wegenbelasting omlaag...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2010 22:06 #1289263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles in de benzine
MRB, accijnzen, km-heffing. Alles in de benzine stoppen en geen discussie meer mogelijk. Wie veel rijdt, gebruikt waarschijnlijk veel benzine en dus betaalt die ook veel. En wie een Prius rijdt, of een andere batterij-auto, gaat voortaan netjes en zuinig rijden.
Want als ik ergens een takkehekel aan heb, zijn het Priusrijders met hun getrut of juist racen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2010 22:31 #1289271 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Werkeloosheid
Hallo Volvisti
Ja, gelijk doen.  Alles in de brandstofprijs.  Volgens de krant van vandaag liggen er 641 tankstations binnen 20 km van de grens.  Die gaan dan allemaal dicht.  641 x ??? mensen de WW in.  Minimaal, want met een extra verschil van 35 cent per liter loont het zich ook, om verder te rijden.
groetjes
Mathy    (die tanken in Nederland nu al probeert te mijden als de pest en daar best goed in is)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 07:53 #1289288 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kluis
Dat word dus de brandstoftank in de kluis doen. Kranten staan vol van brandstof diefstalen en direct wegrijden na het tanken bij de pomp. Ze moeten het net zo doen als hier in Duitsland

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 09:05 #1289291 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic als in Duitsland
"Ze" moeten het net zo doen als......
Henk, wie zijn "ze" dan, en hoe doen ze "het" dan in Duitsland???

av jb

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 11:01 #1289300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op zich
Het is hierboven al gezegd: Mensen die veel rijden betalen meer als de mrb omlaag gaat en de accijnzen omhoog. En ook de bestuurders van de "PC Hooft" tractoren gaan meer lappen met die zuipende bakken. Op zich best redelijk. Enigste argument waarom kmheffing toch nodig zou zijn is dat je met accijnzen niet kunt beprijzen naar tijd en plaats (km in de spits is duurder dan een km op het platteland rond middernacht). Op zich lijkt het me niet zo erg dat dat niet gestuurd kan worden. Scheelt ook de "investering" in km heffing apparatuur en nog een flinke jaarlijkse kostenpost voor de afhandeling.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-10-2010 11:23 #1289306 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic In het westen is KM beprijzing de enige oplossing.
Nu blijft het een puinhoop.
Gemiste kans om km beprijzing niet in te voeren. Zeker voor eigenaren van meerdere wagens.
Net als de gemiste kans om de hypotheekrente aftrek te hervormen. 
Het land wordt er verre van beter op. En de hervorming komt toch. De vraag is niet of het komt maar wanneer. Dus dit kabinet zorgt voor onzekerheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 12:55 #1289312 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 op...
Bij een volgende auto gaan mensen mogelijk toch meer letten op welk verbruik die heeft. Lijkt me een positieve bijkomstigheid (zei hij met 1 op 7,5). En een file kost ook brandstof.
Ik ben wel heel benieuwd wat er met LPG gaat gebeuren. Stijgt vast mee, maar hopelijk procentueel en niet absoluut. Naar ik begreep belast LPG het milieu minder. Hoewel de komende regering me niet heel groen overkomt, hoop ik toch dat er rekening gehouden wordt met 'ons'.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 13:08 #1289316 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic doorgang?
Gaat het nu wel of niet door, of blijft het ook deze keer bij plannenmakerij?

av jb

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 13:10 #1289317 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic km
Hoe dan ook mogen van mij het gebruik meer belast worden dan bezit. Kan ik eindelijk es een leuke 240 kletterdiesel(en meer)  voor de deur zetten zonder dat ik er op leegloop! En dat restwaardes van relatief slurpende auto's zakken is soms mooi meegenomen :)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 14:50 #1289329 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Blauw
Hallo Henk

henk 940LPT schreef : En ook de bestuurders van de "PC Hooft" tractoren gaan meer lappen met die zuipende bakken. Op zich best redelijk.

a) die rijden bijna allemaal op LPGb) die betalen meer per jaar aan wegenbelasting dan menigeen betaald voor de aanschaf van een nieuw eco-autootje.  Dat helemaal geen wegenbelasting betaald.  Wat dan weer gecompenseerd wordt door de rest voor de kosten op te laten draaien.
groetjes
Mathy    (die geen interesse heeft in de "PC Hooft" maar wel in de daar rijdende tractoren)

Moderators: Jerry Stam