taxatie-indicatie volvo 740 anno nu
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2010 22:11 #1290889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
Bedankt voor de indicaties! Opzich is 3k niet veel te weinig in mijn ogen, maar heel makkelijk zal ik er ook geen vervanger voor vinden mocht hij onherstelbaar beschadigd raken... Ach ik blijf er gewoon goed voor zorgen en de drempel mocht er iets gebeuren is acceptabel. Over 3 jaar maar eens kijken of hij opnieuw gespoten kan worden vóór de taxatie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-10-2010 08:14 #1290924
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Vervanger wordt lastig inderdaad
Maar het red je wagen wel bij naar verhouding eenvoudig op te lossen schades. Zelfs de 340 heb ik voor dat bedrag niet vervangen, niet te vinden in dez euitvoering. (over Het Witte Wief maar niet te spreken, zoveel '1e op kenteken' wagens zijn er niet
)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2010 08:10 #1291045
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic taxatie
Voor de verzekering maakt het op zich niet zoveel uit.
Immers je betaald zelf de premie.
3000 Euro red je met elke auto wel, voor 1000 Euro iets verzekeren gewoon minder aantrekkelijk.
Taxatie heeft daarom vaak weinig te maken met de marktwaarde voor zo'n auto.
Een hele nette Volvo 740 koop je al voor rond de 1000 Euro.
De vraag naar zulke vierkante bakken zal voorlopig niet gaan stijgen, het zijn in het gebruik niet de goedkoopste.
Een belastingvrije maakt het wat leuker, vooral met meer reis km en als je hem langer in je bezit wil houden.
3000+ wordt er vaak voor gevraagd, sommige staan dan echter al een jaar te koop.
Met de mijne heb ik tot nu toe geluk gehad, het is niet de mooiste en er zal binnenkort wel onderhoud aan komen, maar ik bespaar nu zeker 150 Euro per maand.
Even een slordige 1800 Euro per jaar en dat geeft opzich wel een goed gevoel met al die onzinnige belasting die ik moet betalen, heb ik ook eens een mazzeltje.
Voor zulke bedragen kun je natuurlijk wel wat onderhoud er op stuk slaan.
Laatst ook een 240 gekocht met 154.000 aantoonbare km uit zweden. Wat roest en een lekkende automaten keering, maar een hele frisse motor.
Kon bij die man ook nog een 740 kopen voor 1500 Euro. Maar daar was de km stand niet aantoonbaar en de benzine spoot langs de carburateur op.
Maar bedankt, een dag later stond ie echter voor 3000 Euro.
Voor dat soort bedragen gaan de meeste toch wel eens kijken naar een moderne kleine (VW Polo en Co), maar voor mijzelf is die grens nog niet bereikt.
In mijn beleving rijdt een Volvo veel mooier en kan ik alles zelf repareren aan zo'n ding zonder telkens mijn handen open te halen.
De volvo 740 kan zich nog rekenen tot één van de beste wagens op deze planeet, al helemaal in Nederland want daar komt zo'n bak nauwelijks aan zijn grenzen.
Het rijdt heerlijk, heeft nog genoeg veiligheid aan boord en voldoet met LPG ook nog behoorlijk aan de milieunormen.
Hij krijgt straks mijn grote beurt en dan wordt de carosserie niet meer slechter en kan ie er weer 20 jaar tegenaan.
Denk dat ik hem ook zo lang maar even houd.
Veel succes met jullie Volvo's en met wat love and care TLC, kun je zo'n bak rijden totdat je van een arts je rijbewijs moet inleveren.
Immers je betaald zelf de premie.
3000 Euro red je met elke auto wel, voor 1000 Euro iets verzekeren gewoon minder aantrekkelijk.
Taxatie heeft daarom vaak weinig te maken met de marktwaarde voor zo'n auto.
Een hele nette Volvo 740 koop je al voor rond de 1000 Euro.
De vraag naar zulke vierkante bakken zal voorlopig niet gaan stijgen, het zijn in het gebruik niet de goedkoopste.
Een belastingvrije maakt het wat leuker, vooral met meer reis km en als je hem langer in je bezit wil houden.
3000+ wordt er vaak voor gevraagd, sommige staan dan echter al een jaar te koop.
Met de mijne heb ik tot nu toe geluk gehad, het is niet de mooiste en er zal binnenkort wel onderhoud aan komen, maar ik bespaar nu zeker 150 Euro per maand.
Even een slordige 1800 Euro per jaar en dat geeft opzich wel een goed gevoel met al die onzinnige belasting die ik moet betalen, heb ik ook eens een mazzeltje.
Voor zulke bedragen kun je natuurlijk wel wat onderhoud er op stuk slaan.
Laatst ook een 240 gekocht met 154.000 aantoonbare km uit zweden. Wat roest en een lekkende automaten keering, maar een hele frisse motor.
Kon bij die man ook nog een 740 kopen voor 1500 Euro. Maar daar was de km stand niet aantoonbaar en de benzine spoot langs de carburateur op.
Maar bedankt, een dag later stond ie echter voor 3000 Euro.
Voor dat soort bedragen gaan de meeste toch wel eens kijken naar een moderne kleine (VW Polo en Co), maar voor mijzelf is die grens nog niet bereikt.
In mijn beleving rijdt een Volvo veel mooier en kan ik alles zelf repareren aan zo'n ding zonder telkens mijn handen open te halen.
De volvo 740 kan zich nog rekenen tot één van de beste wagens op deze planeet, al helemaal in Nederland want daar komt zo'n bak nauwelijks aan zijn grenzen.
Het rijdt heerlijk, heeft nog genoeg veiligheid aan boord en voldoet met LPG ook nog behoorlijk aan de milieunormen.
Hij krijgt straks mijn grote beurt en dan wordt de carosserie niet meer slechter en kan ie er weer 20 jaar tegenaan.
Denk dat ik hem ook zo lang maar even houd.
Veel succes met jullie Volvo's en met wat love and care TLC, kun je zo'n bak rijden totdat je van een arts je rijbewijs moet inleveren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2010 09:59 #1291048
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan zeker voor weinig
Ik heb mijn 86'er Baksteen Estate ook voor weinig gekocht. In CH. Ik ga écht geen 5 of 7k voor een belastingvrij wordende auto dokken als ik zie dat ze in de halve EU voor 70% minder te koop staan. Even goed zoeken dus, een beetje tijd investeren en de gok durven te nemen. Zo had ik voor minder dan 2k mijn CH import 745 voor de deur op NL kenteken staan. En voor dat geld was ie nog op de vrachtwagen naar NL gekomen ook.Fred 740 schreef : Kan dus wel eens gebeuren , veel auto kopen voor weinig Euro's
Ook wel eens een 740 Estate gekocht voor 150 en gewoon door de APK heen gekomen zonder er iets aan te moeten doen en er zelfs nog een paar jaar meegereden zonder problemen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 20:41 #1293259
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760
Ook ik had mijn dieseltje voor niet al teveel geld in handen, maar ben nu inmiddels toch al een behoorlijk pak geld verder en dan heb ik alleen gereden tijdens 'm ophalen. Heeft ook te maken voor de APK en met je eigen eisen natuurlijk en die liggen/zijn bij mij vele malen hoger.
Simpel voorbeeldje, ik had de verlichting rondom makkelijk kunnen repareren etc. voor de APK, maar aangezien deze auto niet voor de handel is komt er gewoon rondom nieuw op. Gooit je zomaar 500 euro achteruit. Wat interieurdelen zet je ook zomaar een vierhonderd of meer terug. En dan hebben we het over de rest allemaal nog niet gehad. Nogmaals dat maakt verder ook niets uit omdat ik deze auto niet wil verschijten aan / voor de handel, maar dadelijk heerlijk voor de grotere afstanden ga gebruiken en mijn 854 van bijna 19 jaar voor de kortere stukken hier in de buurt.
Net zoals een hoop andere forummers laat ik de 760 dadelijk, als hij klaar is, taxeren en dit is alleen bedoeld voor het geval dat je onverhoopts schade rijd. Nu beur je de oudijzerprijs van 500 en dat was het dan. Dit heb ik ook zo gedaan met de 854 en bevalt echt prima.
Simpel voorbeeldje, ik had de verlichting rondom makkelijk kunnen repareren etc. voor de APK, maar aangezien deze auto niet voor de handel is komt er gewoon rondom nieuw op. Gooit je zomaar 500 euro achteruit. Wat interieurdelen zet je ook zomaar een vierhonderd of meer terug. En dan hebben we het over de rest allemaal nog niet gehad. Nogmaals dat maakt verder ook niets uit omdat ik deze auto niet wil verschijten aan / voor de handel, maar dadelijk heerlijk voor de grotere afstanden ga gebruiken en mijn 854 van bijna 19 jaar voor de kortere stukken hier in de buurt.
Net zoals een hoop andere forummers laat ik de 760 dadelijk, als hij klaar is, taxeren en dit is alleen bedoeld voor het geval dat je onverhoopts schade rijd. Nu beur je de oudijzerprijs van 500 en dat was het dan. Dit heb ik ook zo gedaan met de 854 en bevalt echt prima.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 23:35 #1293283
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zweden
Zo had ik de mazzel dat ik mijn bikkelharde, zeer goed onderhouden 740 uit nov 1985 voor 1500 in Nederland had,(op de aanhanger) preventief onderhoud etc en ben voor 2000 eurootjes klaar. Zelf halen kan nog goedkoper.
Niet bang zijn voor buitenlandse auto's is mijn advies.
En ja belastingvrij is erg prettig, vooral met LPG.
En onderhoud heb je altijd. OOk met het poolootje van 2000.
Zolang de onderdelen redelijk te verkrijgen zijn zal het allemaal goed te doen zijn om de zweed op de weg te houden.\
Niet bang zijn voor buitenlandse auto's is mijn advies.
En ja belastingvrij is erg prettig, vooral met LPG.
En onderhoud heb je altijd. OOk met het poolootje van 2000.
Zolang de onderdelen redelijk te verkrijgen zijn zal het allemaal goed te doen zijn om de zweed op de weg te houden.\
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2010 17:28 #1294623
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prijs
Dan ben je nog voor erg weinig klaar hoor. Erg knap ! Zoals al gezegd kost de 760 mij beduidend meer, niet dat dat erg is maar er staat dadelijk wel een 'vlamnieuwe' 760 uit 1983 met alles origineel en werkend erop.
Even in me excelsheetje gekeken en de bewuste 760 kost me nu al een dikke 3000 euro, incl aanschaf. Alleen aan onderdelen, etc. want het sleutelwerk doe ik allemaal zelf !
Om aan te geven hoe ik met mijn auto's omga, zal ik ook even de prijs vermelden wat de 850 uit 1992 mij aan onderdelen kost, hier staat de teller momenteel op 8207 euros.
En dan heb ik ook nog een Peugeotje 504 Coupe uit '74 met het bekende V6 Douvrin motortje erin op LPG, in complete nieuwstaat en ach laat maar
Jullie snappen onderhand wel hoe hier met auto's word omgegaan.
Even in me excelsheetje gekeken en de bewuste 760 kost me nu al een dikke 3000 euro, incl aanschaf. Alleen aan onderdelen, etc. want het sleutelwerk doe ik allemaal zelf !
Om aan te geven hoe ik met mijn auto's omga, zal ik ook even de prijs vermelden wat de 850 uit 1992 mij aan onderdelen kost, hier staat de teller momenteel op 8207 euros.
En dan heb ik ook nog een Peugeotje 504 Coupe uit '74 met het bekende V6 Douvrin motortje erin op LPG, in complete nieuwstaat en ach laat maar
Moderators: Jerry Stam