NGK Laserline LPG-2 bougies ter test gemonteerd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu heb ik een week of drie terug een mail gestuurd naar <a href=" www.autogasparts.eu " target="_blank"> www.autogasparts.eu Dat bleek de leverancier geweest te zijn, van het Groot Motorgas Systeem (GMS) die in mijn 164 geschroefd zat, wat dan wel weer grappig was.
Maar goed, daar ging het niet om.Ik moet zeggen dat ik een erg prettig contact had met een van de medewerkers en deze heeft me twee weken geleden een aantrekkelijk aanbod gedaan voor een nieuwe set bougies, type <a href=" www.autogasparts.eu/webshop/docs/webshop...amp;itemcode=LPG%202 " target="_blank">NGK Laserline LPG-2, waar ze dealer van zijn.
Overigens was de bruto verkoopprijs, zag ik bij een andere NGK dealer, <a href=" www.brezan.nl/content/downloads/files/LP...uto%20prijslijst.pdf " target="_blank">tegen de 30 euro, terwijl ze netto zonder kortingen bij GMS al voor 17 euro te krijgen zijn, per stuk, dat wel.
Enfin, afspraak gemaakt, betaling voldaan en reeds de volgende dag, lagen ze op de deurmat.
Ik heb ze er nu een week in zitten en zal proberen mijn verbruik en bevindingen hier te melden.
De bougies die er uit kwamen, waren 12000 kilometer oud, voorgeschreven vervangingstype van Bosch (uit mijn hoodf de BP6res van Bosch?) Enfin, ze kwamen netjes koffiebruin uitgeslagen uit mijn blok, wat me weer een beetje gerust stelde.
Meteen bij de eerste rit, viel me al op, dat ie netter stationair loopt, minder schokkerig accelereert en veel soepeler rijdt, waarmee ik wil zeggen dat ik het idee heb dat de motor beter oppakt en lijkt meer power te hebben.Of dat verbeelding is, weet ik niet, maar dik tevreden ben ik er nu al mee, behalve als het verbruik negatief beinvloed zou worden.
Nu reed ik ooit een tank weg op de 295 kilometer, 44 liters, maar na de vakantie was dat helaas 245 geworden, geen idee waarom.Ik heb vanmiddag getankt en na een week met nieuwe pluggen, was de tank met 41 liter weer vol, na 255 kilometer.In theorie zou dat dus op dezelfde 44 liter 276 kilometer betekenen.Dat is dus weer iets gunstiger dan voorheen, maar ik had gehoopt, over de 300 te komen, met deze nieuwe set.
Enfin, ik zal bij <a href=" www.spritmonitor.de/en/detail/401306.html " target="_blank">mijn verbruikspagina (die van die tekentjes onder mijn signature) de gegevens eens invullen en weer bijwerken, splitsen en op de site plakken.
Komt van de week wel, ben nog effe druk met de sleuteldag, de 13de november.
Wordt dus vervolgd, maar overwegend positief, ben ik toch al wel.Mochten er mensen zijn, die na het lezen van deze woorden ook hiermee aan de gang willen, nieuwe bougies, dan wil ik er met alle plezier weer een nieuwe groupbuy voor op zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat is je streefverbruik, gemeten in liter/100 km ? <16 liter oid ? Kunnen we makkelijker zien of het lukt, aangezien het verbruik op de verbruikspagina ook in liter/100km aangegeven wordt. Op zich zou er nog wel wat ruimte in moeten zitten, ik zit onder de 12. Maar wel met een sedan (lichter), handbak (zuiniger), relatief wat langere ritten (80% of meer 25km per enkele reis) en een ouwemannen rijstijl (wellicht veroorzaakt dat het grootste verschil ).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was een type, moet natuurlijk 12000 zijn, ik heb het aangepast.henk 940LPT schreef : Als je de vorige bougies 12 kilometer gebruikt hebt
Tsja, waar ik heen wil, ik denk in de richting van 1 liter op de 8 km, lijkt me wel aardig?Ik rijd 19 kiloemter enkele reis naar mijn werk en dan nog effe naar het postkantoor, de bouwmarkt, boodschappen etc, dus ook veel korte stukjes.Mijn rijstijl is niet echt veranderd en als hij een beetje op temperatuur is, wil ik best even doortrappen.
- John Haazen
- Junior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alsjeblieft ga je mengsel meten met een wideband sensor, flashlube gaat je daarbij niet helpen. Hoe kom je daar eigenlijk bij? Het één heeft n.l. niets met het andere te maken, (arm mengsel en flashlube gaan gebruiken).Pangaea schreef : In ieder geval heb ik me voorgenomen, om andere bougie in combinatie met een Flashlube installatie te monteren. Dit laatste omdat ik denk dat bij sterke acceleratie en het goed inkomen van mijn turbo de acceleratie een beetje hapert door een te arm mengsel. En daar houden kleppen niet van, dus smeren die handel.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Wel heb ik sinds afgelopen zomer een andere 945 die als ik naar de rekeningen kijk zeer goed onderhouden is. Met de APK MOESTEN er echter wel voor nieuwe rubbers en schokkers onder en achter de remmerij die echt verrot was. Die rekeningen zijn dus niet de maatstaf voor goed onderhoud of omgekeerd. Wel kan ik je melden dat ie erg zuinig loopt in mijn beleving. Laatste rit naar Frankrijk 1 op 8.4 op LPG. Rit naar Brussel de week er voor met veel file 1 op 8. Rond om de kerk en naar mijn werk met langzaam rijden in file etc. makkie van 1 op 7 tot 1 op 7.5.
Dus het kan wel. En ik ben geen super snelle rijder maar ook geen ouwe za....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals je weet test ik een ander merk, en zoals jij ook schrijft de auto trek beter rijd soepeler
Ik vind het echt fijn rijden
Maar helaas verbruik nog niet omlaag
En weet je wat leuk is we rijden samen gelijkwaardige auto,s
Groetjes Peter67
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik rij met de goedkope van 6,50 euro
als je meer wil lezen zoek dan op gasbougie gemonteerd en je zal lezen dat veel overeen komt.
ik heb geen aandelen bij de firma
groetjes Peter67
- V700 register
- Nieuw lid
-