Sleuteldag Nordicar, de terugblik
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Er is een nieuwe fotogallerij aangemaakt voor de sleuteldag bij Nordicar van afgelopen zaterdag. Foto's kunnen jullie daar in zetten.Mr.Borrie schreef : jammer dat er nog geen fotos te zien zijn dus zal ik de weinige die ik heb gemaakt even delen.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy , de traumahelicopter die je beloofd had heb ik ook niet gezien, dat had wel voor spektakel gezorgd en wat spannende fotos opgeleverd...Mathy schreef : Hallo Volvisti
Er is een nieuwe fotogallerij aangemaakt voor de sleuteldag bij Nordicar van afgelopen zaterdag. Foto's kunnen jullie daar in zetten.groetjes MathyMr.Borrie schreef : jammer dat er nog geen fotos te zien zijn dus zal ik de weinige die ik heb gemaakt even delen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Miquel is de regiocoordinator, dus die had voor de traumahelicopter moeten zorgen. Maar ja, als die "trau-ma" ziet staan, denkt ie misschien aan "schoonmoeder".
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ook foto's gemaakt hoor! Euhm, alleen heb ik met het overzetten op de PC in een vlaag van verstandsverbijstering de complete map van mijn camera gedelete in plaats van gecopy-paste...Gaat weer lekkah!Mr.Borrie schreef : jammer dat er nog geen fotos te zien zijn dus zal ik de weinige die ik heb gemaakt even delen.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
de trauma helicopter stond wel degelijk paraat! Maar daar Rudiger uiteindelijk alleen maar twee gasklepveren hoefde te vervangen achtte ik het niet nodig deze te laten uitrukken. Ook had Nordicar rekening gehouden met de 'sleutel skills' van Rudiger en hem express twee linker gasklepveren gegeven, dit in verband met de vermeende twee linker handen die Rudiger zou hebben.... Het is nog even spannend geweest om te zien of Rudiger niet de achterklep tegen zijn kin zou krijgen maar dat viel gelukkig allemaal mee.
@Peter67, ik wil je nog even corrigeren wat betreft het afgebroken boutje. Dit is één van de vier boutjes waarmee de de remklauw vanaf de fabriek in elkaar wordt gezet. Hiervan is er ééntje afgebroken. Maar aangezien uitboren en nieuw schroefdraad tappen waarschijnlijk lang zou gaan duren en je nog heel wat werk voor de boeg had heb ik je aangeraden dit een andere keer thuis te doen. Dat ik gezegd zou hebben dat het boutje niet belangrijk is moet ik toch even recht zetten. Het boutje zit er niet voor niets. Maar het kon in mijn ogen geen kwaad als je dat op een later tijdstip thuis alsnog zou doen. Maar wél doen dus!
Ook heb ik een nieuw lid mogen verwelkomen, nl. Dhr. Wim Kokkodee, sinds een paar weken de trotse eigenaar van een Volvo 940 estate, die voor het eerst op een sleuteldag kwam om zijn baksteen beter te leren kennen en die nog even zijn stuurbekrachtiging weer lekvrij heeft gemaakt.
Verder heb ik een hele fijne dag gehad en wil ik een ieder bedanken voor het mogelijk maken van een goede, leerzame maar vooral gezellige sleuteldag. Ik heb van de mannen en vrouw van Nordicar mogen vernemen dat wij een 'graag geziene vereniging' zijn. Nou, die kunnen we in onze zak steken! Dus, Simon, Maurits en Merel en die jongen waarvan ik zijn naam altijd vergeet ... en Ingmar uiteraard.... heel hartelijk dank voor een geslaagde sleuteldag!
Oh ja, ik heb nog wel een paar foto's gemaakt, die zal ik binnenkort even uploaden...
GG,
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Hoi Niels,Niels 944 16V schreef : Ik heb ook foto's gemaakt hoor! Euhm, alleen heb ik met het overzetten op de PC in een vlaag van verstandsverbijstering de complete map van mijn camera gedelete in plaats van gecopy-paste...Gaat weer lekkah!
Er bestaan ook tooltjes om verwijderde foto's van geheugenkaartjes te restoren (even googelen). Heb ik ook een keer nodig gehad .
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Was weer een prima dag bij Nordicar. Weer minder gedaan dan gewenst maar toch weer meer brugtijd verbruikt. Toch maar eens een goede to-do lijst maken, of beter nog, gewoon kijken op het lijstje dat ik op m'n telefoon heb staan
"Even" de distributieriem + overige snaren vervangen duurt toch altijd weer langer dan je denkt. Ik weet nu ook dat de airco-pomp met ongeveer 35 bouten en moeren vastzit die je allemaal moet losdraaien voordat je iets bereikt met de stelmoer. Gelukkig zijn er altijd een paar die je niet ziet en/of waar je bijna niet bijkomt.
Ook nog een irritant piepje weggewerkt: de moer van de beugel waarmee de downpipe aan het blok vastzit, zat los waardoor de boel langs elkaar schraapte.
Links en rechts ook nog wat andere leden lastig gevallen en geholpen, zo kom je de dag wel door.
Eenvoudig klusje was het bijvullen van de airco, dat doet het apparaat namelijk zelf. Goede nieuws: het systeem lekt niet en zit weer netjes vol (950 tegen de 530gram koelmiddel dat er nog inzat na iets van 5 jaar)
Ik vind de sleuteldagen bij Nordicar altijd zeer plezant en heb volgens mij, sinds ik lid ben geworden, nog nooit een sleuteldag bij Nordicar gemist.