wat vinden jullie van een 960 2.0 16v uit 1991
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, niet altijd. De 760 turbo (met 4 cilinder redblock) had ook geen 6 cilinders.Dacht trouwens dat de B204xT ook in België in de 960 is geleverd (geweest) maar ben daar niet zeker van.Tomaat schreef : 60 staat toch voor 6 cilinders?
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb er in het verleden eens in gereden en ik moet zeggen dat dat een aangename ervaring was. Ondanks het feit dat het vermogen weinig scheelt met de zes pitter, lijkt het (tussen de oren dus) alsof deze uitvoering wat pittiger is. De auto is destijds niet aangekocht omdat de verdere staat matig was.
Maar zoals iemand al zei, als de prijs ernaar is, zeker een gokje waard!
Groetjes Bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als die knapt, is het einde verhaal, dan slaan de kleppen tegen de zuigers.Het is GEEN vrijloper zoal de andere redblokken
Het is geen vrijloper zoals de andere redblokken?... ik heb een 940 uit 91 rood motorblok... toevallig aan het zoeken wanneer ik voor de distributiet moet. Verklaar U nader...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geleverd in ieder geval in Italie, Frankrijk en Belgie.bouke maas schreef : Volgens mij heeft Hennes Nijmegen in het verleden een aantal van deze auto's naar nederland gehaald vanuit Italie (en vast nog anderen). Deze uitvoering is volgens mij vooral voor de Italiaanse markt gemaakt ivm het belastingregime aldaar.
Ik heb er in het verleden eens in gereden en ik moet zeggen dat dat een aangename ervaring was. Ondanks het feit dat het vermogen weinig scheelt met de zes pitter, lijkt het (tussen de oren dus) alsof deze uitvoering wat pittiger is. De auto is destijds niet aangekocht omdat de verdere staat matig was.
Groetjes Bouke
Over het vermogen. Aantal pk's van de moderne 3.0 zes cylinder in lijn is inderdaad nagenoeg hetzelfde. Het koppel van de 204GT is toch echt beduidend meer, 290 Nm tegen 267 Nm voor de 3.0, dat moet te merken zijn en niet alleen tussen de oren.
Verder is natuurlijk leuk meegenomen dat de 204 sodium gevulde uitlaatkleppen heeft en gesmede zuigers en drijfstangen.
Groet,
Wart
- John Blummel
- Nieuw lid
-