V-snaar gemonteerd. Trilt deze nu te hard? (met foto's&filmpje)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 00:24 #1279120 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet helemaal
Hallo Niels
Ik vind de styling van deze auto niet echt je van het, maar dat kan ook aan de kwaliteit van het filmpje cq de opname liggen.  Maar zelf ben ik eerder voor een 3,5 liter 16 cilinder, dan een 13,5 liter 16 cilinder.  Met een modern motormanagement en directe injectie, eventueel aangevuld met plasmaontsteking, elektrische klepbediening (dus geen nokkenas meer) en variabele compressie kom je ook een heel eind. Qua vermogen, koppel, milieu en verbruik.
groetjes
Mathy
PS als je er dan ook nog per bank een turbootje op schroeft...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 08:26 #1279130 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic bout moet 2 cm uitsteken

Niels 944 16V schreef : van hem begrepen (maar waarschijnlijk dus niet goed als ik je verhaal lees) dat de bout er een centimeter of 2 uit moest steken aan de bovenzijde, vandaar mijn opmerking en ook de beslissing om een nieuwe langere bout aan te schaffen.

Dat zie je wel eens als er een te lange bout in zit. Bijvoorbeeld bij montage van dynamo op een subframe in een diesel.
De bout zet zich dan af tegen het subframe waardoor je niet een trek- maar drukwerking hebt voor de afstelling.
Zet je er dan een kortere bout in dan heb je weer een trek systeem.
Zo ontworpen of niet, je kunt er alle kanten mee op.
Wissel je van trek naar duw of andersom dan kun je er misschien nog wat mee bereiken qua uitlijning van de dynamo om de snaar recht te krijgen. 
Bij het ene systeem zou de dynamo iets naar links en bij de andere iets naar rechts kunnen gaan.
Dat blijft proefondervindend sleutelen.
Andere truuk geleerd van de meester: dynamo eerst vastzetten en daarna met de stelbout nog wat richten.
Dat lukt niet meer bij latere 940ers waar de stelbout niet lateraal maar centraal onder de dynamo gemonteerd zit.
Niet iedereen zal dit begrijpen, maak je geen zorgen dat komt pas bij wat meer sleutel ervaring. 

Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k ==> 570k
940 96 B230FK AW71L ecc 115k ===> 192k

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam