Bekende 760 te koop?
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kom daar nooit meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Opmerkelijke prijzen, opmerkelijke condities en wat lastig in kaart is te brengen, een opmerkelijke afkomst.
De samenstelling van de auto's is bijv. 20 totaal uitgewoonde middenklassers en 4 nog geen jaar oude ferrari's. Alsof een normaal mens daar z'n jaar oude ferrari in zou ruilen.
Midden Nederland kent al jaren Stoutjesdijk, werd De Groot Exceptional Cars, nu de Groot. Vroeger (toen internet nog niet toegankelijk was) trok NL massaal uit op zaterdag en zondag naar deze club. Groot geworden door de zaterdageditie van de Telegraaf en de tastbare Autotrader.
Rotterdam wordt gesierd met Jet Cars (begrip). Nog veel meer, maar nu genoemd voor de grote begrippen.
Ook al is het allemaal bekend, die draaien auto's erdoor als Ikea de Billy boekenkasten.
Zelf heeeeeeeel lang geleden voor mijn toenmalige vriendin een auto uitgezocht. Een Jaquar XJS (beetje ordinair, maar dat kon ze wel hebben). Prijs hoog, auto leek keurig. Ik vertrouwde het (de auto) toch niet. Heb de familie Autoboef een voorstel gedaan van enkele honderden guldens voor een proefrit van vrijdag tot maandag. Kans voor afkomstonderzoek, volledige keuring en voor de eigen indrukken.
Het bleek op 90 punten een goede keuze ! Ronduit bagger. Maandag terug. Woensdag verkocht.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Als je een perfecte auto wilt moet je een eurootje of 4,5,6,7,8 duizend meer meenemen .
Groetjes Bouke
(die wel iets heeft met zeldzame uitvoeringen)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar je mag van een verkoper wel verwachten, dat ie iets vertelt dat lijkt op de waarheid. En volgens mij doet het bedrijf waar we het hier over hebben dat met opzet niet.
groetjes
Mathy
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Je kan en mag het verwachten , maar ik vrees dat je dan vaak bedrogen uitkomt....... . Ik denk dat het gros (misschien op een paar uitzonderingen na) je het liefst f snel een of twee duizend euro afhandig willen maken en je daarna nooit meer willen zien. Ik zie dit soort auto's een beetje als van die garage vondsten. Zeldzaam en je hebt wat te doen, je moet alleen nog even met de boer onderhandelen of ie de kippen en de balen hooi eruit wil halen . Het is toch een beetje cowboyland.
groetjes Bouke
(die misschien toch nog even gaat kijken als de ijzel weg is)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ken dit bedrijf nog van vroeger uit, van de automarkt waar ik ook iedere dinsdag rondhing. Soms hebben/hadden ze leuke dingen, maar hier koop je voor de handel. Wil je met zo'n auto prive gaan rijden en in perfecte staat hebben dan trek er nog maar een paar rooien voor uit. En dat heeeft ook zijn charmes.
Zie mijzelf nu met de 760, kocht de auto voor een habbekrats met als voorwaarde dat ik 'm niuet mocht slopen voor de onderdelen. Ik ben deze nu voor mijzelf, prive, aan het klaarmaken. Ik vind het helemaal geweldig om alle onderdeeltjes her en der vandaan te zien te krijgen, het komt echt van over de hele wereld vandaan. Steeds meer word de 760 een stukje van mij, al mijn vrije tijd zit er al in (met heel veel plezier). Alles word nu zo gedaan, zoals ik het graag wil hebben zonder de originaliteit van de auto te verliezen.
Dat daar heel veel tijd (en geld) in gaat zitten, zal voor iedereen duidelijk zijn. Aanschaffen is vaak het probleem niet, de auto zo krijgen zoals je wilt en technisch 500% maken wel. Zeer zeker met de klassiekers. Nogmaals wil je dit netjes doen dan. Kijk een auto kopen voor een habbekrats, 2 pottten plamuur er tegen aan en doorverkopen met een dikke rug winst is wel geweest die tijd.
Welke auto dan ook, maar zeker voor de klassiekers, als je het netjes wilt doen maak dan je borst maar nat en zorg dat je voldoende financiële reserve hebt want je kunt er compleet op leeg lopen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar de boer zal je vertellen dat de kippen en het hooi er nog uit moet. En dat er dan nog wat kippenstront in zit, dat zal de meeste mensen ook niet verbazen. (Al zou ik ze de kost niet willen geven ...) Maar bij auto's ligt dat toch iets anders. Niet iedereen ziet dat er aan een auto iets mis is. En dan is het wel prettig, als je als verkoper een beetje bij de waarheid blijft. Zeker ook, als je van te voren belt, omdat "even op en neer" er vanwege de afstand niet in zit. Niemand hoeft van een auto uit deze prijsklasse te verwachten dat ie in concoursstaat is, maar ik vind dat een verkoper zichzelf en z'n potentiele klant een plezier doet, als ie een redelijk reele indruk geeft van de toestand van de auto. Zodat je kunt inschatten of aankoop van het ding voor jou een optie is. Licht je je klant goed voor, dan komt ie de volgende keer misschien weer terug voor "een lijk", dat je anders (aan de straatstenen) niet kwijt wordt. Of hij maakt mond-op-mond reclame. Maar als je je gedraagt als het bedrijf waar we het hier over hebben, dan zegt de naam vaak al genoeg en lopen de meesten er met een grote boog omheen.bouke maas schreef : Ik zie dit soort auto's een beetje als van die garage vondsten. Zeldzaam en je hebt wat te doen, je moet alleen nog even met de boer onderhandelen of ie de kippen en de balen hooi eruit wil halen
. Het is toch een beetje cowboyland.
groetjes
Mathy (die een tijdje in de autobranche gewerkt heeft en weet dat er cowboys tussen zitten. Ook bij de merkendealers.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar, als je de reviews van garagebedrijven op de site van Autoweek soms leest, zijn er toch nog genoeg die dat niet doen. Ondanks een paar tekenen aan de wand (die je steeds ziet terugkomen in de verhalen) als geen proefrit kunnen/mogen maken, afwijkende specificaties van de auto tov de advertentie (op belangrijke zaken als uitvoering, kmstand en leeftijd), en het meegeven van de auto, na betaling, om afgesproken reparaties later te doen (wat er dan "niet van komt'). Misschien laten die mensen zich leiden door hebzucht, of misschien zitten ze in een slechte situatie qua budget en termijn waarop ze een auto MOETEN hebben (voor werk etc).Als je het zoals Bouke bekijkt en zelf goed oplet kan het best meevallen, en kun je wellicht goed zaken doen.Mathy schreef : Maar als je je gedraagt als het bedrijf waar we het hier over hebben, dan zegt de naam vaak al genoeg en lopen de meesten er met een grote boog omheen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helemaal mee eens hoor, zo'n auto koop je voor het avontuur en als liefhebberij, sterker nog dit exemplaar zou ik per telefoon blind gekocht hebben als ik er de ruimte voor had. En verder... het commentaar van Dirk342 helemaal goed, daar gaat het om.bouke maas schreef : dat ie voor E 944,-- niet in showroomstaat is. Volgens mij heeft het geen zin om naar dit soort auto's te kijken hoe ie er bij staat (meestal treurig)..............
.
Als je een perfecte auto wilt moet je een eurootje of 4,5,6,7,8 duizend meer meenemen
Groetjes Bouke
(die wel iets heeft met zeldzame uitvoeringen)