt
  • Maulstellung 15°
  • Ratschenmechanismus mit 72 Zähnen
  • Kleinstmöglicher Rückstellwinkel

Spul wordt gemaakt door Gedore, dus neem aan dat het met de kwaliteit wel goed zit. Het ring-gedeelte is 180 graden draaibaar, dit leek me wel handig voor slechter bereikbare plaatsen.
Wat vinden jullie van het setje? Hebben jullie tips voor andere setjes, of tips voor andere webshops?
Hier de link trouwens.

Edit: Foutje gecorrigeerd.

Setje is inmiddels binnen. Voelt goed, ziet er goed uit, ratel-gedeelte kan los, scharnier zit met een inbusje.
Komt stiekem gewoon uit Taiwan, nu maar hopen dat ze het een beetje begrepen hebben in dat kapitalistische stukje China, maar goed dat weet ik pas over een jaar of 20. Had voor die prijs wel is een mooi doosje gemogen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 19:30 #1306555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aldi
Heeft ze ook eens in het jaar .Ik weet alleen niet wanneer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 19:33 #1306556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die 15
Die 15 graden slaat volgens mij op de hoek van de steekzijde tov de steel. Er zitten 72 tanden op het ratelmechanisme, wat per "klik" 5 graden is. Hoe kleiner dat is, hoe prettiger want je kunt dan ook met beperkte ruimte toch redelijk ratelen.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 19:39 #1306557 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic kwalitatief goed!
Zonder twijfel, kwalitatief zal het goed zijn, gezien het merk. Geen twijfels mogelijk. Maar..., koop even niet overhaast, neem even de tijd, en je zult zien..., voor die € 80,00 koop je een complete gereedschapskoffer. Er zijn hier binnen de vereniging group by aanbiedingen geweest, ongelooflijk wat een "trolly" vol heb je dan, van perfecte kwaliteit. Zoek even op "zoeken", je komt weer een stuk verder. Succes!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 19:49 #1306560 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aldi vs TBS
Hallo Gerrit-Jan
Laten we heel even eerlijk zijn, de sets van Aldi en Co zijn van een andere kwaliteit dan wat je bij TBS krijgt. Of je de kwaliteit van TBS nodig hebt of genoeg hebt aan de kwaliteit van Aldi en Co is een andere vraag.
Ik ben zelf al een paar keer bij TBS geweest.  Is een prima zaak.  JW en Flip_21 kunnen dat beamen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 19:56 #1306562 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mannesmann

Kees de Jong schreef : Wat vinden jullie van het setje? Hebben jullie tips voor andere setjes, of tips voor andere webshops?

Een Mannesmann setje?
Ik kijk meestal effe bij outletplanet.nl op de site en <a href=" www.outletplanet.nl/mannesmann-knie-ring...a2f7b926a416d3cca0d5 " target="_blank">daar vond ik deze, voor 52 euro.
www.outletplanet.nl/images/mannesman%20sleutel%20ratel.jpg " />

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 20:31 #1306575 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic en....
Dat bedoel ik ermee te zeggen....

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 20:31 #1306576 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dubbelvouwen bij krachtzetten
Hallo Volvisti
Hou er wel rekening mee, dat dat scharnier het lastig kan maken om kracht op de sleutel te zetten.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 21:02 #1306586 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aldi en Gedore
Kwa ratels,
Al een paar jaar gebruik ik met veel plezier de 'vaste' ringratels van Gedore, en een maand geleden heb ik de zwenk-ringratels van Aldi gekocht, bij wijze van proef.
Ze zullen misschien niet zo lang meegaan als de Gedores, maar wat zijn ze handig! In de praktijk is het zeer prettig als je een kleine hoek hebt t.o.v. het platte vlak. Daarnaast zit de kop er niet zo los op, dat hij makkelijk wiebelt of doorschiet.
Dus tot nu toe heel tevreden, en dat voor iets van 40 Euro, dacht ik.

Groeten,
Arthur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 23:16 #1306616 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic henk 940LPT schreef: Die 15

henk 940LPT schreef : Die 15 graden slaat volgens mij op de hoek van de steekzijde tov de steel. Er zitten 72 tanden op het ratelmechanisme, wat per "klik" 5 graden is. Hoe kleiner dat is, hoe prettiger want je kunt dan ook met beperkte ruimte toch redelijk ratelen.

Dat klinkt een stuk logischer inderdaad.

geejee schreef : Zonder twijfel, kwalitatief zal het goed zijn, gezien het merk. Geen twijfels mogelijk. Maar..., koop even niet overhaast, neem even de tijd, en je zult zien..., voor die € 80,00 koop je een complete gereedschapskoffer. Er zijn hier binnen de vereniging group by aanbiedingen geweest, ongelooflijk wat een "trolly" vol heb je dan, van perfecte kwaliteit. Zoek even op "zoeken", je komt weer een stuk verder. Succes!

Ik weet dat er inderdaad veel meer voor veel minder te koop is, maar ben pas 23 dus het moet nog een jaartje of 60 mee. Heb ook veel gereedschap bij de Lidl gekocht en ben altijd heel tevreden geweest over de prijs kwaliteit verhouding, maar bijvoorbeeld de ringsleutels die ik het meest heb gebruikt zijn inmiddels wel rond na 2 jaar intensief gebruik. Daar tegenover ben ik een dop van de slagmoersleutel kwijt en gebruik ik daar al jaren een dop van m'n Hazet set voor, die sluit nog steeds perfect aan. Heb ook een keer een ratel van de gamma door getrokken (ik weet dat die dingen niet bedoeld zijn om kracht mee te zetten, maar af en toe gebeurd dat gewoon) en heb daar een flinke snee aan over gehouden. Ik vind het dus niet erg om wat meer geld aan goed gereedschap uit te geven waar ik dan de rest van m'n leven plezier aan kan hebben.

Mathy schreef : Hallo Volvisti
Hou er wel rekening mee, dat dat scharnier het lastig kan maken om kracht op de sleutel te zetten.
groetjes
Mathy

Zo lang je hem alleen maar scheef gebruikt als je er anders niet bij kan valt dat wel mee toch?

Baseman schreef : Een Mannesmann setje?
Ik kijk meestal effe bij outletplanet.nl op de site en <a href=" www.outletplanet.nl/mannesmann-knie-ring...a2f7b926a416d3cca0d5 " target="_blank">daar vond ik deze, voor 52 euro.

Heb dat setje inderdaad ook een paar keer voorbij zien komen, maar staat steeds een andere merknaam op, weet iemand hoe dat nou precies zit met Mannesmann, uit welke fabriek dat komt en of ze voor meerdere partijen gereedschap maken?

Moderators: Jerry Stam