Behoefte aan opbeurende woorden (of daden)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 00:14 #1081532 door V700 register
Behoefte aan opbeurende woorden (of daden) is gemaakt door V700 register
Even – voor de derde keer in een halfjaar – heen en weer naar Stockholm met een omweggetje: 3300 km in vier dagen. De balans:
  • Kapotte voorruit (scheur) door een stuiterende steen,
  • iets kapot in de pijp waardoor een diepe donkere brom,
  • lekkend koelvloeistof (buitenom, niet in het blok).
  • En dan was er al de kapotte ventilator,
  • airco kapot (was al bij aanschaf)
  • en opnieuw een dode toeter.
  • En dan moeten ook nog de v-snaren
  • en distributieriem vervangen worden.
En ik heb er in 7 maanden tijd pas 30.000 km mee gereden. Zucht. Kan net zo goed een andere 945 kopen. Ben ik nog goedkoper uit waarschijnlijk. Maar dat het een 945 aut. blijft of wordt, dat staat wel vast. Want het is een superfijne reiswagen. Maar dan LPG misschien, of diesel. In Zweden heb ik overigens wel wat moois zien staan.Prut.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 06:55 #1280127 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Mij lijkt de kans toch groot dat je bij een andere hetzelfde tegenkomt. Ik heb mijn 940 nu 3 jaar en 60dkm en ik heb ook meer moeten (laten) doen dan ik van tevoren ingeschat had. Oa een vastgelopen airco compressor, lekke airco condensor, lekke koppakking, nieuwe banden, nieuwe uitlaat en niet te vergeten het LPi gedoe (achteraf het relais en losse zittingen). Ze worden nu gewoon zou oud/hebben zoveel gereden dat groot onderhoud nodig is om het zo te zeggen. Met een klein beurtje en een grote beurt alleen red je het (nu even) niet meer. Vaak hebben vorige eigenaren dit (onbewust, de hele vroege voortekenen niet herkend) uitgesteld en krijg jij het als nieuwe eigenaar voor de kiezen. Als je dat ingehaald hebt, kun je denk ik nog best goed zonder grote storingen rijden. Waarbij je de boel wel in de gaten moet blijven houden en zo nu en dan iets kleins moet oplossen. Bovendien, een aantal dingen die je noemt (vsnaren, driem) kun je zien als normaal onderhoud. Wil je echt wat anders dan moet je volgens mij overstappen naar een ander type/merk. De kans is gewoon heel groot dat je bij een andere 940 binnen 1 of 2 jaar hetzelfde lijstje hebt. Of een nieuwe auto kopen of een hele simpele auto die niet te oud is (de niet te oude worden eigenlijk niet meer simpel gemaakt). Wil je goedkoop dan kun je het beste de basisuitvoering van de Aygo/C1/107 rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 09:11 #1280129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat kan opbeurender...
Komop Henk,
Dat moet opbeurender. Ik wil niet goedkoop, ik wil niets anders, ik wil dat iemand iets opbeurends roept. Toe nou jongens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 09:15 #1280131 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kom langs

jeex schreef : Komop Henk,
Dat moet opbeurender. Ik wil niet goedkoop, ik wil niets anders, ik wil dat iemand iets opbeurends roept. Toe nou jongens.

Ondanks de problemen ben je toch weer thuis gekomen, Victor anders kom es langs bij mij. Je weet waar ik woon. Gaan we ff kijken wat we kunnen doen om hem weer goed te krijgen. Rijd al 30 jaar volvo en ben altijd weer thuis gekomen met de volvo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 09:39 #1280136 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitdaging
Valt toch wel mee? Hij heeft je niet laten staan. Het zijn of dingen die niet met de auto zelf te maken hebben (of was die steen op zoek naar een 940?), of die inderdaad gewoon bij het 'normale' onderhoud horen van een (goede) auto van 15 jaar oud en <hoeveel?> kilometer op de klok. Per stuk niet echt spectaculair, gewoon één voor één aan (laten) pakken.
Bekijk het zo: Jij bent degene die dit allemaal op gaat lossen, en dan heb je een hele goeie auto! Om maar te zwijgen van de voldoening iedere keer dat hij weer een stukje beter wordt en je de wagen weer ietsje beter kent. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 11:49 #1280156 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar wat kost dit nou helemaal..
Dit is toch peanuts?
Alles is te maken en dit is dan ook nog relatief eenvoudig (behalve de ruit)
Ik zou zeggen: Volg Henk
  • iets kapot in de pijp waardoor een diepe donkere brom,
  • lekkend koelvloeistof (buitenom, niet in het blok).
  • En dan was er al de kapotte ventilator,
  • airco kapot (was al bij aanschaf)
  • en opnieuw een dode toeter.
  • En dan moeten ook nog de v-snaren
  • en distributieriem vervangen worden.
  1. Pijpprobleem uitzoeken en dan of nieuwe of lassen.                  Kosten 50-75 euro
  2. Koelvloeistof: slangklemmen vastdraaien? of nieuwe slangen                1-50
  3. Ventilator:van de sloop (Henk?)                                                         25 ?
  4. Airco : ramen open                                                                            0
  5. Toeter ; Toeter van 850/V70I op zetten is wel waterbestendig                15?
  6. Vsnaren en Distributiriem: samen met Henk?                                      100
Dat moet toch ter doen zijn of niet?
Nou dan zal het 100 euro meer zijn. wat dan nog?

jij weer blijer met jouw auto. en iedereen gelukkig

Het enige: is de ruit verzekerd en of APK afkeur? 
dan kan het evt wachten.
Kom op je kunt het! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 12:57 #1280163 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opbeuren of op je voeten zetten??
Kom, kom Victor, je bent altijd zo positief! Er is toch niets aan de hand, als je de auto gebruikt, gaat er ook wel eens wat stuk!
Mijn 940 was pas na dik euro 5000 reparaties en vervangingen een beetje goed en betrouwbaar! En kijk mijn humeur nou eens!! Stralend!!
Weet je wat er aan moderne auto's allemaal kapot gaat na 30.000 kilometer?
Importeer je zonnige hollandse humeur maar naar Zweden , die kunnen dat best gebruiken!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 13:10 #1280165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt toch mee?
Dat valt toch allemaal best mee?
Die kapotte onderdelen vind je vast wel op de sloop voor weinig, en een distributieriem, v-snaren en af en toe een verduurd waterleidinkje dat moet vervangen worden, dat is nu eenmaal onderhoud, heb je bij iedere wagen.
De onderdelen die door ouderdom of slijtage stuk zijn gegaan, zijn vermoedelijk nog onderdelen die er in de fabriek zijn in gezet. Als je deze vervangt door sloop-exemplaren kun je er vast nog een tijd tegenaan en als je kiest voor nieuw heb je er nooit last meer van!
Sommigen denken hier over hun auto's over een brok kapitaal in goederenvorm en kiezen voor slopen als het niet opbrengt, maar een leuke baksteen met turbo-benzinemotor die nog niet verprutst is met een LPG installatie ga je toch niet slopen omdat er een paar onderdeeltjes na 15+ jaar kapot gaan?
groetjes,Isabelle 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 13:26 #1280168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oudere wagen = kosten maken...
Lijkt me ook allemaal goed meevallen!
Je ze zult ALTIJD kosten hebben aan een oudere wagen!
- Distributie en dergelijke zijn kosten die je aan elke wagen hebt om de zoveel tijd
- Uitlaat is ouderdom
- ster / barst in de ruit kan altijd wel gebeuren en heeft nix met de wagen zelf te maken
- De airco wist je van tevoren...

Ik wist dat ik van de mijne ook remmen moest vervangen toen ik haar kocht en dat was volgens de verkoper het enige...
Distributie en overig onderhod heb ik ook moeten laten doen, das gewoon een must...
Achteraf bleek er ook wat mis met de stuurinrichting en nu moeten de remschijven ook nog worden vervangen...
En dan waarschijnlijk nog servo-pomp en/of stuurhuis.... En ik heb ook een ster in de voorruit

Allemaal dingen die je vroeg of laat kan verwachten bij een oudere wagen... Dat is toch nog geen reden om hem weg te doen?

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 18:50 #1280177 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Groot onderhoud.
Doe wat ik 4,5 jaar geleden ook gedaan heb met mijn s90: alles op zijn kop. Nieuwe schokdempers, nieuwe radiateur, waterpomp, dynamo, alle V-snaren/multi-riemen, rubbers van het onderstel, vacuümslangen, deurpanelen, etc. etc.
Kost weliswaar wat maar afschrijving hebben we eigenlijk niet meer. Dan heb je een auto waarmee je op elk moment bij wijze van spreken betrouwbaar naar de Noordkaap en weer terug kunt rijden. Dan gewoon goed en nauwkeurig onderhoud en dan kost het allemaal de wereld niet meer. Veel bakstenen die je voor weinig op MP aantreft, zijn auto's die veel achterstallig onderhoud hebben. Ze zijn goedkoop in aanschaf maar niet in gebruik. Nu weet je wat je hebt en als je verder tevreden met je auto bent: gewoon opknappen, ook preventief.
En een voorruit: ik heb weleens in 6 weken mijn derde voorrruit kapot gehad. Was in mijn 240 in de jaren 80. Dat soort dingen kun je sowieso niet voorkomen, dat is gewoon domme pech.
Natuurlijk blijven er altijd wat dingen slijten. Bij mij zit de originele uitlaat eraan te komen. Nog niet lek maar wel dun. Ach, na 12,5 jaar geen verrassing. En een deurrubber wat doorgesleten is na vele keren in- en uitstappen. Voor de rest zou ik het op dit moment niet weten. De s90 heeft mij gisteren weer voorbeeldig en zeer comfortabel naar Duitsland heen en weer gebracht. Genoten van elke kilometer.
Dusss, even door de zure appel heen en daarna weer jarenlang genieten.

Succes, Jan.

Moderators: Jerry Stam