Auto-dim laskap, waar moet ie aan voldoen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu zat ik te kijken naar auto-dimmende laskappen, omdat me dat makkelijker lijkt, maar waar moet ie aan voldoen.
Het gaat mij bijvoorbeeld om hoe snel hij dimt, wat moet je minimaal hebben aan tijd?Dat ie van dim terugkomt naar licht, lijkt me handig als dat vlot verloopt, maar lig niet echt wakker van een halve seconde, bijvoorbeeld, als ie binnen 1/25000 maar weer donker is, dat idee.
Daarnaast zie ik ook bij een aantal de donkerte (voor zover dat een woord is) vermeld.Shade 13 als donkerste waarde.Is dat wel genoeg?
Ik zag bijvoorbeeld deze:<a href=" cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270704803744 " target="_blank"> cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270704803744
Wat zijn van de bovenstaande de voors en tegens? Of is het ding gewoon uberhaupt al ruk.En wat is dan een alternatief?
Alvast bedankt voor de input, volgens mij zitten hier lassers genoeg, die enige ervaring kunnen delen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.buitelaar.nl/comasy/templates/produc...7&productid=4992 "> www.buitelaar.nl/comasy/templates/produc...7&productid=4992
Gebruik alleen maar een electr laspp om buizen bij de paardenstal /weide aan elkaar te plakken .
Kan zelf niet goed lassen , maar een paar dikke buizen aan elkaar plakken gaat net nog en dan is deze autom helm/kap wel handiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er vanuit gaande dat het om een elektrisch lasapparaat gaat, zie ik weinig problemen met het eerst aanzetten van de las om vervolgens met een hoofdbeweging of met de vrije hand de beschermkap naar beneden te doen. Dat lijkt mij veiliger dan een soort zonnebril met mee-kleurende glazen. Dat laatste is nieuw voor mij en als ik voor mij zelf mag spreken: ik ken niemand met zo'n laskap.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, op school had ik die ook, twee lessen om precies te zijn, maar ik vind het niet handig, sorry.Autodim is eigenlijk daarna gekomen en dat is echt ideaal, maar dat is uiteraard persoonlijk.krots4 schreef : Dat lijkt mij veiliger dan een soort zonnebril met mee-kleurende glazen. Dat laatste is nieuw voor mij en als ik voor mij zelf mag spreken: ik ken niemand met zo'n laskap.
Toch bedankt voor je input.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kortom, voor incidenteel werk voldoen ze eigenlijk allemaal, maak desnoods een bindende afspraak over slechte of niet functionerende timing, omdat dat de belangrijkste eigenschap is. UV tegenhouden voldeden ze trouwens allemaal aan. (13 stuks getest, waaronder ook de duurdere modellen.)
Als je merken en types van goede exemplaren wil, zal ik het navragen.
succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.rustbuster.nl/Laskappen/Laskappen.htm "> www.rustbuster.nl/Laskappen/Laskappen.htm
Wél een ander prijsje, maar ja......
Met een losse kap vind ik geen werk!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou of voor de echt goedkope gaan of voor zoiets als de Speedglas 100V. Er tussen in betaal je waarschijnlijk gewoon meer geld voor het zelfde China geval van 25-40 euro.
- V700 register
- Nieuw lid
-
link.marktplaats.nl/418479624 en deze heb ik nu nog en las ik regelmatig mee, bijde dimmen snel de bovenste is wat traag met helder worden, de speedo is snel met dimmen en ook weer helder worden werk nu al 3 jaar met die kap en in volle te vredenheid hij is wel wat zwaarder aan je hoofd dan de recht hoekige.
Ik ben van mening dat je op bescherming voor je ogen niet moet bezuinigen want die heb je de rest van je leven nodig en als ze kapot zijn kun je ook niet meer kijken naar alle mooie bakstenen en vrouwen.
Als je trouwens n keertje wil lassen met die speedo is dat mogenlijk want dan kom ik n keer naar je toe en kun je hem testen, meest voor de hand liggende kosten aan die kappen is het glaasje-dimmer, de kap zelf kost geen drol maar je betaald voor het glaasje.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-