NGK Laserline LPG-2 bougies ter test gemonteerd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 08:49 #1292387 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb dat gedaan
Sinds een ruime week gedaan, was daar ook nieuwsgierig naar
Heb toen eerst ongeveer 30 kilometer onder wisselende omstandigheden op benzine gereden
Dit inverband dat ik begrepen heb dat de lpg computer zich aanpast aan de benzine computer
Maar geen verschil gemerkt
Misschien wil Bas het ook doen of heeft die het al gedaan en Misschien merkt hij wel verschil

Groetjes Peter67
Gasbougie gemonteerd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 08:58 #1292388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Anders

peter67 schreef : Dit inverband dat ik begrepen heb dat de lpg computer zich aanpast aan de benzine computer

Beetje anders: De LPG computer volgt de benzine computer. De waarden die in de benzine computer staan kunnen na een wijziging niet meer optimaal zijn. De LPG computer neemt die niet-optimale instellingen gewoon over. Om weer optimale waarden in de benzine computer te krijgen kan/moet je hem resetten. 30km is volgens de kenners te weinig om m goed op benzine in te leren en heb je een volle tank benzine nodig (tegen de 100 euro !). Ik geloof het wel, ik houd ook 25-30km aan, heb niet voor niets LPG achterin :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 09:03 #1292389 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tank benzine
Eentank leegrijden op benzine vind ik ook teveel
hoe doet wouter dat dan,als die bij elke wijziging reset, dan rij je wel regelmatig op benzine
Maar misschien wil wouter hier zelf op reageren wat hij bedoelt met een reset en hoelang hij dan op benzine rijd

Groetjes Peter67

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 09:28 #1292390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, is niet gebeurd

Wouter1973 schreef : Ik heb de gewoonte om na elke (kleine) wijziging in setup een ECU reset te doen en opnieuw in te laten leren. Is dat hier ook gebeurd?

Nee, is niet gebeurd.Als mijn dochter wat minder dwars is over een half uurtje, kom ik eens naar Utrecht en kan ik dat gelijk even doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 12:53 #1292392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tank?
Een tank benzine? Onzin! Een echte reset doe je door beide accupolen los te nemen (dus niet alleen zekering 1 eruit!), en even tegen elkaar te houden. Dit doe je bij voorkeur met koude motor, zodat ook de kouse start op de juiste manier wordt ingeleerd. Vervolgens met koude motor starten, rustig warm rijden en bij warme motor een paar keer met flink gas flink doortrekken tot 5000 tpm. Dit enige malen herhalen. Totaal rij je ca. 30 km. Werkt prima voor mij. Bij bijzondere situaties schakel ik nog wel eens even terug naar benzine, zodat die situatie ook nog op de juiste manier ingeleerd wordt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 13:22 #1292405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste
Ik doe hetzelfde, maar dan die 30 km uitsluitend op benzine. Ook wel eens op LPG gedaan (ik rijd toch vooral op LPG) maar ik vond dat toch wat minder goed aanvoelen.

• John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-11-2010 15:05 #1292658 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic Aha

Chilm schreef : Alsjeblieft ga je mengsel meten met een wideband sensor, flashlube gaat je daarbij niet helpen. Hoe kom je daar eigenlijk bij? Het één heeft n.l. niets met het andere te maken, (arm mengsel en flashlube gaan gebruiken).

Een arm mengsel heeft idd niets met Flashlube te maken, maar volgens mij kan een arm mengsel het inslaan van kleppen bevorderen.
Op benzine loopt de auto perfect en op lpg kan ik die perfectie niet geheel benaderen. Ik lever op lpg niet echt veel in, maar ik voel toch wat tegenwerking bij het maximaal accelereren.
Ik heb al een lambdasonde in de downpipe gemonteerd voor een optimale afstelling en bij Vogels-autogas hebben ze er de nodige energie ingestoken om de werking op lpg zo dicht mogelijk bij benzine te krijgen.
Alle tips zijn welkom. Ook wat betreft Flashlube.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 15:49 #1292662 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Topic.

Pangaea schreef : Alle tips zijn welkom. Ook wat betreft Flashlube.

Mag ik je dan vriendelijk verzoeken dat in een eigen topic te doen, alsjeblieft?
Dank je.

Moderators: Jerry Stam