nieuwe aanwinst
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2010 12:05 #1278121
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Starten
De choke doet niet zoveel hoor. die trek ik koud een stuk uit om een hoger toerental te hebben als hij eenmaal loopt.
Op lpg start ik hem koud door contact aan te zetten, dan stroomt er een kleine hoeveelheid gas naar het inlaatspruitstuk en dan na 2 seconden starten. Tijdens het starten een beetje gas erop en dan loopt-ie.
Bij -15 moet je juist <u>niet</u> wachten, maar meteen starten en als hij eenmaal draait een beetje gas geven. (Niet wachten met het contact aan omdat anders de boel al bevroren is!)
Bij hete motor (na bijvoorbeeld tanken): starten en zodra hij draait, veel gas geven! Dat geldt voor alle B18 en B20 motoren.
Zorg wél dat de punten goed staan, de condensator goed is en vooral je voorontsteking goed is afgesteld! En verder moeten natuurlijk de kleppen goed staan, voor al het voorgaande zijn de oude Volvo's gevoelig.

Trouwens: is je stuurbekrachtiging hydraulisch of is het zo'n moderne electrische?
Op lpg start ik hem koud door contact aan te zetten, dan stroomt er een kleine hoeveelheid gas naar het inlaatspruitstuk en dan na 2 seconden starten. Tijdens het starten een beetje gas erop en dan loopt-ie.
Bij -15 moet je juist <u>niet</u> wachten, maar meteen starten en als hij eenmaal draait een beetje gas geven. (Niet wachten met het contact aan omdat anders de boel al bevroren is!)
Bij hete motor (na bijvoorbeeld tanken): starten en zodra hij draait, veel gas geven! Dat geldt voor alle B18 en B20 motoren.
Zorg wél dat de punten goed staan, de condensator goed is en vooral je voorontsteking goed is afgesteld! En verder moeten natuurlijk de kleppen goed staan, voor al het voorgaande zijn de oude Volvo's gevoelig.

Trouwens: is je stuurbekrachtiging hydraulisch of is het zo'n moderne electrische?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2010 17:21 #1278133
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 142
Deze 142 ziet er wel erg mooi en strak uit.Mooie kleur ook, staat hem goed.Ik ben trouwens erg nieuwsgierig naar die overdrive.Past bijvoorbeeld de electrische overdrive van de 740 turbo achter de bak van de 142?Ik heb de uitvoering met de korte pook.En jawel ook stuurbekrachtiging
.En ja roestgevoelig zijn ze natuurlijk wel maar dat mag ook wel na zoveel jaar.Die van mij staat nu op de brug en ik heb de rechterkant net voorzien van een nieuwe dorpel, binnen en buitenwielkast en een reservewielbak
.Oja en de plaat tussen de deur en de wielkast is ook weer nieuw.Binnenkort ga ik er weer mee verder en pak ik de linkerkant aan.Plaatwerk is gewoon nieuw verkrijgbaar dus geen gedoe met stukjes plaat over een gaatje plakken.En voor onderdelen hoef je ook niet erg diep in de buidel te tasten.Het is allemaal nog goed te vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2010 22:48 #1278171
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ah!
Dank voor de start-tips! Heb ze meteen vanavond toegepast en het werkt. Mijn 142 ziet er op de foto natuurlijk best goed uit, maar in werkelijkheid zijn er wel kleurverschillen door slordig bijspuiten en zijn er toch ook wel wat plekjes te zien hoor. De brede velgen zijn absoluut niet roestvrij, de carrosserie is dat best aardig en de bodem ziet er ook ok uit.
Tis in elk geval erg leuk voor erbij, ik ben nu al verliefd op het motorgeluid (het lijkt wel een boxer soms, en een lekkere grom in de uitlaat) maar het is wel hard werken. Je bent gewoon bijna 20 seconden zoet voor je de 100 km/u aantikt, op lpg tenminste. Bij een buitje de ruitenwissers aan, en weer uit omdat er geen intervalstand bestond, en de hele startprocedure om 'm uberhaupt lopend te krijgen, het heeft wel iets!
Ik merk wel dat ik me weer als complete beginneling in de techniek en specifieke onderdelen moet verdiepen, wil e.e.a. net zo vertrouwd worden als de 940. Een nieuwe accu inbouwen was een mooi eerste klusje.
Tis in elk geval erg leuk voor erbij, ik ben nu al verliefd op het motorgeluid (het lijkt wel een boxer soms, en een lekkere grom in de uitlaat) maar het is wel hard werken. Je bent gewoon bijna 20 seconden zoet voor je de 100 km/u aantikt, op lpg tenminste. Bij een buitje de ruitenwissers aan, en weer uit omdat er geen intervalstand bestond, en de hele startprocedure om 'm uberhaupt lopend te krijgen, het heeft wel iets!
Ik merk wel dat ik me weer als complete beginneling in de techniek en specifieke onderdelen moet verdiepen, wil e.e.a. net zo vertrouwd worden als de 940. Een nieuwe accu inbouwen was een mooi eerste klusje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2010 00:37 #1278174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig!
"Ik merk wel dat ik me weer als complete beginneling in de techniek en specifieke onderdelen moet verdiepen, wil e.e.a. net zo vertrouwd worden als de 940. Een nieuwe accu inbouwen was een mooi eerste klusje. " : ik had met de 940 precies hetzelfde, maar dan dus in omgekeerde richting, de oude Volvo's hebben niet zoveel geheimen voor me terwijl de 240 en de 940 tot voor kort slechts gebruikswagens waren die ik voor een beurt naar de garage bracht!

De 140 is eenvoudiger hoor!

De 140 is eenvoudiger hoor!
Moderators: Jerry Stam