740 B230F probleem, met spoed hulp gevraagd !!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 21:44 #1278267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lees
Lees nu gewoon je foutcodes even uit. T blijft anders maar proberen totdat je toevallig het defecte onderdeel oplost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-05-2010 21:48 #1278269 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic foutje
Henk, dit schreef de topicstarter eerder
"Omdat ik een 88'er heb met lh 2.2 kan ik geen foutcodes uitlezen wat het traceren van het probleem een stuk moeilijker maakt."

Met vriendelijke groet, Ziko

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 22:06 #1278272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MIjn
MIjn oprechte excuses

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-05-2010 22:14 #1278273 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Neu

jaspervanweerd schreef :  Echter ik denk dat de ECU ook kuren vertoond, aangezien de brandstof pomp relais niet wordt aangestuurd. Of heeft de LMM hier indirect ook invloed op?

<div class="content">Geen kuren, mijn 89'er doet hetzelfde, pomp gaat pas draaien bij het starten. en niet een paar sec bij het op contact zetten.Relais heb ik ook vervangen, relais klikt pas bij het starten..
Ik heb wel LH2.4
Alleen bij de U9's [of na 1990] gebeurt dat volgens mij, dat de pomp een paar sec gaat draaien bij het starten.Correct me if iam wrong.
Viel mij toen ook op, toen ik de wagen kocht dat de pomp stil bleef bij het op contact zetten.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 22:21 #1278275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pomp aansturing

gerryberrie schreef :

jaspervanweerd schreef :  Echter ik denk dat de ECU ook kuren vertoond, aangezien de brandstof pomp relais niet wordt aangestuurd. Of heeft de LMM hier indirect ook invloed op?

<div class="content">Geen kuren, mijn 89'er doet hetzelfde, pomp gaat pas draaien bij het starten. en niet een paar sec bij het op contact zetten.Relais heb ik ook vervangen, relais klikt pas bij het starten..
Ik heb wel LH2.4
Alleen bij de U9's [of na 1990] gebeurt dat volgens mij, dat de pomp een paar sec gaat draaien bij het starten.Correct me if iam wrong.
Viel mij toen ook op, toen ik de wagen kocht dat de pomp stil bleef bij het op contact zetten.
Groeten,Gerben</div>

Of er verschil is met de LH2.2 of 2.4 weet ik zo niet maar in het verleden deed die aansturing bij mij het wel. Todat de auto zich begon te gedragen is het mij opgevallen dat deze functie niet meer werkt. Het relais heb ik vervangen met één 2e hands van Elferink, maar dat mocht niet baten. Wat ik op brickboard heb gelezen schijnt deze aansturing wel vaker uit te vallen.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-05-2010 22:27 #1278277 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Leren

jaspervanweerd schreef : Of er verschil is met de LH2.2 of 2.4 weet ik zo niet maar in het verleden deed die aansturing bij mij het wel. Todat de auto zich begon te gedragen is het mij opgevallen dat deze functie niet meer werkt. Het relais heb ik vervangen met één 2e hands van Elferink, maar dat mocht niet baten. Wat ik op brickboard heb gelezen schijnt deze aansturing wel vaker uit te vallen.

<div class="content">Zal wel wat verschil in zitten, zowiezo natuurlijk de foutcodes uitlees functie.Voorderest zou ik het ook niet weten.
Het zijn infeite hartstikke simpele relaitjes, er zitten 2 spoelen en een diode in. meer niet.
Oke, weet ik dat ook weer. ik heb namelijk ook 740's gehad van na 1990 met U9 op kenteken, en die deden dat allemaal wel, een paar sec pomp draaien.Toen ik deze kocht, was dat niet zo.Maar voorderest doet mijn wagen het in principe gewoon goed.
Ik zou inderdaad gewoon even de LMM vervangen, of even eentje uit proberen bij/met iemand.
En anders inderdaad even langs Jan-Geert gaan [die hierboven zich ook al gemeld had]Woon niet ver van hem vandaan, en haal altijd mijn onderdeeltjes daarvandaan.
Die kan je vast wel helpen.
Groeten,Gerben
</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 22:37 #1278278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aansturing relais
Bij  mijn B200e wordt de brandstofpomp relais aangestuurd door signaal van de bobine vanaf punt 1., signaal was daar onderbroken gewesst door een slecht werkende startonderbreker/alarm, die ik er nu geheel tussen uit gerknipt heb en de brandstofpomp en relais en weer gewoon doen.
zie ook dit verhaal , wel lang en veel draadjes maar alles werkt weer.
<a href="/node/31527"> www.volvo700vereniging.nl/node/31527
Weet dus niet of dit bij de B230f ook gebeurt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2010 21:36 #1278462 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukkig !!!
Eindelijk euvel gevonden,
LMM gewisseld met één van Timen en de 'baksteen' starte direct. Stat. toerental lag erg hoog rond de 1500 toeren. Toen het blok op temp. was direct het toerental afgesteld op een nette 750 toeren. Een rit gemaakt van een half uurtje waarbij alle rijstijlen aan bod zijn gekomen.
En....geen enkele hapering..wat me wel is opgevallen is dat bij het intrappen van de koppeling het toerental netjee daalt tot aan de 1000 toeren waarop deze netjes wordt afgesteld naar 750. Ditgene deed de volvo ook niet meer..
Voorlopige conclusie toch de LMM !!!
Timen bedankt !!! en de reacties van de andere waren tevens zeer welkom !!!
Om in jeugdige termen mij uit te drukken, v700 vereniging rulez!!:P
Jasper

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2010 16:50 #1278547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lid

jaspervanweerd schreef : .......
Om in jeugdige termen mij uit te drukken, v700 vereniging rulez!!:P
Jasper

&#160;
Nu nog lid worden .....

Moderators: Jerry Stam