vriesplug
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met lage toeren varen geeft geen enkel probleem, maar zodra ik gas geef en langere tijd op meer vermogen vaar, vliegt een van de vriespluggen eraf. heeft iemand hier een verklaring voor? ik heb verschillende opties al gehoord, zoals de thermostaat klep die niet open gaat, of uitlaat dicht maar dit heb ik al nageken en is niet het geval. Wie kan mij hiermee verder helpen?? alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een vriesplug is een beveiliging tegen het bevriezen van het koelwater in je motorblok. Mocht dit bevriezen dan "knallen" eerst je vriespluggen er uit en kan het bevroren water daar "uitstulpen" i.p.v dat je blok uit elkaar knalt want dat is niet fijn. Zijn een soort grote "doppen" die in de zijkant van je onderblok zitten. Weet niet hoeveel onze Volvo's er hebben.@ hr. Kooistra: tik er eens een nieuwe vriesplug in, misschien is van de oude de passing niet meer afdoende en knelt ie niet genoeg meer.Mr.Mukkes schreef :
uhhh... ik ben dus ook niet technisch maarrre wat is een "vriesplug"Kooistra schreef : ik zelf ben nogal ontechnisch als het over moters gaat.
- André Struis
- Nieuw lid
-

Kop natrekken, bij geen resultaat, vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
koppakking eruit, heb ik zelf ook al aan gedacht, maar kan het ook een ander probleem zijn??

- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes met de motor, het gaat wel lukken.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alvast bedankt voor alle reacties,
groeten, Elle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zie af en toe leden op de vingers worden getikt als ze per ongeluk de rubriekkeuze fout aangeven of een vraagstellen over hun 240. Maar hebben we het nu serieus over een motor van een boot van een van een toevallige passant ?

- V700 register
- Nieuw lid
-
de compressie is zo slecht, (versleten zuigerveren, klepgeleiders e.d.) dat er in het blok een flinke overdruk onstaat waardoor de vriesdoppen er worden uitgedrukt. Mischien dat het schoonmaken van de carterontluchting even soelaas kan bieden.
In het algemen draaien scheepsmotoren (vooral bij pleziervaart) zo weinig en te kort, dat ze maar een korte effectieve lensduur hebben...
Auto's maken meer draaiuren achtereen en motoren slijten daardoor minderen gelijkmatiger
Peter, Lobbes