740 B230F probleem, met spoed hulp gevraagd !!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
betreft de auto uit "vruchten van mijn werk"
Ik heb een behoorlijk probleem met mijn 740 '88. Een week geleden begon het met af en toe (zonder enig patroon) vermogen te verliezen, gerommel en gepruttel in de uitlaat, stat. rond <500 toeren (net niet afslaan) en erg onregelmatig lopen. Vaak loste dit zich na enige tijd weer op (tijdens de rit of nadat het blok opnieuw gestart is). Daarnaast ontdekte ik dat bij contact 2 geen Bpomp meer te horen was terwijl bij directe 12v ze beiden werken (brandstof druk regelaar was/is in orde, geen valse lucht, gasklep schoon)
Relais vervangen en dit bleek tevens het probleem niet op te lossen. Ik had sterke vermoedens naar een defecte ECU LH2.2 (eindtrap oid). Om dit probleem te omzeilen heb ik het relais een geschakelde massa gegeven waardoor de pompen bij contact 2 continu lopen. Hiermee hopend het euvel te hebben getraceerd.
Echter de problemen waren niet verdwenen. soms moeilijk starten, erg onregelmatig lopen (lijkt op hol geslagen ontsteking, hevig schudend blok), laag in de toeren stationair draaien.
Het probleem bleek vooral op te treden al je een keer stevig doortrok voorbij de 3000 toeren, net alsof er iets 'van slag raakte'.
Als het probleem zich voordeed bleek ,wanneer ik de LMM loskoppelde, het blok beter te lopen. Dus LMM wellicht ook defect. Aangezien ik een tijdje terug een KN filter heb gemonteerd dacht ik dat er rommel(olie) op de platina draden terecht is gekomen en de werking belemmerde. Vervolgens gepoogd de draden te reiningen (pen brander, ja het is een wat hevige aanpak). Stationaire loop een stuk beter en geen verschil merkbaar met gekoppelde of ontkoppelde LMM. Echter bij gasgeven met de LMM gekoppeld slaat het blok af. De LMM ontkoppeld geeft mij de mogelijkheid tot ongeveer 3000 toeren gas te geven totdat hij tevens ermee ophoudt, al is dit niet van harte (gepaard met de nodig plofjes in de uitlaat). Denk dat ik de LMM nu deels om het leven heb gebracht.
Verdelerkap, bougiekabels, dist./rotor, klepspelling, injectoren, dynamo zijn allemaal in orde.
Ik heb werkelijk geen idee wat er nu gaande is, nog nooit iets gehad met de auto en binnen een week is deze onbruikbaar geworden. Mijn vermoedens gaan uit naar een defectie ECU / LMM. Ik zou hulp met mijn auto erg waarderen !!!
In de huidige staat gebruik hem niet meer en heb ik het vertrouwen totaal verloren. Zijn er v700 leden die mij verder kunnen helpen en wellicht onderdelen hebben liggen waarmee de boosdoener kan worden achterhaalt (uiteraad tegen vergoeding).
Ben zeer gehecht aan deze wagen en wil hem voor gen goud missen maar ik ben op dit moment behoorlijk 'uitgedreten' en zit de handen in mijn haar!!!
Bijvoorbaat dank !!!
Jasper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je weer zaken gaat posten, wees dan volledig, vermeld alles wat je gedaan/gezien/getest hebt. Anders is het voor ons lastig te volgen en zetten we je misschien op het verkeerde been. Vaak posten mensen niet alles en zijn dan teleurgesteld als suggesties op het forum (gebaseerd op de informatie die ze zelf te beperkt hebben aangegeven) niet verder kunnen helpen. Succes !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het probleem nu is dat ik naar aller waarschijnlijkheid de LMM de das om heb gedaan en een ritje maken lijkt mij niet vertrouwd. Omdat ik een 88'er heb met lh 2.2 kan ik geen foutcodes uitlezen wat het traceren van het probleem een stuk moeilijker maakt.
CIS klep, gasklephuis, vacuumleidingen zijn nog geen maand geleden gereinigd.
Bedankt voor de tip en je reactie !!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb al meermaals gehoord van sneuvelende Volkswagen LMM's dankzij te vettige sportluchtfilters. Ik zou even moeten gaan kijken naar de 740 met B230F van mijn vriendin, maar ik dacht dat daar een luchtmassameter van Bosch op zit en dat dit ook de fabrikant is van VW LMM's.
Ik hoop stiekem dat de LMM niet de oorzaak is van uw problemen, want wij hebben net ook een K&N filter gemonteerd op Xenia's B230F...
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn hier genoeg leden met een berg (reserve)onderdelen. Het is wel handig als men weet waar je woont, wat het nr van je LMM is en de nrs van je computers en je type eindtrap... Misschien krijg je danook wat sneller hulp...

Groeten en succes, Rudiger.. ( die maar een paar losse onderdelen heeft)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik woon in Nijverdal OV, gelegen tussen Zwolle en Almelo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
LMM 0 280 212 007
Vonkversterker 0 227 100 124
V740, LH2.2 1988 b230f
Klopt, ik heb tevens gelezen over gevallen waarbij geoliëde luchtfilters de werking van de LMM hebben beïnvloedt.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
IK ben er van overtuig dat je wanneer je een nieuwe LMM plaatst de problemen verholpen zullen zijn.
GG,
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb meerdere onderdelen gewoon liggen en een sloper staan , dus ik wil er wel met je naar kijken. pm me anders even

gr jg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoop dat het de LMM is. Echter ik denk dat de ECU ook kuren vertoond, aangezien de brandstof pomp relais niet wordt aangestuurd. Of heeft de LMM hier indirect ook invloed op?Miquelangelo1969 schreef : Je kan er donder op zeggen dat het in eerste instantie al je LMM was. Ook het lostrekken met een lopende motor is vragen om problemen.
IK ben er van overtuig dat je wanneer je een nieuwe LMM plaatst de problemen verholpen zullen zijn.

GG,