Auto-dim laskap, waar moet ie aan voldoen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2011 21:05 #1305569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind het ook prima laskappen...
Heb zo'n ding ook ooit eens bij Van Cranenbroek gehaald (meer dan 10 jaar geleden) en voldoet nog steeds. Ook bij TIG lassen... Ik heb daar geen problemen mee. Er steekt wel een extra beschermglas voor tegen spatten die ik (heel) af en toe vervang. Het type van de laskap weet ik niet.
Ik zou voor een automatische laskap gaan, die zijn net zo goed als met de "oude" glaasjes. Voordeel is dat je ziet waar je je las precies aanzet.
Bas: gewoon gaan lassen! Proberen en oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Op gegeven moment heb je het door en begin je je eerste constructies te maken. Je leert steeds meer door de tijd heen met het lassen en je lassen worden steeds mooier en je leert je lasapparaat steeds beter kennen vooral als het MIG/MAG betreft. Bijvoorbeeld hoe krijg ik hem in sproeilassen. Dat geeft een hele nette las met grote indringdiepte voor een MIG/MAG halfautomaat. Zoek vooral het internet af naar tips e.d. Veel oefenen en doen.
Succes,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2011 21:08 #1305570 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Heel handig
Ik vindt ze echt heel fijn, maar ik ben klaar met de el-cheapo modellen. Ik heb er twee gehad die allebei max. een jaar meegegaan zijn. De el-cheapo van een vriend hetzelfde verhaal (bij elkaar toch zo'n E 300,--) Ik spaar wel voor een wat betere.
Groetjes Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2011 21:17 #1305572 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spatglaaskes

henk 940LPT schreef : Zit er trouwens een spatglaasje voor ? Dun glaasje, gewoon glas, dat je gemakkelijk kunt vervangen als het door spetters niet meer helder is. Weet niet of die China dingen dat ook hebben, lijkt me iets om op te letten. Anders mag je een hele nieuwe kap kopen.

Spatglaasjes zitten er inderdaad ook nog bij Henk  ,zelfs bij die van 59.00 euro en de nieuwe spatglasjes kosten 1 euro per stuk.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2011 21:38 #1305576 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Laskap
Ook hier geldt; alle waar naar z'n geld!
Shade 10 is over het algemeen voor elektrode lassen voldoende.
instelbare start en delay tijd is erg makkelijk, je gaat het pas waarderen als het erop zit.
Waar zit de sensor voor het in/uit schakelen moet in het "zicht" veld zitten, als je door een nauw kiertje zit te kijken, voorkomt dit onbedoeld uitschakelen.
Ventilatie; moet goed zijn, je zit wel in die kap te ademen, het glas kan beslaan.
Zelf heb ik 2 Speedglass kappen.
- 1 Speedglass  9001 met Adflow overdruk filter unit, met opklapbaar filter, hoofd- en hals- bescherming, tevens aan te sluiten op  perslucht.
- 1 Speedglass 9001 zonder poespas.
Speedglass heeft als enige zij-zicht glazen, je ziet dus ook wat er naast je gebeurd tijdens het lassen.
alle onderdelen zijn los te koop, wat je van die goedkopere merken niet kan zeggen.
De hoofdband is van Froté, kan je vervangen/uitwassen. Het zweet druipt niet in je ogen!

Moderators: Jerry Stam