Bovag pechhulp getest .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 18:10 #1084369
door V700 register
Bovag pechhulp getest . is gemaakt door V700 register
Beste leden
Ben al een jaartje lid van de Bovag pechhulp en ja hoor vandaag kon ik ze even testen
We parkeerden de Volvo 760 bij de supermarkt in Oud Beijerland na een leuke tocht met de winterbanden over de dijken in de Hoeksche Waard.
Alles werkte prima
Toen we na een 30 minuten terug kwamen was de auto helemaal dood. niets brandde of deed het - totaal geen stroom -
zelfs de klok stond stil - dus ook niet te starten.
Nu konden we de Bovag pechhulp eens testen- gebeld met het pechhulp nummer en ja hoor na 45 minuten een grote gele oplader naast mijn Volvo .
Ik dach eerst dat ze me gelijk kwamen wegtakelen maar nee . De chauffeur kwam met een starthulp , sloot hem aan en starte de Volvo in een keer
klaar in 3 minuten
De accu is pas een jaar oud, zei ik nog . Ach zei de chauffeur / ik had laatst een MB van 2 maanden oud met een defecte accu, dus alles is mogelijk
Bij het terugrijden naar huis , 5 km verder , viel me op dat de accu met 12,4 volt wel heel laag stond resp werd opgeladen , normaal is dat 13,5 / 14,0 Volt
ook op weg naar de supermarkt werd er met 13,5 volt bijgeladen
Toen ik thuis kwam , kon ik na het uitzetten , de auto gelijk weer normaal starten .
Hij staat nu onder de oplader , een Ctek 7000 , die gaf aan dat de accu leeg was . dus ik ben benieuwd naar morgenochtend en de komende dagen.
Ik neem voorlopig mijn eigen starthulp mee.
Conclusie
1 Bovag helpt prima
2 een dode Volvo is een heel naar onderbuikgevoel
3 neem in de winter altijd wat warms mee in de auto
Winterse groeten
Ben al een jaartje lid van de Bovag pechhulp en ja hoor vandaag kon ik ze even testen
We parkeerden de Volvo 760 bij de supermarkt in Oud Beijerland na een leuke tocht met de winterbanden over de dijken in de Hoeksche Waard.
Alles werkte prima
Toen we na een 30 minuten terug kwamen was de auto helemaal dood. niets brandde of deed het - totaal geen stroom -
zelfs de klok stond stil - dus ook niet te starten.
Nu konden we de Bovag pechhulp eens testen- gebeld met het pechhulp nummer en ja hoor na 45 minuten een grote gele oplader naast mijn Volvo .
Ik dach eerst dat ze me gelijk kwamen wegtakelen maar nee . De chauffeur kwam met een starthulp , sloot hem aan en starte de Volvo in een keer
klaar in 3 minuten
De accu is pas een jaar oud, zei ik nog . Ach zei de chauffeur / ik had laatst een MB van 2 maanden oud met een defecte accu, dus alles is mogelijk
Bij het terugrijden naar huis , 5 km verder , viel me op dat de accu met 12,4 volt wel heel laag stond resp werd opgeladen , normaal is dat 13,5 / 14,0 Volt
ook op weg naar de supermarkt werd er met 13,5 volt bijgeladen
Toen ik thuis kwam , kon ik na het uitzetten , de auto gelijk weer normaal starten .
Hij staat nu onder de oplader , een Ctek 7000 , die gaf aan dat de accu leeg was . dus ik ben benieuwd naar morgenochtend en de komende dagen.
Ik neem voorlopig mijn eigen starthulp mee.
Conclusie
1 Bovag helpt prima
2 een dode Volvo is een heel naar onderbuikgevoel
3 neem in de winter altijd wat warms mee in de auto
Winterse groeten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 19:00 #1298176
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 45
min. is héél wat sneller dan onze vrienden van de ANWB.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 19:06 #1298177
door V700 register
Ik heb ook meegemaakt dat de ANWB er met 15 min al was.
Beantwoord door V700 register in topic soms
soms wel soms niet.Tomaat schreef : min. is héél wat sneller dan onze vrienden van de ANWB.
Ik heb ook meegemaakt dat de ANWB er met 15 min al was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 21:22 #1298190
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De groeten van Frans?
V700R weer terug?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 11:43 #1298229
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afgelopen september was de
Afgelopen september was de anwb er ook met 20 min nadat ik had gebeld, dus de anwb is niet altijd diegene die er lang over doet om bij je te komen, en kan me ook voorstellen dat als er iemand met pech staat in de middel off nergens ja dan moet je even wachten, en niet te vergeten het zijn ook mensen die daar werken die als ze onderweg zijn naar jou toe ze wel stoppen bij iemand die op de route naar jou toe met pech staat om hun ook even te helpen, of van de snelweg af te halen zodat ze veiliger staan.
Groeten Tom.
Groeten Tom.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 11:52 #1298230
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Vergeet ook niet dat dit een easy job was.
Wat doen die slepers als het ook maar een fractie moeilijker wordt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 12:44 #1298235
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slepers Slepen
Aanvullend ± de dame van de pehhulp telefoon vertelde me al dat het echt druk was met dit weer en dat het een 30 /45 zou gaan duren.
Wytze
Ik denk dat de sleper dan was gaan slepen. Maar het was wel een oplader
Wytze
Ik denk dat de sleper dan was gaan slepen. Maar het was wel een oplader
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 18:43 #1298277
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pechulp
Gevoelsmatig duurt het wachten op hulp natuurlijk altijd lang. Wat veel mensen zich echter niet realiseren dat de wegenwacht toch over het algemeen binnen 60 minuten bij de klant is en staat deze op een drukke, gevaarlijke locatie dan gaat er ook altijd spoedhulp naartoe.
Als je dan bedenkt dat er op een normale dag toch snel tegen de 10.000 telefoontjes binnen komen en met de sneeuw ellende van de afgelopen dagen bijna het dubbele.
Als je dan bedenkt dat er op een normale dag toch snel tegen de 10.000 telefoontjes binnen komen en met de sneeuw ellende van de afgelopen dagen bijna het dubbele.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 18:47 #1298279
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 uur
De vriendin van mijn broertje heeft afgelopen nacht 2 uur moeten wachten totdat de ANWB ter plaatse was. Hun "pech" was een afgesloten auto met de sleutel nog in het contact. Ze stonden veilig bij een tankstation, dus wellicht hebben anderen in minder veilige situaties voorrang gekregen. Op zich wel logisch, wat ze wel vervelend vond was dat de communcatie hierover niet duidelijk was. Er zou steeds iemand binnen een half uurtje, en later een kwartier, ter plaatse zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 20:16 #1298293
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 uur
Minder veilige situaties hebben idd voorrang en aangezien er 's nachts minder wegenwachten bij de weg zijn dan oevrdag kan het dan ook wel eens lang duren
Moderators: Jerry Stam