Snelheid overtredingen

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-02-2011 17:50 #1306516 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zwaar iritant

henk 940LPT schreef : Hier in het noorden worden veel doorgaande B-wegen, ook in echt landelijk gebied met 2 huizen per km, teruggebracht van 80 naar 60. Gevolg is wel dat je reistijd behoorlijk toeneemt als je je aan die limiet houdt.

<div class="content">Dat is inderdaad zo, en ik vind dat echt zwaaaar iritant.
Ik blijf lekker 80-90 cruisen.
Tot nu toe gelukkig nog geen boetes op de mat.
Groeten,Gerben</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 17:52 #1306517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Same here

gerryberrie schreef : Ik blijf lekker 80-90 cruisen.

Same here :) Maar we wonen ook geen 20km van elkaar vandaan. Zou trouwens ook niet klagen, als dan wel een boete kreeg. Gelukkig controleren ze daar weinig.Ik snap dat het in drukbevolkte gebieden verstandig is de snelheid omlaag te brengen. Maar in zulke landelijke gebieden, met zo weinig bewoning, slaat de balans naar mijn idee te veel door naar het milieu.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-02-2011 17:58 #1306519 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic :)

henk 940LPT schreef :

gerryberrie schreef : Ik blijf lekker 80-90 cruisen.

Same here :) Maar we wonen ook geen 20km van elkaar vandaan. Zou trouwens ook niet klagen, als dan wel een boete kreeg. Gelukkig controleren ze daar weinig.

Dat is inderdaad zo :)Zou bij mij wel afhangen van de hoogte van de boete, als dat bij een ''klein'' bedragt blijft, zou ik ook niet zeuren, maar als dat te hoog word, zou het me toch wel zwaar dwars gaan zitten.....

henk 940LPT schreef : .....Maar in zulke landelijke gebieden, met zo weinig bewoning, slaat de balans naar mijn idee te veel door naar het milieu.

Denk nog niet eens naar millieu, want bij 80KMH draai je efficienter, minder verbruik, minder uitstoot...
Waarom dan wel? geen idee?(Om de burger dwars te zitten? )
Met een diesel automaat is het al helemaal flauw.Die is pas echt efficient rond de 80-90, ook omdat de lockup er pas bij 90 inslaat.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 17:58 #1306520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ooit
ooit was het zo dat aan het wegbeeld te zien was hoe hard je ergens kon/mocht. De breedte, obstakels en eventueel drempels zouden de gemiddelde bestuurder helpen bij het kiezen van de juiste snelheid met borden als 'versterking'.
Helaas wordt daar bij 'moderne' regelgeving totaal geen rekening meer mee gehouden. Neem Nijmegen als een van de meest schrijnende voorbeelden. Nergens kan je meer van het wegbeeld op aan hoe hard je mag. Continue moet je zoeken naar borden ter bevestiging hoe hard je echt mag rijden. Doorstroom wordt niet belangrijk geacht en snelheid ziet men als de grootste milieuvervuiler.

Helaas weinig kundige mensen die zich met veel van deze regelgeving en straat-ontwerpen bezighouden. Nog steeds is een stilstaande auto voor een stoplicht de grootste vervuiler en rijden auto's het meest efficient (minst vervuilend) als zij de snelheid van 70-100km/u zo lang mogelijk vast kunnen houden.
In Nederland betuttelland zal het nog wel even duren voor het doordringt dat langzamer niet altijd beter is.
Dus bbk worden 60-zones, steden worden 50 of zelfs 30-zones, ondanks vele aanwezige 4-baans wegen in grotere steden. Alles is overlast en naar alle klagers vinden wederhoor.

Te hard rijden doe ik zeer zelden. De snelheid pas ik aan het wegbeeld en overzicht aan, met een bepaalde 'comfort-marge'. De 740 rijdt met 90 nu eenmaal lekkerder dan met 80, met 55 lekkerder dan met 49. Het blijft dus oppassen op flitskasten, vooral in de buurt van steden. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 17:59 #1306521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik lees erg vaak "ze
Ik lees erg vaak "ze staan...". Dan zie jij ze toch ook en rem je af?
Anderzijds, als je zoiets niet ziet/over het hoofd ziet zul je een spelend kind of iets dergelijks ook wel missen en ja, dat rijdt je inderdaad echt te hard.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-02-2011 18:03 #1306523 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ze staan...verborgen!

Janneman schreef : Ik lees erg vaak "ze staan...". Dan zie jij ze toch ook en rem je af?
Anderzijds, als je zoiets niet ziet/over het hoofd ziet zul je een spelend kind of iets dergelijks ook wel missen en ja, dat rijdt je inderdaad echt te hard.

<div class="content">Maar een spelend kind valt een stuk meer op dan een stilstaande in kleur gecamoufleerde in de bosjes verborgen flitskast...
Ik ben ook wel geflitst met 3kmh'tjes te hard op een 50 weg.Bon van 3 tientjes..
Akelige ding stond gecamoufleerd in de bosjes verstopt.
Zie je dus echt never nooit niet!
En ik lees meestal niet de flitservice, en luister er meestal ook niet naar op de radio..
Hoor meestal alleen de dingen die ERG ver bij mij vandaan zijn, en dus totaal nutteloos..
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 19:08 #1306546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te hard
[/quote]<div class="content">...
Ik ben ook wel geflitst met 3kmh'tjes te hard op een 50 weg.Bon van 3 tientjes.....</div>[/quote]

Even rekenen: 3 km te hard gecorrigeerd is 6 km werkelijk te hard. Uw teller heeft een afwijking, dus op die teller stond minimaal 60 km/h ...

Zomaar even een gedachte spinsel.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-02-2011 19:11 #1306547 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic veel harder joh.

krots4 schreef : Even rekenen: 3 km te hard gecorrigeerd is 6 km werkelijk te hard. Uw teller heeft een afwijking, dus op die teller stond minimaal 60 km/h ...

Zomaar even een gedachte spinsel.

<div class="content">Eehm, niet eens, er stond 70 op.

Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 23:12 #1306617 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snelheid en overtredingen
Sterker nog; ik krijg het idee dat de gebodsborden met de maximaal toegestane snelheid op min of meer doorgaande wegen bewust zo worden neergezet dat er iedere kilometer een andere snelheid moet worden aangehouden. Natuurlijk heb je dat niet altijd in de gaten, en dan is het weer kassa.
Neem nou de N205 vanuit Haarlem naar de A9. In de stad mag je vanzelfsprekend 50, daarna mag je 120 en waar de weg zich vertakt in de oprit naar A'dam en naar Alkmaar is het ineens 70. Op de A9 is het natuurlijk 100. 
Wanneer ik op dat 70 kilometer stuk daadwerkelijk 70 ga rijden is dat levensgevaarlijk want iedereen vliegt je met 120 voorbij. Is toch 50 km verschil en dat is hard als een of andere gaperd achterin knalt.
Onlangs heb ik het ook geconstateerd op de westring van Haarlem. Dat was ook een drama. Vanuit Ijmuiden is het eerst 120, dan 100, dan 70, dan 30, dan 50, dan 70. Dan praat ik over een stukkie van 10 km!
Groet van Ad die (weer) 1 bon heeft voor 3 km te hard en een parkeerbon die ik ook alleen krijg als de zon schijnt en nooit bij regen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 23:43 #1306621 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bonnetje
Ik heb mijn bonnetje ook binnen van de ring van Antwerpen 22 km/h te hard was daar schijnbaar toch nog 70 na de tunnels van ring noord richting NL moet nu een brief terug sturen of ik ook de schuldige was en ik instem met een schikking zullen we maar doen niet voor het geval ik niet meer naar de oosterburen toe kan en dat moet ik vrijdag ook nog naar Brussel,
Hoe ze die borden ook af en toe plaatsen in NL absurt en een mooi voorbeeld voor mij is een landweg van Oosterzee naar Lemmer mag je 60 rijden maar rijdt je Lemmer in de rondweg op mag je 70 km/h rijden maar zodra je die weg verlaat mag je maar 30km/h rijden, ach het zal wel een reden hebben waarom ze er regelmatig een kunstwerk/studie van maken.

Tom.

Moderators: Jerry Stam