reservewiel te hoog voor in de kofferbak 740 sedan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2010 19:25 #1294834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nuance
De kern zit (zoals meestal) in de nuance. Oude banden kunnen best nog geschikt zijn. Maar als er droogtescheurtjes in komen dan zou ik ze toch vervangen. Overigens is het verstandig je beste banden achter te monteren om te voorkomen dat de achterkant de voorkant in haalt omdat de achterkant de grip verliest. Dan sta je zeker omgekeerd, wat wellicht vervelender is dan rechtuit blijven gaan maar dan niet in precies de richting die je zou willen. Zou de eerste kms na inspuiten met siliconenspray wel voorzichtig zijn/rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2010 19:35 #1294835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de oudste?
Achterin m,n kofferbak diep verscholen onder een tapijt en een stukje hout daar ligt een.........band van wel 28 jaar oud,..... aaaarggg.....help....wat moet ik doen ????? .
tudududu tudududu tudududu ..........(theme van twilight zone)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2010 19:51 #1294838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schommel van maken voor de
Schommel van maken voor de kids ...

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-11-2010 19:55 #1294839 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Maak geintjes over veiligheid wat je wilt, maar
ik koop gewoon voor winterbanden elk jaar nieuwe en verkoop ze weer aan het einde van het seizoen. Zomerbanden die te oud zijn hebben echt minder grip.
Met de witte sedan uit avator had ik bijna als gevolg van oude banden een vette slippartij. Gelukkig was er weinig verkeer en konden de andere weggebruikers me ontwijken. velgen verkoop ik nu voor gebruik met winterbanden en de banden krijgen ze er gratis er bij. Als ie me bevalt  straks gaan er nieuwe michelins onder. Ik heb genoeg ellende gezien.
En ik heb helaas geen foto's van de gescheurde banden voor jullie. Misschien dat dat overtuigd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2010 20:20 #1294844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op banden zal ik nooit
Op banden zal ik nooit bezuinigen koop dus altijd een A merk. Banden na 6 jaar vervangen bij caravans is niet verplicht maar is advies van de bovag maar verzekeringen kunnen moeilijk gaan doen bij schade die ontstaat na een klapband. Er zijn merken banden onder  caravans die beslist vervangen moeten worden na 6 jaar [ kumo of matador bv ]. Genoeg schades gezien door banden ouder dan 6 jaar. Na aankoop van de 740 tubo gelijk vier nieuwe michelin banden gekocht, de oude banden waren 10 jaar en dat is voor mij wel de maximale leeftijd voor autobanden.     

Moderators: Jerry Stam