taxatie-indicatie volvo 740 anno nu
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn baksteen-sedan is onlangs getaxeerd voor een redelijk bedrag, en ik vraag mij af of dit een beetje overeen komt met andere Volvo's.
In mijn geval is de techniek dik in orde, interieur ziet er zeer goed uit (kleine slijtageplek bestuurdersstoel) en er zit een doffe plek op de motorkap.
De auto is nu verzekerd voor 3k, ik heb hem gekocht voor minder. Ik heb dan ook nieuwe bilsteins gemonteerd en de lak en bumpers veel glimmender/zwarter gekregen dan toen ik hem net had.
Aan de andere kant staan er op marktplaatst steeds meer 85 en 86-ers voor, in mijn ogen, absurde bedragen geadverteerd (5-8000 eur). Het lijkt mij sterk dat er zulke bedrage neergeteld worden voor 740's? (760's in concours-staat of 780's daar gelaten) De taxatie is in mijn ogen ook geen raar bedrag, maar met deze advertenties in het achterhoofd jeukt er toch af en toe wat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een willekeurige en keurige 740 sedan koop je voor 500 euro en dan heb je een prima auto. Gek genoeg is er een hype ontstaan op belastingvrije auto's. Een wederom willekeurige 740 wordt dan voor 3500 euro aangeboden. 3000 meer dan een vergelijkbare maar veel jongere auto.
Indirect betaalt men dus graag zo'n 60 maanden (bij gem. 50 euro) wegenbelasting vooruit exclusief renteverlies.
Combineer dat met het gegeven dat meestal ongedefinieerde import vooraf is gegaan en je 25 jaar oude ellende koopt.
De kans dat de auto nog 5 jaar (winst besparing WB) meegaat, is daardoor beperkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is het bedrag waarop mijn witte 740 GL sedan uit 1988 getaxeerd was circa 3 jaar geleden.
Met behulp van het taxatierapport kreeg ik na een onfortuinlijke eenzijdige aanrijding met de vangrail toch nog 3500 € van de verzekering....
- John Blummel
- Nieuw lid
-
av jb
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt mij sterk dat je voor 500 euro een keurige 740 sedan koopt die technisch goed is en waar niks aan hoeft te gebeuren of je moet genoegen nemen met een hoop versleten onderdelen en daar gewoon mee door willen rijden. Zelf een 740 turbo gekocht bj 1990 in zeer mooie staat maar dan nog 1700 euro moeten investeren om de auto technisch goed te maken.Jee schreef : Dit forum is een prima instrument. Het is een gefilterd systeem waar specifieke liefhebbers van 700 ed zitten. De auto's die onderling worden aangeboden zijn gekoesterd, vertroeteld en geknuffeld. Dan is een prijs van 1000 euro voor een 700 sedan nog steeds een topscore die met pijn en moeite wordt gehaald.
Een willekeurige en keurige 740 sedan koop je voor 500 euro en dan heb je een prima auto. Gek genoeg is er een hype ontstaan op belastingvrije auto's. Een wederom willekeurige 740 wordt dan voor 3500 euro aangeboden. 3000 meer dan een vergelijkbare maar veel jongere auto.
Indirect betaalt men dus graag zo'n 60 maanden (bij gem. 50 euro) wegenbelasting vooruit exclusief renteverlies.
Combineer dat met het gegeven dat meestal ongedefinieerde import vooraf is gegaan en je 25 jaar oude ellende koopt.
De kans dat de auto nog 5 jaar (winst besparing WB) meegaat, is daardoor beperkt.
Gr wim
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook wel eens een 740 Estate gekocht voor 150 en gewoon door de APK heen gekomen zonder er iets aan te moeten doen en er zelfs nog een paar jaar meegereden zonder problemen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En is de kans minder onkosten te moeten maken bij een oudere auto kleiner dan ?wimpi schreef : Lijkt mij sterk dat je voor 500 euro een keurige 740 sedan koopt die technisch goed is en waar niks aan hoeft te gebeuren of je moet genoegen nemen met een hoop versleten onderdelen en daar gewoon mee door willen rijden. Zelf een 740 turbo gekocht bj 1990 in zeer mooie staat maar dan nog 1700 euro moeten investeren om de auto technisch goed te maken.
Daarnaast is er veel en goed onderhouden materiaal voor dat geld te koop. Direct van de vertroetelaar ook hier op het forum.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Overigens is de 340 voor 2.500 getaxeerd op dezelfde dag. Zie de taxatie niet als een waardebepaling kwa verkoopprijs, maar het hoger leggen van de lat voor een financieel total loss van de wagen. De 340 hebben we namelijk daarom getaxeerd. Ik heb 'm liever niet total loss na een aanrijding door iemand die niet oplet vanwege een lage oud ijzer prijs.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)