Zithouding 740 niet optimaal
- V700 register
- Nieuw lid
-
[off-topic] Het rempedaal aanraken om de cc uit te zetten?? Foei!jhuijsmans schreef : In elk geval voor de 3 serie (die geeft bovengenoemde uitdagingen voor mij). Bij de 7's is de stoel in hoogte instelbaar he? Ik heb 'm voor op de middelste stand en achter in de laagste stand om lekker te zitten. Bij de Volvo's (de oudjes) is de zithouding altijd 'vast' wat de afstand tussen pedalen en stuur betreft, dat maakt 'm lastig. De 3'tjes zijn beter voor kortere mensen, de 7's voor langere. (of in elk geval mijn lengte)
Overigens, wat het rijden met de cruise control betreft, ik leg dan m'n rechterbeen dwars voor de stoel. Met 1 zwaai heb ik dan en het rempedaal aangetikt om de cc uit te krjigen en ben dan meteen door naar het gaspedaal. Dit overigens alleen bij rustige stukken, is het druk dan staat m'n voet in de buurt van het gaspedaal, maar dat hou je inderdaad niet lang vol. Links staat altijd op de rustplek naast het koppelingspedaal, ongeacht of de cc aan is of niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij hoort je been niet bijna gestrekt te zijn, tijdens het gasgeven. En zit je dus te ver naar achter.wimpi schreef : ... dus kan ik mijn rechter been bijna gestrekt houden tijdens het gasgeven.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het lijkt me verstandiger, om het schuifknopje van de cc even tegen "OFF" aan te drukken (niet door de weerstand heen, want dan staat ie helemaal uit).jhuijsmans schreef : ... het rempedaal aangetikt om de cc uit te krjigen ...
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Ook al zit je zo in het begin lekker, bij een lange rit is het je been zelf dat niet meer in orde is.
correcties:
stoel wat naar voren, voorkant niet te hoog gekiept, en zorg voor goede ondersteuning in het achter gedeelte van de zitting.
Het frame van de zitting is niet voor niets met veren van verschillende lengte en sterkte uitgerust, er zit een kleur codering op. Ondersteuning op de juist plaats geeft het meeste comfort. Bij oude stoelen is dit ontregeld door slijtage/vermoeidheid en kun je dat met maatwerk aanpassen. Ook bij nieuwe maatwerk stoelen wordt deze werkwijze doorlopen. Het kost wel tijd en moeite.