240, 740, 940 of niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dag,
Ik rijd een V50 zakelijk en ik vind het te duur. Elke kilometer loopt de euro-tikker. Ik vind een 240, 740 of 940 van rond 1994 op LPG (G3) een goed alternatief. Dat betekent V50 verkopen (niet makkelijk) maar moeilijker is een goede 240/740/940 te vinden. Hoe doe ik dat en wat is een vertrouwd adres? (<a href=" www.volvoopgas.nl/ "> www.volvoopgas.nl www.volvostations.nl/ "> www.volvostations.nl etc.) Wie kan mij tips geven?
Met vriendelijke groet en dank
Daan Nijman
<a href="mailto:info@daannijman.nl">daannijman@hotmail.com
0622669316
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om een goede 740/940 te vinden zijn hier op het forum wat aankooptips neergezet, die vind je <a href="/node/10789" target="_blank">hier </a>. Voor wat betreft aankoop adressen; dat zijn er heel veel. Het is denk ik belangrijk om eerste je budget vast te stellen en dan eens te gaan kijken wat daar binnen valt. Je vind bijvoorbeeld al een leuke 940 met 2.3 liter motor (meest voorkomend) voor €2000,-. Kilometerstanden lopen uiteen van >200.000km (zeldzaam tot ver boven de 500.000km.
Ik zou het volgende lijstje voor jezelf opstellen:
Sedan of estate: sedans zijn wat goedkoper, estates hebben véél ruimte
gas of benzine; de 700/900 serie is niet bijzonder zuinig dus bij veel km's is gas (G3 bij voorkeur) een pré. De auto's zijn zeer geschikt om op gas te rijden dus dat is geen punt
740, 940 of misschien 960/S90/V90; 740 is wat rumoeriger en kaler dan de 940. 960/S90/V90 zijn de luxere modellen met dikke zescilinder maar ook met hogere onderhoudskosten
automaat of handbak; wat je fijn vind, gaan allebei lang mee en zijn prettig in gebruik
verder is het een beetje waar je tegenaan loopt; ik kocht drie jaar terug een 740 op gas uit '90 voor net geen 2000 euro (bij Jan van de Kamp, de man achter volvoopgas.nl). Beste leuke wagen met airco, open dak etc maar ik kwam erachter in de loop van de tijd dat er veel was bezuinigd op onderhoud; dat kostte me dus best geld. Nu is ie goed en heb ik er plezier van. Koop dus liever een auto met bekende onderhoudshistorie.
er was hier op t forum ook een lid die een prachtige complete 740 kocht voor een weggeef prijs, van oude mevrouw, man overleden en auto moest weg...; tsja soms heb je mazzel
succes in ieder geval en vraag gerust!
Alex
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn ervaring:gewoon paticulier gaan shoppen en je bent veel minder kwijt!
Wat je bespaart steek je in achterstallig onderhoud.
Tip: neem iemand mee die verstand van deze auto's heeft.
Groet chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is die uit Utrecht toch?daannijman schreef : (<a href=" www.volvoopgas.nl/ "> www.volvoopgas.nl www.volvostations.nl/ "> www.volvostations.nl etc.)
Ik heb zelf geen persoonlijke ervaringen met deze verkoper, maar laat ik zeggen dat je het beste met iemand kan gaan kijken die ook (of zeker) verstand heeft van onze bakstenen en dat je goed op moet letten.
Er is een aantal forumbezoekers/leden die er een auto vandaan heeft en er gelukkig mee is, maar de meerderheid zou er geen tweede keer meer kopen.
Kijk maar wat je ermee doet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is uiteraard niet zo snel, maar ook erg zuinig rijden en héél relaxt dankzij de laagtoerige 2.4 6cilinder motor.
Ik heb de mijne te koop voor 1200 Euro. Is een beetje werk aan en staat op Belgische papieren, maar met hulp van een handige harry is deze op een sleuteldag voor een minimum aan kosten in orde gezet en van België naar NL importeren kost nu ook geen ledematen...
Bij een benzinewagen waar LPG in zit loop je vroeg of laat sowieso tegen een kostbare koprevisie aan en LPG inbouwen in een wagen waar het nog niet in zit kost ook best wat. Je kunt heel wat kilometers maken met een zuinige diesel eer je de kosten (installatie, inbouw, maar ook extra onderhoud...) van een LPG installatie hebt overschreden.
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/33056
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jazeker dat ben ik (en wie ben jij?). De gele is mijn speeltje. De V50 van mijn partner en die moet eruit.
Heb je nog tips?
Groet
Daan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben Frans en woon in de Wilhelminastraat ( vader van Boudewijn, gaat je een lampje branden? ) Zelf rij ik al jaren Volvo, van 240,245 via Amazone uiteindlijk bij de 740 serie beland en die bevallen me uitstekend. Persoonlijk heb ik ze altijd particulier gekocht en eigenlijk nooit problemen gehad met het vinden van een goede. Het zijn natuurlijk geen nieuwe auto's maar als er een redelijke onderhouds historie bij is dan kom je meestal niet voor verassingen te staan. Voordeel voor ons noorderlingen is dat Volvo sloperij Staal in Zuidhorn alle onderdelen op vooraad heeft. Neem wel rustig je tijd en bekijk zoveel mogelijk auto's die binnen je budget vallen.
Groet, Frans
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Candisa schreef : Bij een benzinewagen waar LPG in zit loop je vroeg of laat sowieso tegen een kostbare koprevisie aan en LPG inbouwen in een wagen waar het nog niet in zit kost ook best wat. Je kunt heel wat kilometers maken met een zuinige diesel eer je de kosten (installatie, inbouw, maar ook extra onderhoud...) van een LPG installatie hebt overschreden.
Ik heb een LPG auto en daar is in de gehele levensduur één maal de kop van gereviseerd, bij de meeste LPG auto's ligt dit punt tussen de twee en drie ton, tenzij de installatie later is ingebouwd. Bij de diesels zijn de koppen rond die KM-stand ook wel toe aan een verversing.
De diesel lopen wel lekker moet ik zeggen, lekker geluidje en bij de Turbo intercoolers een fijne turbofluit