reservewiel te hoog voor in de kofferbak 740 sedan
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 00:43 #1294763
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic KIJK UIT HE!!
De banden op de spare wheels zijn tig jaar oud.
Ik heb er al een paar met scheuren gezien en eentje ontplofte na montage onder een af te voeren sloper en ook daarin was na de plof een scheur te zien.
Oude troep noem ik het. LEVENSGEVAARLIJK.
Gewoon een 6.0J * 15 inch stalen wiel met een niet te oude band. Kan je er gewoon op rijden als je lek rijdt!! Of een winterband op staal er in leggen.
Ik heb er al een paar met scheuren gezien en eentje ontplofte na montage onder een af te voeren sloper en ook daarin was na de plof een scheur te zien.
Oude troep noem ik het. LEVENSGEVAARLIJK.
Gewoon een 6.0J * 15 inch stalen wiel met een niet te oude band. Kan je er gewoon op rijden als je lek rijdt!! Of een winterband op staal er in leggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 11:33 #1294781
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach,
Zolang het niet 1,5 X tig jaar oud is ...
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 11:57 #1294786
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tot je er met je gezinnetje met 80 mee over de snelweg rijd
Gebruik je fantasie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 12:10 #1294790
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic !!
Verstandig mens, die Wytze.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 16:39 #1294812
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic inderdaad Wart
ze zijn er dus nog, mensen die (ook) hun verstand gebruiken, want met dat soort "thuiskomers" kom je nooit thuis, tenzij je verlangt naar het Eeuwig Vaderhuis. Van een koude kermis thuiskomen, dat ook.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 18:08 #1294819
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja joh
Lekker lopen hypen.
Overdrijven is ook een vak.
Pas op je banden zijn ouder dan 6 jaar, meteen vervangen.
Oh, ja ... neem ook meteen de schokbrekers en remmerij mee!!
Hallo, jullie wonen in Nederland!!
Max. snelheid op de snelweg is 120km/h
Bepaalde banden kunnen wel 20 jaar mee, of je dat wilt is een tweede.
Als je je verstand gebruikt dan heb je die problemen niet.
Oudste banden waren bij mij 15 jaar, beetje onderhoud en je hebt nooit problemen.
Dus geen onnodige bangmakerij.
Mensen met oudere banden zijn niet het gevaar, maar die knulletjes die de boel niet op druk houden.
De beste nieuwe band is gevaarlijke dan een 20 jarige band, als deze (nieuwe) niet op de juiste druk is ....
Overdrijven is ook een vak.
Pas op je banden zijn ouder dan 6 jaar, meteen vervangen.
Oh, ja ... neem ook meteen de schokbrekers en remmerij mee!!
Hallo, jullie wonen in Nederland!!
Max. snelheid op de snelweg is 120km/h
Bepaalde banden kunnen wel 20 jaar mee, of je dat wilt is een tweede.
Als je je verstand gebruikt dan heb je die problemen niet.
Oudste banden waren bij mij 15 jaar, beetje onderhoud en je hebt nooit problemen.
Dus geen onnodige bangmakerij.
Mensen met oudere banden zijn niet het gevaar, maar die knulletjes die de boel niet op druk houden.
De beste nieuwe band is gevaarlijke dan een 20 jarige band, als deze (nieuwe) niet op de juiste druk is ....
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 18:55 #1294826
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic ja joh..
Wytze is inderdaad verstandig.
Overigens, Ghia, welk soort "onderhoud" pleeg jij dan aan je oldtimerbanden?
av jb
Overigens, Ghia, welk soort "onderhoud" pleeg jij dan aan je oldtimerbanden?
av jb
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 18:58 #1294828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Dat kan Wytze beter vertellen ...
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 19:00 #1294830
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic tja
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 19:22 #1294833
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Langer
Mijn oudste banden waren ooit 20 jaar oude winterbanden.
Deze heb ik niet lang onder de auto gehad ivm profiel en ik de auto net gekocht had.
Onder mijn Camper zitten 30+ jaar banden, maar heb ik ook net gekocht en de boel stond al 4 jaar stil.
Gaan nu 7 jaar oude banden onder en die kunnen waarschijnlijk nog eens minimaal 7 jaar mee.
Banden kunnen heel lang mee, maar slijten net zo als alles ook.
Brullen dat nieuw beter is zonder echte onderbouwing is propaganda, maar zo te lezen houden daar hier een heleboel van.
Waar op te letten.
Banden verouderen doordat ze hun weekmakers verliezen.
Je hebt tegenwoordig 'eeuwige' banden, maar die hebben niet zulke goede tractie, zeg maar geen.
De tractie neemt dus af na verloop van jaren.
(Oudere banden alleen gebruiken van een bekend merk, zonder beschadigingen en lekker dik profiel).
Aangezien banden (voor mijn auto) niet zo duur zijn, heb ik op de vooras nieuwere, op de achteras gaan gewoon oude caravan banden van 6-7 jaar oud met volledig profiel.
Die laat ik zo'n 7 jaar zitten, mist er geen scheuren in komen of het profiel te weinig wordt (4mm).
Nieuwere banden zijn natuurlijk veiliger, dito met nieuwere auto's, maar je gooit je auto ook niet na 6 jaar weg.
Onderbouwd wordt dit door het feit dat er dus blijkbaar nooit (veel) ongelukken gebeuren met oude banden, anders was dat wel een APK punt geweest.
In theorie kom je dus door een keuring met 100 jaar oude banden (t'is dat een band alleen geen 100 houdt zonder te gaan scheuren).
Zelf spray ik de banden één maal per jaar of twee jaar in met siliconen spray.
(of talkpoeder)
Verder gewoon regelmatig op druk houden.
Dus een weinig gebruikte merk reserveband van 10 jaar, zou zijn werk niet meer kunnen doen omdat?
Deze heb ik niet lang onder de auto gehad ivm profiel en ik de auto net gekocht had.
Onder mijn Camper zitten 30+ jaar banden, maar heb ik ook net gekocht en de boel stond al 4 jaar stil.
Gaan nu 7 jaar oude banden onder en die kunnen waarschijnlijk nog eens minimaal 7 jaar mee.
Banden kunnen heel lang mee, maar slijten net zo als alles ook.
Brullen dat nieuw beter is zonder echte onderbouwing is propaganda, maar zo te lezen houden daar hier een heleboel van.
Waar op te letten.
Banden verouderen doordat ze hun weekmakers verliezen.
Je hebt tegenwoordig 'eeuwige' banden, maar die hebben niet zulke goede tractie, zeg maar geen.
De tractie neemt dus af na verloop van jaren.
(Oudere banden alleen gebruiken van een bekend merk, zonder beschadigingen en lekker dik profiel).
Aangezien banden (voor mijn auto) niet zo duur zijn, heb ik op de vooras nieuwere, op de achteras gaan gewoon oude caravan banden van 6-7 jaar oud met volledig profiel.
Die laat ik zo'n 7 jaar zitten, mist er geen scheuren in komen of het profiel te weinig wordt (4mm).
Nieuwere banden zijn natuurlijk veiliger, dito met nieuwere auto's, maar je gooit je auto ook niet na 6 jaar weg.
Onderbouwd wordt dit door het feit dat er dus blijkbaar nooit (veel) ongelukken gebeuren met oude banden, anders was dat wel een APK punt geweest.
In theorie kom je dus door een keuring met 100 jaar oude banden (t'is dat een band alleen geen 100 houdt zonder te gaan scheuren).
Zelf spray ik de banden één maal per jaar of twee jaar in met siliconen spray.
(of talkpoeder)
Verder gewoon regelmatig op druk houden.
Dus een weinig gebruikte merk reserveband van 10 jaar, zou zijn werk niet meer kunnen doen omdat?
Moderators: Jerry Stam