Wat een apparaat!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nog ergens bij een vriend een waarschijnlijk goede keerkoppeling liggen van een Volvo md6 a ( 10 pk) Die ruil ik graag voor een kaal onderblok van een md6a!TGTF schreef : Andy gekocht en die komt als het mee zit aan het einde van het jaar in mijn boot te staan, moeten alleen nog een geschikte keerkoppeling vinden die zonder al te veel aanpassingen te monteren is,.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten,
Robert
PS: sommige scheepsmotoren en sommige uitvoeringen van Lanz tractoren kunnen links of rechtsom draaien! Er zit dus geen achteruit in de transmissie, behalve dat je de loop van de motor moet omzetten. Voor de tractoren was dat een truukje die je moest aanleren. Scheepsmotoren heb ik geen ervaring mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb zelf het genoege gehad om tijdens mijn opleiding op de zeevaart-school en de binnenvaart-school om met een MWM 8 cilinder in lijn direct omkeerbaar doormiddel van lucht gestart kun je via kleppen de draai richting veranderen Lullig is wel als je in de haven het schip aan het omdraaien bent en 1 van de kleppen reageert niet das erg lullig kan ik je vertellen.
Verder ben ik nog steeds gek op het geluid van een blikke motor (is de bijnaam voor een Bolnes) dat ding stond in een Noordzee Kotter van bijna 24 meter maar die motor was in het schip geplaatst in 1968 en hij staat nog steeds in dat schip en is nog nooit gereviseerd het enigste wat er oot vervangen is zijn de div pakkingen die er op zitten, maar het blikke geluid bij iedere klap heerlijk.
Tom.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Op dit korte filmpje zie je de Spauwer de sluis van Maasbracht uitvaren en kun je het geluid van de MWM horen. Jammer alleen van de wind die in de microfoon blaast. En voor de volledigheid: de Spauwer is een motorvrachtschip van 105 meter lang, 11 meter breed en een grootste diepgang van 3,22 meter. Op die diepgang kan ze maximaal 2574 ton lading vervoeren. De Spauwer is gebouwd in Neckarsteinach in 1974 op scheepswerf Philip Ebert en is qua afmetingen speciaal als maximale afmeting gebouwd voor de Neckar.
Hier een foto van de Spauwer op de rivier de Neckar waarvoor ze dus speciaal gebouwd is:
www.mijnalbum.nl/Foto-OWEV6MBT-D.jpg
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
de Spauwer ben ik wel eens tegen gekomen op de rijn toen ik aan boord zat van de Prins willem alexander, zit een heel mooi geluid in die MWM, en het is nog een uniek schip met een eigen karkter niet zoals die Damen productie schepen die overigens slechter van kwaliteit zijn.
wat ik het mooiste vind is als de toeren naar benden gaan en dan een paar tellen later de turbo pas in toeren gaat zakken, en het starten vind ik ook zo'n heerlijk geluid je hoort gewoon dat zo'n ding vermogen heeft, en dat vind ik zo jammer van die snellopers die komen gevoel en emotie te kort, steeds meer schepen woden tegenwoordig weer met langzaam of semi langzaam lopers uitgevoerd vanwege de levensduur van die motoren.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
op gegeven moment hadden we dat ding uitgeleend. Die man kreeg ook met de terugslag te maken alleen was die toen zo fel dat de motor de verkeerde kant op ging lopen. Vond hij wel grappig, de bak in de achteruit zetten en hij ging vooruit. Alleen jammer dat de oliepomp ook de verkeerde kant op draaide en zonder smering de motor vastliep - einde tractortje.