Groupbuy tweedehands Amerikaanse spiegels [03-01-'11 gestopt]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2010 21:29 #1084454 door V700 register
[Zie stopdraadje onderaan, geen verdere belangstelling, dus gestopt! 03-01-2011]

Hallo allemaal,
Dit is een draadje om te kijken hoeveel mensen er interesse hebben in Amerikaanse spiegelglazen. Na een tip van Fred een nuttige toevoeging: het gaat hier om tweedehands!
In het draadje van Dirk heb ik geschreven dat ik in Amerika twee spiegelglazen hebt gekocht voor $6,50 per stuk. Deze kwamen via een ander pakketje naar hier, dus toen geen extreme verzendkosten.
Nu weet ik niet wat tweedehands spiegelglazen hier kosten, maar de prijs sprak mensen hier wel aan.Gevraagd of hij nog meer dan de twee op eBay.com te koop staande glazen heeft, schreef hij:
"...well I have plenty of mirrors available, just let me know how many you need, I can box them up and get a quote from the post office to send them to you directly to the Netherlands..."
Dus hier even de vraag: Hoeveel mensen zoeken hoeveel spiegels van welk type? Ga even uit van Volvo Mirror 740 940 960 V90 S90Nu alvast even rekening mee houden: gemiddeld pakketje verzenden kost $50,-, inklaringskosten €12,50, douanekosten 20% van de opgegeven waarde.Hier graag geen reacties op de bijkomende kosten en hoe te omzeilen o.i.d., die reacties mogen via PB.Dit draadje is puur om te weten of het gaat lonen voor ons allemaal...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2010 21:41 #1298824 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic deze hebben dus ook text
deze hebben dus ook text erin gegraveerd toch

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2010 21:44 #1298825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik dus
Je kunt mij noteren voor zowel het linker als het rechtse spiegelglas.  Verzend- en inklaringskosten gewoon delen door de te bestellen aantal glazen, dan betaald iedereen een evenredig deel ervan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2010 21:52 #1298827 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt en klopt
Klopt1: Deze spiegels hebben aan de bijrijderskant inderdaad de tekst "OBJECTS IN MIRROR ARE CLOSER THAN THEY APPEAR"
Klopt2: kosten delen met z'n allen
Gezien de slechte ervaringen met bezorgen hier in de Weerribben is het sowieso handig dat het hele pakket (als het doorgaat) ergens anders dan hier wordt bezorgd. Maar ik vind 't prima om hier even de 'lead' in te nemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2010 22:15 #1298841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Let wel even op met de
Let wel even op met de spiegels , je hebt links dan ook geen "dode hoek" gedeelte , en rechts komt alles veel dichterbij (speciaal glas)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2010 22:50 #1298846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En let op nr. twee
De in de openingspost genoemde link, toont de spiegel voor de pre-95 spiegelbehuizing, heb ik het idee, er zitten namelijk pinnetjes aan en die heeft mijn spiegel niet.
Mijn spiegel heeft een draaibare ring.De systemen zijn onderling niet uitwisselbaar, dus je zult ook moeten inventariseren heoveel je van welke wil, en of de verkopert die dan kan leveren.
Die met ring werkt, heeft een ovalen gaatje onderin de spiegelkap, die met de pinnetjes niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 01:43 #1298853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaar ook...
Vanwege verschillende types schreef ik dus ook:

André Swart schreef : ... Dus hier even de vraag: Hoeveel mensen zoeken hoeveel spiegels van welk type?...

En voor de duidelijkheid: er zijn dus types die vastzitten met een draairing (los te krijgen door een gat onderin de spiegelbehuizing) en er zijn types die vastzitten via weerhaakjes, zoals die van de eBaylink.Was in dit draadje misschien niet duidelijk, maar ik borduurde voort op Dirk's draadje, waar ik dat in genoemd had. Vandaar, en excusé.
Overigens zijn dacht ik juist de oudere types met een draairing en de nieuwere met de klikbevestiging. Ooit eens bezig geweest met elektrische spiegelombouw, zie Electrische buitenspiegels...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 01:47 #1299234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eén setje is geen setje
Tot nu toe tel ik één setje voor Dirk. Dat wordt dan toch tweedehands Nederland denk ik. Heeft Jan-Geert niet nog wat? Net weer twee slopers onder handen las ik:
Sloop 940 TDIC rood en een 960 type 2 kleur 417 blauw metallic 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 09:19 #1299246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja JG daarom

Jan-Geert schreef : Let wel even op met de spiegels , je hebt links dan ook geen "dode hoek" gedeelte , en rechts komt alles veel dichterbij (speciaal glas)

heb ik in Engeland een rechter spiegelglas gekocht zodat ik daar ook een dode hoek gedeelte heb, wel zo prettig maar dit geheel off topic.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2010 13:20 #1299270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Objects...

Jan-Geert schreef : Let wel even op met de spiegels , je hebt links dan ook geen "dode hoek" gedeelte , en rechts komt alles veel dichterbij (speciaal glas)

Juist, en reken er ook op dat de tekst "Objects in mirror may be closer than they appear" in de spiegels geetst zijn. En de spiegels zijn i.d.d. heel vervelend om in te kijken, ik denk dat jullie er spijt van krijgen.

Moderators: Jerry Stam