Ik was op de VKB en kwam thuis met.........

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
31-10-2010 20:47 #1292591 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic fiets
Aah op die fiets
Helemaal duidelijk hoor!

Met vriendelijke groet, Ziko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 20:52 #1292593 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo zo!
Zo te lezen is er weer aardig ingeslagen door een ieder!

Heb twee remklauwen voor de 245 en een ruitenwisservloeistofreservoirdopje :-) voor de 965 gekocht. Verder even op de V700 stand gekeken.

Al met al een geslaagde beurs!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 21:15 #1292597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukt

mderijke schreef : Morgen hand op de knip, niets meer kopen. (kijken of ik het volhou......

)

Behalve 30 cent voor toiletbezoek heb ik het volgehouden om verder geen geld uit te geven op de beurs vandaag. Kostte wel veel, heel veel, zelfbeheersing.
Verder veel leuke gesprekken vandaag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 21:21 #1292599 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg knap Maarten....
was ook mijn intentie, helaas stond ik niet zo sterk in mijn schoenen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 22:08 #1292602 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2e dag
2e dag toch nog maar twee claxons gekocht voor de 740
Een sticker
Een verenigings badge ( ja had ik nog steeds niet)
en een Volvo trekhaak dop.

Verder was het wat mij betreft een geslaagde VKB.
Enne Paul heel mooie wagen heb je weer gekocht. ( Jammer dat we elkaar net misliepen)

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 22:49 #1292603 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic En nog meer !

Paul schreef : Verder kwan ik thuis met lege zakken....
Want daar zaten witte zijblinkers in voor Willem. Toe vertrouwd aan onze ex-voorzitter!

Hallo Paul,
En die zijn in goede orde ontvangen, waarvoor mijn hartelijke dank ! Jammer dat we elkaar misgelopen zijn, maar ik was even aan het struinen
Gescoord:
Nieuwe set achterlichten r-w-w-r
Ruitenwissers
Rubbermatten set
Setje zijknippers wit (nog bedankt Paul !!)
En voor de vereniging hebben we in totaal 21 nieuwe leden mogen verwelkomen. Daarnaast ook nog een nieuwe adverteerder voor de Factor en tevens kortingsadres aan mogen melden, te weten Estate Services uit Obdam.
Al met al dus een gezellig weekend en vlg de VKB organisatie zijn er een kleine 5000 bezoekers geweest in het hele weekend. Helaas de laatste keer in de Veemarkthallen, dus wie weet waar we volgend jaar uitkomen.
Alle leden, nieuwe leden en overige bezoekers van de stand natuurlijk bedankt voor de opkomst !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 23:08 #1292605 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een mooie nieuwe mattenset
Een mooie nieuwe mattenset gekocht voor de 740 en Amazon en nog wat klein spul. Was mijn 1e VKB maar volgend jaar kom ik zeker weer eventjes kijken .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 00:22 #1292611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lidmaatschap
Ik kwam thuis als officieel ingeschreven lid van de vereniging, ook maar meteen de badge op de gril geschoefd.
Verder nog 2 gasveertjes gekocht voor de achterklep, een technisch handboek en een mooie orginele Volvo 740 folder.
Was voor mij de eerste keer VKB, maar heb er van genoten!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 01:05 #1292612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ... een slecht humeur
... en een Volvo trekhaakdop.
Even mijn hart luchten:
Het was mijn eerste VKB en ik vond het aanbod voor onze auto's nogal een beetje tegenvallen.
Ik begon de dag al wat brak, na een heftige week op mijn werk. Maar de VKB zou mijn humeur wel opvijzelen, want ik verwachtte toch minimaal één van deze items te bemachtigen vandaag:- hondenrekbout- roestvrije mistlampreflectors- dashboardspeakers- zgan draaiknop verlichting- achterbumperlip/spoiler
En vervolgens zou ik de dag afsluiten met een bezoek aan de verenigingsstand. Na drie à vier rondjes zonder ook maar iets gevonden te hebben, en eigenlijk ook niets anders van mijn gading, was ik zo chagrijnig dat ik geeneens zin meer had om koffie te gaan drinken in de, op dat moment bomvolle en (kennelijk) erg gezellige V700 stand. Kapitale vergissing natuurlijk, achteraf gezien.
In plaats daarvan besloot ik mijn oude moeder te gaan bezoeken. Vorig jaar op 2 november ging mijn vader naar het ziekenhuis waar hij een paar weken later is overleden, dus zij gaat door een moeilijke tijd.
Toen ik bij mijn auto terugkwam bleek dat die ingebouwd stond op de parkeerplaats: Aan de voorkant door een hele mooie lichtblauwe 740 estate met vers kenteken (import, dus) en V700 stickers (wie?!) en aan de achterkant door een hele smerige Duitse estate. Net toen ik inwendig vloekend maar eens tot 1000 stond te stellen werd ik verlost door uitgerekend een vertrekkende Alfa Giulia die illegaal een paar plaatsen verder in 'onze' zone had gestaan en kon ik met de nodige manoeuvres, en dank aan de korte draacirkel van een 940, toch vertrekken. Idioot, die indeling met drie rijen parkeerplaatsen achter elkaar.
Mijn moeder was erg blij met mijn bezoek. Daardoor klaarde mijn humeur ook weer een beetje op.
Fijn om te lezen dat de meeste anderen de VKB wel leuk gevonden hebben.
Stiekem heb ik vandaag toch wel een hoop mooie auto's gezien (waaronder die Alfa). Volgend jaar begin ik met lager gespannen verwachtingen en ga ik éérst naar de V700 stand.
Alleen, waar?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 01:20 #1292613 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ik kwam thuis met ...
Hallo Volvisti
Ik ben thuisgekomen met:
  1. Een model van een 945 GLE van Neo  (Wilpac - €45,-)
  2. Een setje originele Volvo koplampwisserblaadjes (Estate Services - €15,-)
  3. Een sjaal van de vereniging (€10,-)
  4. Een afvalbakje, dat bij nader inzien toch niet voor de 900 bedoeld was (€1,-)
  5. Een setje rubbermatten, dat z'n dienst al bewezen heeft (Wagner und Günther - €40,-)
  6. Modder onder de schoenen en op de broek (€0,-)
  7. Natte en vieze sokken (€0,-)
  8. Een jerrycan (eerste tankstation aan de A2 na de afrit Roosteren in zuidelijke richting)
Nummer 1 heb ik gelijk gekocht, toen ik binnen kwam.  Verderop lag bij de stand van Wagner und Günther nog een set (de laatste) zwarte rubberen matten.  Voor de prijs van 40 euro kon ik ze niet laten liggen.  En schijnbaar wist m'n onderbewustzijn al, wat er in de niet zo verre toekomst zou gebeuren.  Net voor de laatsten van de vereniging de hal verlieten, schoot me te binnen, dat ik nog een sjaal van de vereniging wilde kopen.  Omdat ik al een paar dagen last heb van m'n keel.  Dus die nog snel geregeld, met dank aan de heren Lourenssen.  Een tijdje later zit ik buiten in de auto en bel naar huis dat ik eraan kom.  De benzinemeter, die 's morgens voor vertrek nog op "nog bijna half vol" stond, terwijl de dagteller op 450 km stond, stond erg ver naar links.  "Hopelijk gaat het lampje pas aan, als ik net boven Eindhoven ben, dan haal ik het tankstation in Maasmechelen nog wel".  Helaas ging het lampje veel vroeger aan.  En terwijl ik normaalgesproken altijd op de dagteller kijk bij welke kilometerstand dat lampje aan gaat, heb ik nu alleen op de navigatie gekeken.  Onderweg natuurlijk nog een paar keer getwijfeld en gerekend.  Maar "het zal wel goed gaan".  Dan opeens begint ie te stotteren.  Grrmmmbll.  Over een paar kilometer komt er weer is tankstation.  Maar helaas blijkt het tankstation 1,5 km te ver te liggen.  Bij afrit Roosteren was de pret en de motor uit.  Nog eens geprobeerd of er niet toch nog een druppel of twee in de brandstofleiding zit, maar nee.  Dus de gevarenlichten aan en de driehoek onder het kinderbankje uit gehaald.  Driehoek achter de auto en dan de andere kant op richting tankstation.  Het is maar 1,5 km tenslotte.  Maar iedereen zal zich wel herinneren dat het de afgelopen dagen behoorlijk nat is geweest.  Bij de brug na af- en oprit, maar nog voor het tankstation, wordt het krap.  Rechts ligt een diepergelegen afwaterkanaaltje, links wordt het smal.  Hier liggen twee metalen wegafscheiders op m'n pad.  Via deze weg terug is geen optie.  Even later kom ik op het tankstation aan.  De jerrycan is gauw gevonden, betaald, gevuld, buiten neergezet (mag niet mee naar binnen) en weer afgerekend.  Achter langs het tankstation loopt een weg, die richting voornoemde op- en afrit schijnt te gaan.  Dus die maar gevolgd.  Halverwege nog een verhard, maar onverlicht pad bewandeld, waar helaas door de staatverlichting van de in de buurt liggende straat, weinig te zien was.  Als het pad uiteindelijk weer op de weg uitkomt, hoor ik even later een auto aankomen, die duidelijk in een te lage versnelling rijdt.  Een tijdje later schakelt de bestuurder dan uiteindelijk toch nog op.  Ik kijk om en zie dat het een bestelautootje is.  Misschien was het een oudere slOpel Combo, misschien ook iets anders.  Wat ik ook zie, is dat mevrouw even later de oprit naar de A2 kiest, maar helaas vergeet het licht aan te doen.  Terwijl het, zoals je rond deze tijd van dag en jaar mag verwachten, toch echt wel donker is.
Bij de auto aangekomen, schut ik de 4,84 liter euro95 (ook wel vloeibaar goud genoemt.  Voor de brandstof alleen heb ik €7,50 betaald) in de tank.  ... Wat duurt dat lang voor dat in de tank zit.  Ik leg de jerrycan achter in de auto, maak de zak van de mattenset open en leg de "bestuurdersmat" op z'n plek, haal de gevarendriehoek op, doe m'n jas uit en start de auto.  Dacht ik.  De startmotor loopt wel rond, maar de motor slaat niet aan.  Lege accu.  Nog eens geprobeerd.  En nog maar eens.  Maar dan heeft het geen zin meer.  Even gebeld en daarbij vastgesteld, dat de accu van m'n telefoon binnenkort weer opgeladen moet worden.  Opladen vanaf een toch al redelijk lege autoaccu is geen optie.  Jas weer aan, hesje aan, driehoek weer strategisch opgesteld.  Terwijl ik sta te wachten, zie ik aan de oplopende knipperfrequentie van de gevarenlichten, dat de accu "tot op de laatste drup" leeg gezogen wordt.  Als ik de knipperlichten, die op dat moment continu aan zijn, uitzet, komt m'n broer net aan.  Gelukkig heeft z'n 320 de accu achterin liggen.  Even opladen, dan starten, loopt!  Nog wat gas gegeven, kabels eraf, jerrycan, die ik in de tussentijd maar uit de auto had gezet vanwege de benzinegeur en de gevarendriehoek weer ingeladen.  Alsnog naar Maasmechelen gereden (met beide auto's) en daar voor €1,30nogwat per liter getankt.  Er gingen 73,6 liter in.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam