Advies nodig: Zal ik hem kopen of niet ? een Volvo 940 estate 2.3 turbo met 165Pk uit 1990

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2010 16:19 #1278790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mening aankoop 940 turbo
Hallo Zappa, ik woon in Zweden en heb zelf een 745 turbo met een 940 neus van 1990. Ik heb deze nu 5 jaar, maar ik moet zeggen dat hij mij bevalt geen noemenswaardige problemen behalve de noodzakelijke service en onderhoud. De turbo die erin zit is van het type LTT van Mitsubishi. (lage druk turbo)
Maar ik ga wel binnenkort wat preventief onderhoud doen zoals de koppakking vervangen, nokkenas keerringen en de kleppen reviseren.
Dus mijn mening is niet negatief het is zelfs zo dat dit type motor (B230FT) is uitgevoerd met dezelfde stevige zuigerstangen en lagers die ook in de B23ET zijn gebruikt. Wat weer niet het geval is met de B230FT uit de jaren 1985 - 1989.
 Succes met je aankoop!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2010 22:48 #1278809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jereoen, hier ben ik
Jereoen, hier ben ik vanmiddag geweest.
hij heeft geen APK, er moet een nieuwe uitlaat onder.
Er lag nogal een grote plas olie onder de motor en hij was helemaal nat van onder.
verder was het interieur niet wat  ik verwachte.
de hemel leek wel met een roller zwarte verf bewerkt.
en een aardige deukje in het linker voorscherm
Nou is het natuurlijke een auto van 20jaar oud en kan je niet alles in super staat verwachten.
maar ik heb toch afgezien van de aankoop.
er  moetst naar mijn mening te veel aan gebeuren om hem weer in redelijke staat te brengen.
Qua prijs kan hij denk ik voor een erg zacht prijsje mee, (ruim onder de 750euro)
Als iemand interesse heeft ik heb een telefoonnummer vande betreffende verkoopster.
en stuur maar een persoonlijk berichtje.
gr. ron 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam