wat vinden jullie van een 960 2.0 16v uit 1991

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 10:35 #1305148 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weer
wat geleerd. Ik dacht dat 960's altijd 6 cils waren, 60 staat toch voor 6 cilinders?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 10:48 #1305149 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee

Tomaat schreef : 60 staat toch voor 6 cilinders?

Nee, niet altijd. De 760 turbo (met 4 cilinder redblock) had ook geen 6 cilinders.Dacht trouwens dat de B204xT ook in België in de 960 is geleverd (geweest) maar ben daar niet zeker van.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 11:48 #1305152 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Hennes
Volgens mij heeft Hennes Nijmegen in het verleden een aantal van deze auto's naar nederland gehaald vanuit Italie (en vast nog anderen). Deze uitvoering is volgens mij vooral voor de Italiaanse markt gemaakt ivm het belastingregime aldaar.
Ik heb er in het verleden eens in gereden en ik moet zeggen dat dat een aangename ervaring was. Ondanks het feit dat het vermogen weinig scheelt met de zes pitter, lijkt het (tussen de oren dus) alsof deze uitvoering wat pittiger is. De auto is destijds niet aangekocht omdat de verdere staat matig was.
Maar zoals iemand al zei, als de prijs ernaar is, zeker een gokje waard!
Groetjes Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 12:37 #1305158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Distributie
Distributie is wel belangrijk!
Als die knapt, is het einde verhaal, dan slaan de kleppen tegen de zuigers.Het is GEEN vrijloper zoal de andere redblokken
Het is geen vrijloper zoals de andere redblokken?... ik heb een 940 uit 91 rood motorblok... toevallig aan het zoeken wanneer ik voor de distributiet moet. Verklaar U nader...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 12:50 #1305160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De 8 kleps 4-cilinder redblocks (inderdaad vanwege het roodgeschilderde blok) zijn af-fabriek vrijlopers. Behalve de 8V redblocks met Heron kop, dit zijn blokken met hogere compressieverhouding die niet vrijlopen. De Heron kop is geleverd op sommige carburateurblokken. 16V is ook geen vrijloper, evenals de whiteblocks (5 cilinder uit de 850 / 6 cilinder lijn uit de 960 en S/V90). Als de (vrijlopende) 8V redblock kop gevlakt is, kan het zijn dat hij niet meer vrijloopt heb ik me laten vertellen. Er vanuit gaan dat het niet zo'n vaart loopt zou ik dus niet doen. Bovendien vervelend om ongepland stil te staan. Interval voor distributiewissel is 75dkm bij de redblocks.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 16:29 #1305185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vermogen

bouke maas schreef : Volgens mij heeft Hennes Nijmegen in het verleden een aantal van deze auto's naar nederland gehaald vanuit Italie (en vast nog anderen). Deze uitvoering is volgens mij vooral voor de Italiaanse markt gemaakt ivm het belastingregime aldaar.
Ik heb er in het verleden eens in gereden en ik moet zeggen dat dat een aangename ervaring was. Ondanks het feit dat het vermogen weinig scheelt met de zes pitter, lijkt het (tussen de oren dus) alsof deze uitvoering wat pittiger is. De auto is destijds niet aangekocht omdat de verdere staat matig was.
Groetjes Bouke

Geleverd in ieder geval in Italie, Frankrijk en Belgie.
Over het vermogen. Aantal pk's van de moderne 3.0 zes cylinder in lijn is inderdaad nagenoeg hetzelfde. Het koppel van de 204GT is toch echt beduidend meer, 290 Nm tegen 267 Nm voor de 3.0, dat moet te merken zijn en niet alleen tussen de oren.
Verder is natuurlijk leuk meegenomen dat de 204 sodium gevulde uitlaatkleppen heeft en gesmede zuigers en drijfstangen.
Groet,
Wart

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 15:25 #1305292 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic se-
dan-wel op <a href=" www.2dehands.be/ "> www.2dehands.be

Moderators: Jerry Stam