Bovag pechhulp getest .

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2010 20:32 #1298294 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Tsja
Sta je op deze, inmiddels al historische bizarre winteravond, met "domme pech"  bij een benzine station, waar het warm is, warme drankjes en warme snackjes verkrijgbaar zijn, vaak ook wel een stoeltje of krukje is, gelegenheid om met het "thuisfront" met de huidige communicatie middelen contact te houden...., te kunnen plassen, etc., dan lijkt het mij geen "straf" om daar een uurtje of meer te moeten wachten. Ik kan me andere situaties in deze verkeerschaos voorstellen waar "iets meer" spoedige hulp wèl prioriteiten heeft...., toch?  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2010 21:44 #1298296 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic vrouwen
Vrouwen en auto's 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2010 00:19 #1298306 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Vrijdag reis-tijd
Ikke; afgelopen vrijdag Alblasserdam - Barendrecht; 9.00 van huis, 11.30 op de Gebroken Meeldijk Barendrecht, ca 18 Km
Pech in Oud-Beyerland en zo snel geholpen, dat is dus snel. Snel weg, ook al ligt Oud-Beyerland niet aan de snelweg, zak maar zeggen.
Algemeen; als je pech hebt duurt het wachten op een hulpdienst altijd te lang.
Verplaats je eens in in de schoenen van een service monteur, je rijdt "de letters" van de banden om op op tijd/snel bij een klant te komen.
Aangekomen; waar blijf je nou!!!! ik sta al 20 min te wachten.
Dan valt het in mijn branche nog mee, maar als ik hoor wat wegenwachters naar hun hoofd geslingerd krijgen............

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2010 09:08 #1298319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ex
Hier een ex-wegenwachter.  Het is een schitterend beroep, echter in de winter is het helemaal K*T met hoofdletters en idd voornamelijk om de verwensingen.  Alsof de wegenwachter er wat aan kan doen dat het merendeel van het wagenpark ronduit slecht onderhouden is / word en dat zo'n auto stilvalt.
Je wilt niet weten wat ik in de loop der jaren (bijna 7 jaar gedaan) naar me kop gegooid heb gekregen van de mensen.  Nogmaals, ik kan er niets aan doen dat je auto het laat afweten.  Lulverhalen rondom, komt net uit de garage, heeft net een beurtje gehad.  Als je dan een bougie eruit draait en je hebt een stukkie ijzer in de hand wat er al minstens een halve ton inzit en wat echt absoluut nooit geen vonk meer uit kan komen en je zegt daar wat van , zijn de rapen gaar.
De mannen draaien met deze omstandigheden topuren, graag respect daarvoor !!  Nogmaals de jongens zijn er om jullie (!) weer op de weg te helpen en niet voor hun eigen.  Hun worden ook niet per auto maar per dag betaald.  of het nu 1 auto is of 10, maakt niet uit.
Mensen reageren af en toe zo dom en minderwaardig naar hulpverleners, is gewoon niet normaal.  Sterker nog, al die verwensingen 's winters heeft mij doen besluiten een andere werkgever toentertijd te gaan zoeken want ik vond dat echt niet normaal.
Wegenwachter; 's zomers het mooiste beroep van de wereld en 's winters ronduit een K*Tbaan, die ook nog eens zwaar word onderbetaald. Nogmaals, respect voor de excollega's die het nog steeds doen en vol houden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2010 10:19 #1298326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi beroep
Vele beroepen waar je met mensen moet werken, is mooi om uit te voeren. Jammer is alleen, en dat schrijft Dirk terecht, dat de gemiddelde Nederlander niet verder denkt dan zijn eigen kunnen: ze hebben geen idee wat een ander bedoelt en hebben ook geen inlevingsvermogen.

Jammer, maar ik was altijd weer blij als de WW mij kwam helpen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2010 12:40 #1298334 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mee eens

geejee schreef : Sta je op deze, inmiddels al historische bizarre winteravond, met "domme pech" 

bij een benzine station, waar het warm is, warme drankjes en warme snackjes verkrijgbaar zijn, vaak ook wel een stoeltje of krukje is, gelegenheid om met het "thuisfront" met de huidige communicatie middelen contact te houden...., te kunnen plassen, etc., dan lijkt het mij geen "straf" om daar een uurtje of meer te moeten wachten. Ik kan me andere situaties in deze verkeerschaos voorstellen waar "iets meer" spoedige hulp wèl prioriteiten heeft...., toch?

Zeker, helemaal mee eens. Dat vond ze zelf ook. Maar het is wel prettig als de centrale medewerker gewoon zegt dat wellicht anderen tussendoor kunnen komen die onder minder prettige of minder veilige omstandigheden gestrand zijn. Ipv beloven dat er binnen een half uur, of binnen een kwartier iemand zal zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2010 12:52 #1298338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Respect voor de pechhulp
Allen

Ik heb groot respect voor deze mensen die in de kou  desnoods onder je wagen kruipen.
Vlgs mij los mje dit schelden maar op een manier op nml inpakken en vertrekken
Ze zoeken dan maar een andere oplossing voor hun pechauto.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2010 15:09 #1298351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zwarte lijst
ANWB, Bovag en van mijn part ambulances moeten iemand na zo'n akkefietje een aantal jaren/maanden op een zwarte lijst zetten. Je moet met je mond en poten van anderen afblijven, helemaal voor hulpverleners.
Wat dat betreft, meestal staan er meer pech gevallen, maar ook auto's in een lange rij. En zolang de ANWB geen snowcat of helicopter heeft kan dat ook van invloed zijn. Enfin, pech bij een tankstation heeft logistiek en sanitair gezien wel voordelen ;)
Ik heb met enige regelmaat de ANWB nodig gehad, eigenlijk maar 1 keer een wat mindere ervaring gehad (of liever, Karin) met een aardige maar wel zwartgallige man die haar naar een gesloten tankstation had gesleept; de reparatie zou heel fors uitvallen (bleek waterpomp te zijn) en ze moest de deuren op slot doen want je weet maar nooit wie er langs komt. Fijn, elf uur 's-avonds in een twingeling met linnen dakkie.Gelukkig was ik thuis en met zo ongeveer een life verbinding naar haar toegegaan.
Voor mij even slikken, 180 euro aftikken en hopen dat het "weggegooid" geld blijkt te zijn!
Vanaf een sneeuwarme Bovenstreek: Salut!
En met een paar tuutjes van BG die gisteren de 840.000e kilometer onder de snowtracs verpletterde

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2010 15:37 #1298357 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Mee eens
Ben het helemaal met je eens JP en kan niet anders dan veel respect hebben voor deze mannen die 'schoon blootgesteld aan weer en wind de kost verdiend voor vrouw en kind' er toch maar staan als het nodig is en ach als eens wat langer moet wachten wat dan nog. Geen kwaad woord over de ANWB die bij die ene keer dat ik ze nodig had en nog geen lid was, de rekening voor de service grootmoedig lieten vervallen toen een andere 240 rijder wel de juiste V-snaar bij zich had en de ANWB niet.... notabene een Fransman waar ik overigens nog steeds contact mee heb

Moderators: Jerry Stam