Iritante luchtstroming bij voeten bestuurder

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2010 00:43 #1283698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roostertje midden!
Bij mij zit er een soort klepje midden in onder in de stuurkolom. Daar kan je gewoon bij als je in de auto achter het stuur zit. Die kan je open of dicht draaien met een soort wieltje links aan dat klepje vast. Dat wieltje heeft een licht getande rand (zodat je grip hebt met je vingers) Hij staat bij mij altijd open, maar hij kan natuurlijk ook dicht. Zeker als je met blote voeten rijdt (jeps, dat doet ondergetekende in de zomer) dan vind ik het persoonlijk wel prettig.
Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-08-2010 01:02 #1283699 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Rechts
Hallo Volvisti,
Vanuit het midden [inderdaad met dat wieltje] komt geen lucht.Die heb ik stevig dicht gedraait.
De lucht komt ook bij mijn voeten niet van Links [daar zit inderdaad een klepje herrinner ik me nu]De lucht komt echt van Rechts, daar waar het kachelkraantje zit, uit die richting komt de lucht.
Bij mijn Sedans heb ik hier nooooit last van gehad, en met beide Estates wel weer.
Groeten,Gerben

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2010 10:06 #1283713 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic ventilatiegaten
Gerben, het is al weer even geleden maar als ik me goed herinner is er links een ventilatiegat ( waar bij mijn 745 altijd water doorheen kwam dus uiteindelijk gewoon dichtgekit) als die het niet is kan het ook een kabeldoorvoer zijn (rubber tule) die eruit is geplopt. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2010 10:16 #1283715 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECC
Geen airco he ? Anders kon het een vacuumklep zijn die open blijft staan omdat de slang eraf is. Die opening zit namelijk rechts van de voeten van de bestuurder. Of misschien is het kabeltje van de klep af geschoten ? Klep en opening zijn wel te zien als je de schopplaat eraf haalt denk ik. Bij mij in ieder geval wel. Of voel even met de ventilator aan of het kiezen van andere uitstroming ook gevolgen heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2010 10:27 #1283717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Testje?

gerryberrie schreef : Al een behoorlijke tijd iriteer ik mij aan de luchtstroming bij de bestuurders voetenruimte.
Ook op vakantie met korte broek en slippers aan achter het stuur stoort deze luchtstroming mij enorm.
De kachelfan aan of uit, of andere standen haalt niks uit.
Waar komt dit vandaan en hoe is dit te dichten?

Pak even twee oude handdoeken, qua formaat groot genoeg om de hele dorpel van de voordeur af te dekken.Leg die handdoek dubbelgevouwen net over het rubber naar buiten toe (uiteraard zodat er zo min mogelijk uit steekt, maar dat ie wel klem zit, tussen het onderste deurrubber en de deur zelf. (Alleen het onderste rubber trouwens en wel tegelijk, bij beide deuren, vandaar twee handdoeken.)
Rij een testrondje en kijk of het weg is.
Twee:Onder je stoel, zitten luchtgaten, uit het chassis.Leg daar even iets overheen, als de eerste optie niets verbeterd of veranderd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2010 10:31 #1283720 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

Baseman schreef : Onder je stoel, zitten luchtgaten, uit het chassis.

Die heb ik nog nooit gezien.... Wel die plastic buizen die lucht naar de voeten van de passagier brengen. Maar geen gaten verder. Moet dat onder de bodembekleding zitten oid ?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-08-2010 10:36 #1283722 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zow
Zow wat een tips!
Dank allen!
Is inderdaad airco loos.
Zal eens checken of er een rubber plug is geplopt en zal Baseman zijn doektest uitvoeren.
Groeten,Gerben

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2010 10:59 #1283724 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic luchtkleppen
Komt uit de oude volvo's. Zijn ze mee gestopt met model 940, gaten zitten nog wel in de carrosserie maar de kleppen zijn vervangen door dummies, grote dichte pluggen hier hangt de isolatie overheen.
In mijn studententijd haalde ik huurauto's terug uit het buitenland. In die tijd mocht je nog planken en op topsnelheid stormde het dan in de auto. In een 242 kon het 's nachts dan verrekte koud zijn, voor degene die de handel niet kon vinden. 
In auto's zonder ecu rechts, zitten ze aan beide kanten. Met ecu alleen links.
In mijn tussenmodel II, 940 carrosserie, heb ik ze weer ingebouwd, links en rechts.
Kijk eens achter het linker schutboard bij de voeten van de bestuurder en kijk wat er in het gat zit.
Eerst even het board onder het stuur eruit en daarna het zij-schutboard.
Twee schroeven in het schutboard en schroef dorpel er even uithalen, dan manouvreer je het plastic eruit, voorzichtig met lipje wat naar boven steekt.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-08-2010 21:47 #1283764 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Opgelost!
Volvisti,
Het is opgelost!
Het bleek dus wel de klep te zijn aan de linkerkant.
Heb ik nooooit bij stilgestaan.
Stom stom stom.
Voorderest ook geen gaten kunnen vinden, alle rubber doppen mooi op hun plaats.Ook geen losse kleppen.
Ff ritje snelweg gemaakt, en wat een verbetering! geen geblaas meer bij de voeten.
Dan vind ik het nog wel vreemd dat de luchstroming toch ECHT van Rechts komt, en niet van links.
Word bij het klepje links soms een vacuum getrokken? waardoor de lucht daarheen word gezogen?
Verder vind ik het ook vreemd dat er bij de bestuurdersvoeten geen warme lucht komt.Die is altijd koud, hoe je de kachel ook instelt.
Zet je hem op de voetenstand, word de passagierskant mooi warm, maar de bestuurderskant blijft koele lucht blazen.
Geen losse kabels voor kleppen ofzo kunnen vinden.
Groeten,Gerben

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2010 10:30 #1283786 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic warme en koude lucht
De koude lucht kan inderdaad rondcirkelen achter het schutboard langs.
Warme lucht voor de voeten links behoort uit een uitstroomopening van de kachelunit te komen, net rechtsboven de plaat onder het stuur. Soms hangt deze plaat voor de uitstroomopening.
Heb je een aparte opening in de plaat onder het stuur voor de bestuurder en is deze afgekoppeld,  dan verlies je warme lucht onder het dashboard.

Moderators: Jerry Stam